Mitä on "paras" madallussarja 9000 CS Aeroon?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 09:02
- Paikkakunta: Ekenäs / Tammisaari
Mitä on "paras" madallussarja 9000 CS Aeroon?
Elikkä kuin aiheesta näkee, mikä on paras merkki, pitäis madaltaa noin 30-45mm.
Jäsennro 1443
99 T16 -83
9000 Aero -93
96 -78
95 -69 (rakentelu käynnissä)
99 T16 -83
9000 Aero -93
96 -78
95 -69 (rakentelu käynnissä)
Niin, siis "jumputtaa". Bilsteinin sport-iskarit, sellaiset hienot keltaiset kumisilla haitari-suojilla.. Hinnoista en tiedä, oli juuri laitettu alle kun auton ostin. Lumikinoksiin en sillä jäänyt koskaan kiinni( ), muttei tullut paljon kokeiltuakaan.. Auto on nyt kuitenkin seisonnassa kevättä odotellessa.
Talvikäyttöön en henk.kohtaisesti laittaisi madallusjousia ollenkaan.
Talvikäyttöön en henk.kohtaisesti laittaisi madallusjousia ollenkaan.
No entäs sitten jos hankkisi cs:ään aeron jouset, madaltavat vain 10mm, saattaisi maavara jopa nuosta entisestään verrattuna 11v vanhoihin vakiojousiin, sopiiko niiden kanssa nuo Bilsteinit ja laitanko Biltemat
Olisi tarkoitus saada hieman jo roikkuva takapää ryhtiin ja samalla etupääkin, jousilla ja vakiota paremmilla iskareilla, mukavuuden kärsimättä, ja niin että heijaaminen vähentyisi, onko mahdoton yhtälö
Olisi tarkoitus saada hieman jo roikkuva takapää ryhtiin ja samalla etupääkin, jousilla ja vakiota paremmilla iskareilla, mukavuuden kärsimättä, ja niin että heijaaminen vähentyisi, onko mahdoton yhtälö
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikös Seijarilta saa tuon Sachsin (Aeron) alustan aika huokeesti
SP:n sivuilla on, että 3.990 kruunua koko satsi(jouset,iskarit ja kiinnikkeet)
Pelkkinä jousina ainakin H&R.n ja Eibachin pitäisi olla hyviä ja niin sanottuja progressiivisiä eli ei pintakovia, mutta mutta.....
Velipojalla on CS tonnarissa on H&R:n jouset ja Konin keltaiset, niin minun mielestä ei ole yhtään liian kova, omassa vanhassa cc tonnarissakin oli sama resepti kuten myös nykyisessä 9-5:kin. Ja hyvältä tuntuu
Mutta, makuasioitahan nämä
SP:n sivuilla on, että 3.990 kruunua koko satsi(jouset,iskarit ja kiinnikkeet)
Pelkkinä jousina ainakin H&R.n ja Eibachin pitäisi olla hyviä ja niin sanottuja progressiivisiä eli ei pintakovia, mutta mutta.....
Velipojalla on CS tonnarissa on H&R:n jouset ja Konin keltaiset, niin minun mielestä ei ole yhtään liian kova, omassa vanhassa cc tonnarissakin oli sama resepti kuten myös nykyisessä 9-5:kin. Ja hyvältä tuntuu
Mutta, makuasioitahan nämä
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ei kyllä kuulosta kohtuuttomalta tuo Ruotsin hinta, about 439 euroa koko setille, tekisi tietysti mieli hankkia ne H&R:n jouset ja Konin keltaiset mutta kun joutuu ajelemaan noita mukulakivikatuja, ei ole hauskaa yhtään liian kovalla alustalla, ehkä jossain muuallla meneekin ns. yleiskäytössä, muttei Helsingissä, ainakaan miun makkuun. .
