Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 720
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen » Ma Touko 13, 2019 21:31

Kaverin t5 saabilla ajettu stage 4 virityksellä viimeiset 300tkm nyt mittariss 487tkm eikä laakerit vielä menneet eikä ketju mobil 5w-50w koko ajan ja vaihtoväli 10tkm.
alle 400 hv varmasti kestää ajaa 5w-50w mobililla.

testing1
"Aero"
Viestit: 421
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja testing1 » Ti Touko 14, 2019 11:05

Semmonen piti mainita, että omalla kohdalla T7 oli vakio n.55tkm asti ja merkkihuollossa huollettu säännöllisesti, öljyistä en tiedä mitä Ruotsissa käyttivät siellä. Stage3 tuli kuvioihin varmaan jossain 60tkm paikkeilla ja öljynä mainitsemani Mobil1 Rally Formula 5W-50, yhtä poikkeusta lukuunottamatta 0-W40 tms. Ei mitään pintakaasuajoa kirkkoon sunnuntaisin vaan kenkää sai ainakun mahdollista. Öljyn vaihto alkuperäisen Saab öljynsuodattimen kera n.10tkm välein ja samalla vaihtui aina ilmansuodatin. Polttoaineena käytin 98/99 oktaanista bensaa.
Jossain 80-90tkm kohdilla moottori purettiin ja laakerivaurio todettiin. Öljypohjan lieteongelmista ei puhuttu, niin ilmeisesti öljypumppu toiminut normaalisti eikä mitään siihen viittaavaa vinkunaa kuulunut. Tuon jälkeen en käyttänyt enää ns. markettiöljyjä, poislukien sisäänajo, jonka aikana oli jotain mönjää sisällä jonkin aikaa.
9-3 Aero 2001 Maptun+Quaife+Wössner+Biopower+Toyo T7/T5, 19T#7 E85 yms. kivaa. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.

Vastaa Viestiin