Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Mitkä suuttimet uuteen koneeseen, kone: 2.3 T7 Wössner männät, alakerta tasapainotettu, kansi R-seetit, imusarja sovitettu, jäykemmät venttiilinjouset(KL-Racing)? Alkuun Aeron vakio TD04-15T turbo. Pikkasen saisi olla pelivaraa jos ahdinta joskus vähän päivittäisi mutta hyvä alavääntö tavoitteena, ehkä se 300hv irtoaa isommalla coolerilla ja 3" downpipellä.
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
957cc ev14 suuttimet jos innostuukin 19t suuremmasta päivityksestä. Muutoin sellaset mitä softaaja suosittelee jos on valmiiksi säädettyä pohjaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Aika isoja suuttimia tarjoilivat Finjektoriltakin. Ihmetyttää kun tuolla tarjotaan 360hv viripakettiin 750cc:
https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... /mt5/46035
315hv pakettiin 630cc: https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... /mt5/46034
Todennäköisesti yli 300hv ei ole tarkoitus mennä, hyvät arkikäyttöominaisuudet ja alavääntöisyys on tavoitteena.
Tuolla EV14 550cc: viewtopic.php?f=29&t=166400
https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... /mt5/46035
315hv pakettiin 630cc: https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... /mt5/46034
Todennäköisesti yli 300hv ei ole tarkoitus mennä, hyvät arkikäyttöominaisuudet ja alavääntöisyys on tavoitteena.
Tuolla EV14 550cc: viewtopic.php?f=29&t=166400
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Kansi ja alakerta on sulla valmiit pitkälle yli 300hp. 15T ja hyvin virtaava setuppi niin 550:set jää jo pieneksi vakio bensapaineilla, koettu on. Ne on mainiot suuttimet vakioraudan kanssa mutta pikkasen ujot siihen 300hp lukemaan.
Ev14 on sen verran lineaariset että 957cc ei ole liian iso. Sitä pienempiä valittaessa tosiaan kannattaa softan tekijän ehdotuksia kuunnella.
Ev14 on sen verran lineaariset että 957cc ei ole liian iso. Sitä pienempiä valittaessa tosiaan kannattaa softan tekijän ehdotuksia kuunnella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Mitä nyt olen koettanut lukea niin 550-670cc kokoja tuntuisi löytyvän vastaavista koneista mutta suutinlaskuri Finjectorin sivulla ehdottaa paljon isompia jopa 300hv luokkaan. MapTunin viripaketeissa taas 630cc 315hv etanolisoftalla, vähän on arpomisen makua mihin päätyisi? Nyt on ajatus sillä mallilla että ahdin jää vakioksi ja sille sopivat suuttimet riittävät.
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Eiköhän näissä suutinhommissa kannata konsultoida softan tekijää. Ainakin omassa 2.0 T5 -viinapannussa Bosch EV14 670cc -ruutat tuntuu toimivan ihan hienosti rapiat 300hv paketissa. Ruokahalu kasvaa kuitenkin syödessä, joten liian pieniä ei kannata laittaa
Eski
Eski
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Joo alustavaa keskustelua on ollut ja kuulemma EV14 550 suuttimia on tuon tyyppiseen komboon laitettu. Aika iso Skaala 550-1000cc mitä on vastaan tullut tässä katsellessa..Eski kirjoitti: ↑La Elo 03, 2019 10:03Eiköhän näissä suutinhommissa kannata konsultoida softan tekijää. Ainakin omassa 2.0 T5 -viinapannussa Bosch EV14 670cc -ruutat tuntuu toimivan ihan hienosti rapiat 300hv paketissa. Ruokahalu kasvaa kuitenkin syödessä, joten liian pieniä ei kannata laittaa
Eski
