Filmejä - Saab 9000CS 2.3T 500+hp/600Nm

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

se93tbo kirjoitti:Eipä taida suomessa menna tuollainen 500hp katsastuksesta läpi virallisesti, jos original on esimerkiksi 225hp :lol:
Ei muuta kun kävelee konttorille dynolaput kourassa ja pyytää muutoskatsastusta 525heposelle :D

Nyt iski kieltämättä autokuume :oops: kestäisköhän tuossa lukkoperä vai sanooko ekassa lähdössä poks? Voishan tuohon lisätä vielä ilokaasuvermeet :D
Tuolla ajellessa ei tarttis alle 230 nopeuksissa huolestua eräästä valkoisesta jagesta 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Marko 1880 kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Eipä taida suomessa menna tuollainen 500hp katsastuksesta läpi virallisesti, jos original on esimerkiksi 225hp :lol:
Saab ei mene läpi , mutta päivässä sen moottorin vaihataa toiseen 8)

Meinasin Bemaria - sen pitäis alkuperäisellä Saab B234 koneella ja Trionic 5 ruiskulla mennä katsastuksesta läpi...
Katsastuksen jälkeen vähän virittää sitten - aikamoiset vauhit saa siihen tosi halvalla.
600 kiloa vähempi painoa kuin Saab 9000CS:ssä 8)

/Marko
Niin vaihtaa, mä puhuinkin saabista. :?

Käsittääkseni saa vaihtaa koneen eriautosta, velipojan kanssa joskus "haaveiltiin" kun pihassa oli 60-luvun lopun OpelCommodoreCoupe koppa hitsattuna ja tallissa yx ylimääräinen saabin turbokone :wink:

Tuossahan tuota on suomeksi:
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
9-3.1972
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Millä laatikolla on tarkoitus saada tehot pihalle? Vahvistettu 265 getrac vaiko kisa malli? Mikä kytkin?

Noista Suomen rakentelu säännöksistä: Lainattu toiselta foorumilta...
Muutoskatsastamalla voidaan autoon asentaa moottori seuraavien pykälien mukaisesti:

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:

a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;

b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia;

c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; (SAE / nykyään käytetään DIN)-> aina tarkkana ilmoitetun tehon normin suhteen.

d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus;

e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys;

f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;

g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti;

h) jos autoon vaihdettavan moottorin teho verrattuna sen iskutilavuuteen on pienempi kuin 30 kW/dm3, tulee moottorin teho ja polttoaineensyöttölaitteiston tyyppi yksilöidä ja merkitä rekisteritietoihin; ja

i) moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
Eli ei EU ei vaikuta mitenkään maakohtaiseen säännöstöön.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

V-M kirjoitti:Millä laatikolla on tarkoitus saada tehot pihalle? Vahvistettu 265 getrac vaiko kisa malli? Mikä kytkin?

Noista Suomen rakentelu säännöksistä: Lainattu toiselta foorumilta...
Muutoskatsastamalla voidaan autoon asentaa moottori seuraavien pykälien mukaisesti:

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:

a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;

b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia;

c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; (SAE / nykyään käytetään DIN)-> aina tarkkana ilmoitetun tehon normin suhteen.

d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus;

e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys;

f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;

g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti;

h) jos autoon vaihdettavan moottorin teho verrattuna sen iskutilavuuteen on pienempi kuin 30 kW/dm3, tulee moottorin teho ja polttoaineensyöttölaitteiston tyyppi yksilöidä ja merkitä rekisteritietoihin; ja

i) moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
Eli ei EU ei vaikuta mitenkään maakohtaiseen säännöstöön.

V-M
Juuri tätä tarkoitan, kaikki tehdään niin saa*anan vaikeaksi.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niin sehän siinä opel hommassa oli idea, että siihen oli 3.0Litraselle paperit.
9-3.1972
Marko 1880
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 14:33
Paikkakunta: Ruotsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko 1880 »

V-M kirjoitti:Millä laatikolla on tarkoitus saada tehot pihalle? Vahvistettu 265 getrac vaiko kisa malli? Mikä kytkin?
V-M
Alkuperäisellä BMW E30 Getrag 260 (kestää hyvin) - olen ostanut muutaman , noin 73 EUR kappale.
Saabin 600Nm kytkimellä.

/Marko
Marko 1880
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 14:33
Paikkakunta: Ruotsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko 1880 »

se93tbo kirjoitti: Juuri tätä tarkoitan, kaikki tehdään niin saa*anan vaikeaksi.
Ei sitten muuta kuin lainaa kaverin autosta rekisterinkilvet - tai tilaa uudet 8)
Hyvä jos kaveri asuu eteläsuomessa ja ite asuu pohjoissuomessa :roll: :lol:

/Marko
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Helpompi taitaa olla heittää vakiosofta autoon, niin ei taatusti liiku kovaa :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
Tomsan
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 15:44
Paikkakunta: ruotsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomsan »

meinas tulla paskat housuihin kun olin kokeilemassa 8O

Mutta se menee ihan kun " tavalainen " auto kun ajaa kun " mummo " ja ei vie paljon enempää bensaa jos ei ole kaasu pohjassa.
http://www.tomsan.se
9000 Aero-95
9000 2,0ltt-96
9000 2,3T-91
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Tomsan kirjoitti:meinas tulla paskat housuihin kun olin kokeilemassa 8O

Mutta se menee ihan kun " tavalainen " auto kun ajaa kun " mummo " ja ei vie paljon enempää bensaa jos ei ole kaasu pohjassa.
Onneks vaan meinas tulla tavarat housuihin! Miltäs se vaikutti Tommi sun omaasi verrattuna? Eihän sullakaan muistaakseni ole enää ihan vakiotonnari...
Tomsan
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 15:44
Paikkakunta: ruotsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomsan »

minun suomen kieli on aika huono..

Mikä on vakiotonnari?
http://www.tomsan.se
9000 Aero-95
9000 2,0ltt-96
9000 2,3T-91
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei viritetty Saab 9000. Sitä en tiedä mikä se on ruotsiksi, ehkä sen oppii tätä keskustelua seuraamalla.

Tonnari=9000
Tonnikala=9000
Tonttu=9000

vakio=ej chippad(?)

Pärjäisköhän nuilla alkuun :lol:

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tomsan
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 15:44
Paikkakunta: ruotsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomsan »

Joku sano että se on " stock car "

Ehh, minulla ei ole saapi enän 8O , on vaan motori ( b234 ).

mutta se on ihan sairas auto se Markon saapi... se on vahmempi 2000 rpm alossta
http://www.tomsan.se
9000 Aero-95
9000 2,0ltt-96
9000 2,3T-91
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Marko. Meneekö tuo bemarin aski suoraan saabin pellin alle heittämällä?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Marko 1880
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 14:33
Paikkakunta: Ruotsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko 1880 »

Coltti kirjoitti:Marko. Meneekö tuo bemarin aski suoraan saabin pellin alle heittämällä?
Saabin mootori ja ruisku menee bemarin pellin alle aika hyvin.

Mikä se aski nyt tas oli? :lol:

Kuva

/Marko
Vastaa Viestiin