Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
harhalaukaus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja harhalaukaus » Pe Kesä 07, 2019 17:06

Marakatti kirjoitti:
To Kesä 06, 2019 12:30

Kanavat muotoillaan kannesta ja nokat vaihtuu.Mutta nokkia ei ole vielä hankittu/päätetty että minkalaisiin(Ehdotuksia otetaan vastaan) ja venoja ei vaihdeta isompiin,näin oli alunperin jo suunniteltu. Kellari on ollu jo valmis jonkun aikaa ja on ajossa jo,vakio kansi kiinni ja toinen kansi odottaa tallissa nokkia ja porttausta. Kellarissa liikkuvat tasapainoitettu,tp akselin ö-kanavat tulpattu,H-profiili teräs kanget (ilmeisesti Ojennuksen) vakio männät uusilla renkailla.Kävin vain eilen pohtimaan että olisi pitänyt lohkoon teettää Kenax billetillä korsetti kun se oli vielä irrallaan pukissa....
Ajattelin laittaa tuon toisen kannen kiinni kun se joskus valmistuu.Eli ilman lohkon dekkitason oikaisua?? Ahtimeksi tulee Valtonen motorsport modaama Hx40 super #16, Kkd pakosatsi,3,5downpipe,3"loppuputkisto, downpipen jälkeen tulee loppuputkiston ja äänenvaimentimet ohittava läppäventtiili joka aukeaa kun ahdot ylittävät kilon.
Hyvältä kuulostaa, kuten myös nuo alemmaksi kirjoittamasi speksit. Toivottavasti vakiomännät kestävät. Onhan noita toki maailmalla +600hp tehoilla. Itse kyllä oikaisisin sen dekkitasonkin, mutta toisaalta kansipahvi on melko edullinen sulake. :D Nokat saa edullisesti esim länsinaapurista hblom.se
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti

Stage-, T7 mankkumodit, yms softaukset T5 autoihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.

Keme
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme » La Kesä 08, 2019 13:27

harhalaukaus kirjoitti:
Pe Kesä 07, 2019 17:06
Itse kyllä oikaisisin sen dekkitasonkin, mutta toisaalta kansipahvi on melko edullinen sulake.
Ei se kansipahvi ole mikään sulake, jos dekkitaso on propeli. Se on silloin vain huonoa moottorin rakentamista. Pinnat suoriksi, niin ei tarvitse arvailla onko kansipahvilla mahdollisuuksia pitää pyttypaineita sylinterissä.
jeeeeeee!

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9246
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi » La Kesä 08, 2019 21:53

Samoilla linjoilla. Moottorit kun tuppaa olemaan käytettyjä, ja joku on voinut jo aiemmin tehdä jotain sille. Esim. naarmuttanut pinnan tiivistettä vaihtaessa.

Tosin huono esimerkkihän mie ite olen, kun molempien käyttöautojeni kansiremontit tein ilman kannen oikaisua (teräsviivaimella tarkastuksen kera). Silloin vaan sattui olemaan kiire saada nippuun. Esim. 9-5:llä olen sen jälkeen ajanut jo 100tkm, joten voi tiiviste pitääkin. Virityksen kannalta tämän kaltainen säästö tosiaan ei ole järkevää...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

harhalaukaus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja harhalaukaus » Su Kesä 09, 2019 00:31

Keme kirjoitti:
La Kesä 08, 2019 13:27
Ei se kansipahvi ole mikään sulake, jos dekkitaso on propeli. Se on silloin vain huonoa moottorin rakentamista. Pinnat suoriksi, niin ei tarvitse arvailla onko kansipahvilla mahdollisuuksia pitää pyttypaineita sylinterissä.
Yritin tuolla nauravalla hymiöllä vihjata sinun kaltaisille sisälukijoille, että huumorilla mennään. Ja mikäli jatketaan tällä hivenen autistisella linjalla, niin noilla oikaisemattomilla pinnoilla se pahvi kyllä nimenomaan olisi se sulake.
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti

Stage-, T7 mankkumodit, yms softaukset T5 autoihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9246
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Su Kesä 09, 2019 11:07

Ei sitä voi tietää jos joku uskoo kaiken mitä netissä lukee?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

harhalaukaus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja harhalaukaus » Su Kesä 09, 2019 11:56

Mertmi kirjoitti:
Su Kesä 09, 2019 11:07
Ei sitä voi tietää jos joku uskoo kaiken mitä netissä lukee?
Varmaankin parempi olla kirjoittelematta mitään mikäli tosiaan pitäisi kaikki toisten puolesta ajatella valmiiksi.
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti

Stage-, T7 mankkumodit, yms softaukset T5 autoihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.

Keme
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme » Su Kesä 09, 2019 19:29

harhalaukaus kirjoitti:
Su Kesä 09, 2019 00:31
Yritin tuolla nauravalla hymiöllä vihjata sinun kaltaisille sisälukijoille, että huumorilla mennään. Ja mikäli jatketaan tällä hivenen autistisella linjalla, niin noilla oikaisemattomilla pinnoilla se pahvi kyllä nimenomaan olisi se sulake.
Ai se oli niinku läppä. Pyrin jatkossa olemaan häiritsemättä komediakeskusteluja. Sori.
jeeeeeee!

harhalaukaus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja harhalaukaus » Su Kesä 09, 2019 23:28

Keme kirjoitti:
Su Kesä 09, 2019 19:29
Ai se oli niinku läppä. Pyrin jatkossa olemaan häiritsemättä komediakeskusteluja. Sori.
Kyllä minä tavallaan ymmärrän sen, että joillakin yksilöillä ei ole elämässä tilaa esimerkiksi huumorille eivätkä siten kykene sitä ymmärtämään. Toki kyse voi olla ihan yksinkertaisesti heikoista sosiaalisista taidoistakin. Kinkkisissä tilanteissa se kyvyttömyys usein verhoillaan vaikkapa saivartelulla.

Aiheeseen palatakseni ajattelin kysyä, että mitkä on sun vinkit luotettavan B2x4-tekniikan rakentamiseen, jos tähtäimessä on korkea teho ja koneella ajetaan vaikkapa kiihdytysajoja?
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti

Stage-, T7 mankkumodit, yms softaukset T5 autoihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.

Marakatti
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti » Ke Kesä 12, 2019 18:26

Yksi on joukostamme poissa.Ilmeisesti kansipahvi keskustelu oli liikaa sietokyvylle....
Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9246
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Ke Kesä 12, 2019 20:51

Kansipahvi oli selvästi sulake ja se paloi. :lol: Minulla oli yksi ihan vakio vapari kone, jossa dekkitasossa oli sanomista sylinterien välistä. Säännöllisesti paloi kannentiiviste. Ei se mikään kätevä homma ole.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Marakatti
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti » To Kesä 13, 2019 09:53

Jees.Suoristan lohkon dekkitason ku tulee uusi kansi kiinni ja sit ruvetaan kaivamaan sitä voimaa pihalle.. :saab:
Saab 9000 Aero -96
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Vastaa Viestiin