EBC:n jarruista kokemusta?
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Itsellä kisakäytössä Castrolin silikonipohjainen liemi. Pönikässä luvataan pidempi käyttöaika kisakäytössä, kuin normaalisti käyttöautoille mielletään.
Hinta on vain aika huima. Litrahinta taitaa olla siinä 100e pinnassa.
Mutta voin lämpimästi suositella. Kilpurista lähti jarruongelmat nesteen vaihdon yhteydessä.
Yleisimmin jarrujen katoaminen tosiaan johtuu juuri nesteestä, kun puhutaan käyttöautosta ja muuten kunnossa olevista jarruista.
Löytyihän se lopulta:
Castrol SRF
Erityisesti kilpakäyttöön tarkoitettu jarruneste, jolla on erittäin korkea kiehumispiste. Yhteensopiva DOT 3, DOT 4 ja DOT 5.1 nesteiden kanssa.
Edit: Copypaste hommia
Hinta on vain aika huima. Litrahinta taitaa olla siinä 100e pinnassa.
Mutta voin lämpimästi suositella. Kilpurista lähti jarruongelmat nesteen vaihdon yhteydessä.
Yleisimmin jarrujen katoaminen tosiaan johtuu juuri nesteestä, kun puhutaan käyttöautosta ja muuten kunnossa olevista jarruista.
Löytyihän se lopulta:
Castrol SRF
Erityisesti kilpakäyttöön tarkoitettu jarruneste, jolla on erittäin korkea kiehumispiste. Yhteensopiva DOT 3, DOT 4 ja DOT 5.1 nesteiden kanssa.
Edit: Copypaste hommia
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
SRF on varmaan paras jarruneste, ainoa miinus on että kerää nestettä, eli vaihto riittävän usein....
Itellä käytössä mitä milloinkin, nyt taitaa olla ATE sininen racing. Ikinä ei ole rata-Saabin jarrut vielä hävinnyt, vaikka on ajettu ties-millä-Bendixillä .... (kopkop, koputtaa puuta)
Itellä käytössä mitä milloinkin, nyt taitaa olla ATE sininen racing. Ikinä ei ole rata-Saabin jarrut vielä hävinnyt, vaikka on ajettu ties-millä-Bendixillä .... (kopkop, koputtaa puuta)
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Itsellä on seuraavanlaisia kokemuksia EBC:n uritetuista levyistä ja vihreistä paloista ng900:ssa;
- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
- Levyt vetäisivät itsensä kieroon melko pian asennuksen jälkeen. En voi aivan vakuuttunut olla asennuksen onnistumisesta, mutta ei sitä paljon huolellisemminkaan voisi enää tehdä. Takuu ei silti levyjä korvannut. Syytä kieroutumiseen ei oikein keksinyt.
- Noilla jarruilla ei ollut mitään ongelmia edes vauhdikkaassa ajossa Norjan vuoristossa. Teho vain parani lämmetessään ja sitä kovempaa rääkkiä tuskin normiliikenteessä saa aikaan. Radallakaan ei ollut mitään ongelmia. Nesteenä oli/on EBC:n neste joka varmasti vaikutti asiaan. Sen lämmönjohto on aivan eri luokkaa kuin halppisnesteillä.
- Kyllä nuo uritetutkin levyt sain hehkumaan oranssina, kun meni hermot siihen ravistukseen. Muutama jarrutus tuolta +200 vauhdista, niin johan väri muuttui. Paloista kiehui värit pois jo melko pian asennuksen jälkeen.
EBC:n punapalojen "toimintalämpö" alkaa nykyisin jo samasta kuin muidenkin, kestävät vaan huomattavasti korkeammalle. Kylmänä voi tuntua, että teho ei ole vielä hyvä, mutta käytännössä se pitäisi olla sama kuin muillakin paloilla. Parempi teho lämpimänä vaan saa sellaisen tunteen aikaan.
- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
- Levyt vetäisivät itsensä kieroon melko pian asennuksen jälkeen. En voi aivan vakuuttunut olla asennuksen onnistumisesta, mutta ei sitä paljon huolellisemminkaan voisi enää tehdä. Takuu ei silti levyjä korvannut. Syytä kieroutumiseen ei oikein keksinyt.
- Noilla jarruilla ei ollut mitään ongelmia edes vauhdikkaassa ajossa Norjan vuoristossa. Teho vain parani lämmetessään ja sitä kovempaa rääkkiä tuskin normiliikenteessä saa aikaan. Radallakaan ei ollut mitään ongelmia. Nesteenä oli/on EBC:n neste joka varmasti vaikutti asiaan. Sen lämmönjohto on aivan eri luokkaa kuin halppisnesteillä.
- Kyllä nuo uritetutkin levyt sain hehkumaan oranssina, kun meni hermot siihen ravistukseen. Muutama jarrutus tuolta +200 vauhdista, niin johan väri muuttui. Paloista kiehui värit pois jo melko pian asennuksen jälkeen.
EBC:n punapalojen "toimintalämpö" alkaa nykyisin jo samasta kuin muidenkin, kestävät vaan huomattavasti korkeammalle. Kylmänä voi tuntua, että teho ei ole vielä hyvä, mutta käytännössä se pitäisi olla sama kuin muillakin paloilla. Parempi teho lämpimänä vaan saa sellaisen tunteen aikaan.
Minä olen käsittänyt, että noistakin irtoaa pölyä mutta se on eri väristä kuin tavallisten jarrupalojen musta pöly. Vaaleampi pöly kun ei vanteista niin helposti erotu.uukka kirjoitti:Itsellä on seuraavanlaisia kokemuksia EBC:n uritetuista levyistä ja vihreistä paloista ng900:ssa;
- Paloista irtosi jostakin syystä vähän pölyäkin vaikka ei pitäisi.
Niitä greenstuffeja ainakin mainostetaan pölyttöminä. Paskapuhetta. Pölyä mitä pölyä, värillä mielestäni väliä.
Moiset yhdet ajoin loppuun satkussani. Jarrutusteho lämpimänä hyvä. Poikkeuksena pari ekaa jarrutusta pitää tehdä varoen, koska ei kunnon jarrutustehoa.
Ei ollut moksiskaan kun itekkin hiillostin niistä maalit savuksi. (käsijarru laahas)
T. PAsi
Moiset yhdet ajoin loppuun satkussani. Jarrutusteho lämpimänä hyvä. Poikkeuksena pari ekaa jarrutusta pitää tehdä varoen, koska ei kunnon jarrutustehoa.
Ei ollut moksiskaan kun itekkin hiillostin niistä maalit savuksi. (käsijarru laahas)
T. PAsi
Tässä tää vanha linkki taas uudestaan.... Voi olla , että nuo Green Stuffit ja Red palat ovat kokeneet pientä tuotekehitystä sitten oheisen linkin...
saabisti2 kirjoitti:Tsekkaa myös osoitteesta http://www.mivec.co.uk/modifications/modifications.htm yxi mielipide lisää ennenkuin päivität EBC:t...Olenkin tässä itse miettinyt noita EBC green stuffeja nyt kun ostin pari viikkoa sitten motonetistä taakse uudet palat (ferodo) mutta nuo kitisee lämmetessään niin perkeleesti että kuulo lähtee jos vieressä seisoo kun reippaasti jarruttaa, eikä tunnu hiljentyvän kilometrien myötäkään millään. Tulikohan maanantaikappaleet. Taidan kohta viedä takasin ja ostaa vaikka ne EBC greenit tilalle.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.