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Kovia pakopaineita luvassa ja myös lämpöjä jos bensalla ajelet. Miks repiä ahtimesta kaikki tuotto irti,että pesä on ihan tukossa..Laittaa sit suosiolla isompaa hyrrää tilalle. Jos Boschin EV:t laittaa ni ei haittaa mitään jos suuttimen kapasiteetti on ylimitoitettua. Jossain antiikin aikasissa ruutissa onkin sitten asia eri.Saba9-3 kirjoitti: ↑Pe Elo 02, 2019 13:55Mitkä suuttimet uuteen koneeseen, kone: 2.3 T7 Wössner männät, alakerta tasapainotettu, kansi R-seetit, imusarja sovitettu, jäykemmät venttiilinjouset(KL-Racing)? Alkuun Aeron vakio TD04-15T turbo. Pikkasen saisi olla pelivaraa jos ahdinta joskus vähän päivittäisi mutta hyvä alavääntö tavoitteena, ehkä se 300hv irtoaa isommalla coolerilla ja 3" downpipellä.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
No ehkä tyydyn pienempiin tehoihin sitten, pääasia että on mukavan käyttökelpoinen ja kohtuu ripeä jokapäiväiseen ajoon. Minulle on vain kerrottu että lähelle tuota voisi noilla osilla päästä, etanolilla olisi tietysti pääasiassa tarkoitus ajaa. Ja tuollainen ahdin löytyy omasta takaa. Eikä isompien tehojen haku kiinnosta kun ei monesti uskalla kuitenkaan polkaista kunnolla. Tietysti jos kohtuu hintaan löytyy paremmin hengittävä ahdin jolla vääntöalue ei paljoa nouse ylemmäs voisi aiheuttaa pohdintaa. Saa ehdottaa hyvää ahdin vaihtoehtoa.Marakatti kirjoitti: ↑La Elo 03, 2019 19:09Kovia pakopaineita luvassa ja myös lämpöjä jos bensalla ajelet. Miks repiä ahtimesta kaikki tuotto irti,että pesä on ihan tukossa..Laittaa sit suosiolla isompaa hyrrää tilalle. Jos Boschin EV:t laittaa ni ei haittaa mitään jos suuttimen kapasiteetti on ylimitoitettua. Jossain antiikin aikasissa ruutissa onkin sitten asia eri.Saba9-3 kirjoitti: ↑Pe Elo 02, 2019 13:55Mitkä suuttimet uuteen koneeseen, kone: 2.3 T7 Wössner männät, alakerta tasapainotettu, kansi R-seetit, imusarja sovitettu, jäykemmät venttiilinjouset(KL-Racing)? Alkuun Aeron vakio TD04-15T turbo. Pikkasen saisi olla pelivaraa jos ahdinta joskus vähän päivittäisi mutta hyvä alavääntö tavoitteena, ehkä se 300hv irtoaa isommalla coolerilla ja 3" downpipellä.
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Jos ei halua lähteä "revittelemään" liikoja ni disco potato ja pulssi tyyppinen pakosarja..Rautahan sulla on hyvä.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
No joo, kun kone oli levällään niin kerralla kuntoon oli tarkoitus, runkolaakerilinjakin oikaistiin, oli rajoilla tarviiko oikaista mutta samallahan tuo meni.
Kone on menossa kolkkiin joten luulisi jaksavan mennä hieman pienemmällä viriasteella kuin Femmassa, eikä ajo-ominaisuudetkaan taida liian hyvät olla kovemmille tehoille. Nuo pakosarjamuutokset vaatii sitten jo muutoskatsastuksen ettei tökkää katsastusmiehen silmään normaalista poikkeavan näköiset hilppeet, näistä syistä vakio pakosarjaa meinasin käyttää.
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
EV14 790 suuttimet tuli laitettua ja
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3- ... 0-9-3.html
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... 0-94-.html
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3- ... 0-9-3.html
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... 0-94-.html
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Kysytäänpä tähän jatkoksi. Jos ajatuksena on pitää muuten 9-5 vm. 2000 aeron vakiorauta pullonkaulana, niin mihin asti tehonlisäystä etanolilla (nykyisestä 240:stä?) voisi odottaa pelkkää polttoaineen saantia (pumppu+regu+suuttimet) parantamalla?
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Sellanen 20-30hp ellet lähde dp:tä suurentamaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Mitkä suuttimet 2.3 T7 koneeseen?
Sinne 270hp tienoille, et tarvitse pumppua etkä regua, pelkät suuttimet riittää. Downpipe sitten kaveriksi niin saat koko t7:an potentiaalin irti.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95