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Laitoin kuunvaihteessa aero:n H&R jouset, konin sportit sekä kaikki tonnari saatavilla olevat power flex puslat. Samalla laitoin uudet 215/55/16 NRZi alle. Muutos on aeron vakioalustaan verrattuna on melkoinen. Vanha alusta ei ollut mikään loppuuajettu, joten suurta muutosta ei voi ihan silläkään selittää. Iskunvaimennustestissä etupää 99% ja takapää 77%. Katsastusasemien testit tosin eivät oikeastaan kerro mitään. Niiden tarkoitus on erotella huonot iskarit kelvottomista Jos arvostaa suorituskykyistä alustaa niin nykyistä ei voi alkuperäiseen "luxus sport alustaan" edes verrata. Vaikea tosin sanoa mikä on jousien merkitys asiaan. Jos autolla on jokapäiväisessä ajossa niin en kuitenkaan välttämättä laittaisi H&R jousia. Itselle riittää että sillä on mukava ajaa kesäisin asfalttipintaisilla teillä.
Vertasitko aeron alustaa tavallisen cs:n vakioalustaan koskaan, oliko eroa? Minua kiinnostaisi juurikin tuollainen luxus & sport kun nykyisellään on ennemminkin pelkkä luxus, tosin kyllä tuokin mutkiin menee kohtalaisestia9e0r0o0 kirjoitti:Laitoin kuunvaihteessa aero:n H&R jouset, konin sportit sekä kaikki tonnari saatavilla olevat power flex puslat. Samalla laitoin uudet 215/55/16 NRZi alle. Muutos on aeron vakioalustaan verrattuna on melkoinen. Vanha alusta ei ollut mikään loppuuajettu, joten suurta muutosta ei voi ihan silläkään selittää. Iskunvaimennustestissä etupää 99% ja takapää 77%. Katsastusasemien testit tosin eivät oikeastaan kerro mitään. Niiden tarkoitus on erotella huonot iskarit kelvottomista Jos arvostaa suorituskykyistä alustaa niin nykyistä ei voi alkuperäiseen "luxus sport alustaan" edes verrata. Vaikea tosin sanoa mikä on jousien merkitys asiaan. Jos autolla on jokapäiväisessä ajossa niin en kuitenkaan välttämättä laittaisi H&R jousia. Itselle riittää että sillä on mukava ajaa kesäisin asfalttipintaisilla teillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Olen kyllä joskus ajanut muillakin tonnareilla kuin aerolla. Silloin en kuitenkaan omistanut nykyistä autoa, joten en siis oikein osaa vertailla aeron alustaa ns. normaalin turbon alustaa. Paras että joku muu kommentoi tätä asiaa.
Aeron alusta ei missääntapauksessa ole liian sporttinen. Uusiin autoihin verrattuna se on suorastaan pehmeä. Sachsin alusta miellyttää varmasti konservatiivisimpiakin saabisteja, joten siinämielessä se on ainakin turvallinen ostos.
Aeron alusta ei missääntapauksessa ole liian sporttinen. Uusiin autoihin verrattuna se on suorastaan pehmeä. Sachsin alusta miellyttää varmasti konservatiivisimpiakin saabisteja, joten siinämielessä se on ainakin turvallinen ostos.
Ok, hyvä tietää, alusta ei siis paljoakaan muuttune tavallisesta turbo-CSE:n alustasta, kuten juuri tarkoitus olisikin, tuo tonnarin pehmeys on minulle sen hienointa antiaa9e0r0o0 kirjoitti:Olen kyllä joskus ajanut muillakin tonnareilla kuin aerolla. Silloin en kuitenkaan omistanut nykyistä autoa, joten en siis oikein osaa vertailla aeron alustaa ns. normaalin turbon alustaa. Paras että joku muu kommentoi tätä asiaa.
Aeron alusta ei missääntapauksessa ole liian sporttinen. Uusiin autoihin verrattuna se on suorastaan pehmeä. Sachsin alusta miellyttää varmasti konservatiivisimpiakin saabisteja, joten siinämielessä se on ainakin turvallinen ostos.
Eri asia olisi jos tuo olisi manuaalivaihteinen ja lähtisin sitä kunnolla virittelemään, mutta pieni tehonlisäys ja pieni päivitys alustaan niin avot
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Enkä ole vasta yhden og-satkun verranpeinu kirjoitti:Sä oot kyllä kohta suunnitellut jo sen 9-5:n hinnan verran päivityksiä tuohon tonttuun
Edit: no jos ei sitä kaavailemaani Steg 7+:aa ja vahvistettua manuaalilootaa lasketa "suunnitelmaksi" niin tuo budjetti pitää
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98