EBC:n jarruista kokemusta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Sanosimpa että EBC,t + kisa jarrunesteet niin on jarrut kunnossa 8)
Meinaa vaan unohtua monelta elintärkeä juttu nimittäin jarrunesteitten vaihto kerran vuodessa , ja neste mielummin Motulin racing mallia :wink:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Eikös jotkin ns."kisa"jarrunesteet ole sellaisia jotka keräävät kosteutta herkästi ja sen takia niitä olisi syytä vaihtaa usein? Muistaakseni jotkin silikoni pohjaiset nesteet ovat siinä mielessä ongelmallisia.

Eipä silti, kyllähän niitä tavallisiakin nesteitä olisi hyvä vaihtaa tarpeeksi usein.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Itsellä kisakäytössä Castrolin silikonipohjainen liemi. Pönikässä luvataan pidempi käyttöaika kisakäytössä, kuin normaalisti käyttöautoille mielletään.

Hinta on vain aika huima. Litrahinta taitaa olla siinä 100e pinnassa.
Mutta voin lämpimästi suositella. Kilpurista lähti jarruongelmat nesteen vaihdon yhteydessä.
Yleisimmin jarrujen katoaminen tosiaan johtuu juuri nesteestä, kun puhutaan käyttöautosta ja muuten kunnossa olevista jarruista.

Löytyihän se lopulta:

Castrol SRF
Erityisesti kilpakäyttöön tarkoitettu jarruneste, jolla on erittäin korkea kiehumispiste. Yhteensopiva DOT 3, DOT 4 ja DOT 5.1 nesteiden kanssa.

Edit: Copypaste hommia
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

SRF on varmaan paras jarruneste, ainoa miinus on että kerää nestettä, eli vaihto riittävän usein....
Itellä käytössä mitä milloinkin, nyt taitaa olla ATE sininen racing. Ikinä ei ole rata-Saabin jarrut vielä hävinnyt, vaikka on ajettu ties-millä-Bendixillä :lol: .... (kopkop, koputtaa puuta)
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Laitoin just alle Rikulta tilaamani Taroxin paketin, siis levyt palat ja teräspunos-"letkut". Ja pysähtyy tonnari... :twisted:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Itsellä on seuraavanlaisia kokemuksia EBC:n uritetuista levyistä ja vihreistä paloista ng900:ssa;

- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
- Levyt vetäisivät itsensä kieroon melko pian asennuksen jälkeen. En voi aivan vakuuttunut olla asennuksen onnistumisesta, mutta ei sitä paljon huolellisemminkaan voisi enää tehdä. Takuu ei silti levyjä korvannut. Syytä kieroutumiseen ei oikein keksinyt.
- Noilla jarruilla ei ollut mitään ongelmia edes vauhdikkaassa ajossa Norjan vuoristossa. Teho vain parani lämmetessään ja sitä kovempaa rääkkiä tuskin normiliikenteessä saa aikaan. Radallakaan ei ollut mitään ongelmia. Nesteenä oli/on EBC:n neste joka varmasti vaikutti asiaan. Sen lämmönjohto on aivan eri luokkaa kuin halppisnesteillä.
- Kyllä nuo uritetutkin levyt sain hehkumaan oranssina, kun meni hermot siihen ravistukseen. Muutama jarrutus tuolta +200 vauhdista, niin johan väri muuttui. Paloista kiehui värit pois jo melko pian asennuksen jälkeen.

EBC:n punapalojen "toimintalämpö" alkaa nykyisin jo samasta kuin muidenkin, kestävät vaan huomattavasti korkeammalle. Kylmänä voi tuntua, että teho ei ole vielä hyvä, mutta käytännössä se pitäisi olla sama kuin muillakin paloilla. Parempi teho lämpimänä vaan saa sellaisen tunteen aikaan.
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

uukka kirjoitti:Itsellä on seuraavanlaisia kokemuksia EBC:n uritetuista levyistä ja vihreistä paloista ng900:ssa;

- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
Minä olen käsittänyt, että noistakin irtoaa pölyä mutta se on eri väristä kuin tavallisten jarrupalojen musta pöly. Vaaleampi pöly kun ei vanteista niin helposti erotu.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Niitä greenstuffeja ainakin mainostetaan pölyttöminä. Paskapuhetta. Pölyä mitä pölyä, värillä mielestäni väliä. 8)

Moiset yhdet ajoin loppuun satkussani. Jarrutusteho lämpimänä hyvä. Poikkeuksena pari ekaa jarrutusta pitää tehdä varoen, koska ei kunnon jarrutustehoa.

Ei ollut moksiskaan kun itekkin hiillostin niistä maalit savuksi. (käsijarru laahas)

T. PAsi
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Lainaus sporttiauton sivuilta:
"Ei enää mustaa pölyä — pinnan hiiltymistä ei tapahdu ennen 500 C."

Onko kenelläkään käsitystä syökö punaiset palat huomattavasti enemmän levyä kuin nuo vihreät?
Punaisten palojen kulutuskestävyys normaalissa katuajossa lienee parempi?
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ainakin kaverin Op*lissa eivät nuo ko. romppeet kestäneet juuri nimeksikään! Taisi olla niin että ne levyt söi palat aika nopeasti loppuun ja lisäksi levyt vielä alkoi halkeileen!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mulle ollu noi punaset alle kohta vuoden ja ei mitään raportoitavaa "äkillisestä" kulumisesta. Laiton samalla kertaa uudet viggen orkkis levyt eteen, kun ei parempiakaan tullut vastaan. Pari kolme ratakeikkaa nyt takana, eli palat ovat saaneet myös sikaa.
#1730
500whp.net member
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Kaverin lepO:ssa oli muistaakseni vihreät palat :?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Tässä tää vanha linkki taas uudestaan.... Voi olla , että nuo Green Stuffit ja Red palat ovat kokeneet pientä tuotekehitystä sitten oheisen linkin...
saabisti2 kirjoitti:
Olenkin tässä itse miettinyt noita EBC green stuffeja nyt kun ostin pari viikkoa sitten motonetistä taakse uudet palat (ferodo) mutta nuo kitisee lämmetessään niin perkeleesti että kuulo lähtee jos vieressä seisoo kun reippaasti jarruttaa, eikä tunnu hiljentyvän kilometrien myötäkään millään. Tulikohan maanantaikappaleet. Taidan kohta viedä takasin ja ostaa vaikka ne EBC greenit tilalle.
Tsekkaa myös osoitteesta http://www.mivec.co.uk/modifications/modifications.htm yxi mielipide lisää ennenkuin päivität EBC:t... :wink:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

itse hommasin tuollaisen paketin

Kuva
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

frenzy kirjoitti:itse hommasin tuollaisen paketin

Kuva
kuva ei futaa, tai sitten suora linkitys tuonne yahoofsiin on estetty
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin