TTiD:n tuplaulostulojen viritys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
2.polvi
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: TTiD:n tuplaulostulojen viritys

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » To Maalis 14, 2019 18:40

AZP kirjoitti:
Ti Maalis 12, 2019 10:27
Kyllä ne kuuluu myös bokseriin :mrgreen:
Bokserihan on V-moottori.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8136
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: TTiD:n tuplaulostulojen viritys

Viesti Kirjoittaja AZP » To Maalis 14, 2019 18:56

Itse asiassa 180-asteinen V-kone (esim Ferrari Testarossan V12) ja aito bokseri ovat hieman eri asioita. V-koneessa vastakkaisten sylinterien kiertokanget on samalla kampiakselin kaulalla, jolloin vastakkaiset männät liikkuvat aina samaan suuntaan (oikealle tai vasemmalle samaan aikaan). Vastaavasti bokserikoneen kampiakselissa vastakkaisille kiertokangille on omat kaulansa, jotka on asetettu kampiakselille 180 asteen erolla, jolloin vastakkaiset männät liikkuvat aina vastakkaisiin suuntii (toisen liikkuessa vasemmalle, toinen liikkuu oikealle).

Mutta tämä nyt meni ihan offtopiciksi.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Vastaa Viestiin