Noniin nyt on saatu kotia kytkinremontin jäljiltä, joten olisi aikaa ja energiaa ruveta selvittämään mikä ahtoja kiukuttaa. Eli autossa on Stage 1 softa, mutta ahdot eivät ole nousseet yli 0.8 baaria kertaakaan. Tätä on softaajan kanssa ihmetelty pariinkin otteeseen, ja myös omin käsin koitettu korjailla uudella hukkaportin kellolla yms.
Jos kellään on jotain vinkkiä jonnekkin suuntaan antaa, otan ne mielelläni vastaan!
Ahtovuoto
Pakoputki tukossa
Imupuoli tukossa
Mankkuvena huono
Softa ei toimikaan oikein
Trionic rajoittaa ahtoja nakuvaroituksien takia
Ei saa riittävästi polttoainetta
Tulpat tai kasetti huono
Löytyy lisääkin mutta voisit listata mitä on testattu ja millä tavoin jotta tästä ketjusta tulee interaktiivinen kokonaisuus eikä vaan pitkä lista heittoja
Ahtovuoto
Pakoputki tukossa
Imupuoli tukossa
Mankkuvena huono
Softa ei toimikaan oikein
Trionic rajoittaa ahtoja nakuvaroituksien takia
Ei saa riittävästi polttoainetta
Tulpat tai kasetti huono
Löytyy lisääkin mutta voisit listata mitä on testattu ja millä tavoin jotta tästä ketjusta tulee interaktiivinen kokonaisuus eikä vaan pitkä lista heittoja
Alipaineletkut kaikki vaihdettu silikoonisiin ennen softaan menoa, tulpat vaihdettu softausta ennen ja sen jälkeen, bypassi on testattu pariinkin otteeseen, on myös kokeiltu ilman, hukkaportin kellolta lähtevä letku mankkuvenalle on otettu irti softaajan kanssa sekä yksin testaillessa. Ilmanottopuolelta on kokeiltu vakioboksilla sekä vapaavirtasuodattimella. Viikonloppuna kasetti vaihtuu toisen kaverin varakasettiin, lähinnä sen takia, että autossa on jostain syystä viime omistajan jäljiltä T7-kasetti
Kun kierrokset pääsee sinne ~5000 kohille talla pohjassaniin tuntuu, että meno hyytyy huomattavasti, kunnes iskee isomman vaihteen silmään.
Ei saa bensaa tarpeeksi
Tuossa itseasiassa bensapumppu petti viime viikolla, ja tänään on tulossa uutta tilalle, saapi nähdä tuleeko minkäänlaista muutosta. Katsotaan miten tilanne etenee, jos sitä samalla yrittäisi ahtovuotoja kuunnella ilta-ajelun yhteydessä
Noniin nyt on pari päivää uudella pumpulla ajeltu, ja muutenkin autoa taas käyty vaivihkaa läpi, jos jotain sattuisi löytymään. Ahdot eivät vielä ole nousseet yhtään korkeammalle, MUTTA tässä on huomattu ihmeellinen vihellys kun ahdot pääsee ~0.5-0.8 baarin tasolle, ja suhahtaa vielä kovempaa kun kaasun nostaa. Tämän siis kuulee myös ikkunat suljettuna, ja vahvemmin vielä ikkunat auki, varsinkin jos tunnelissa ollaan Ahtovuotoa epäilen ite, joten sitä pitäisi lähteä metsästämään. Tähän vinkkejä otetaan vastaan, miten ja millä lähteä metsästämään
Kun T5:sta on kyse, niin onhan suljettu se mahdollisuus pois että olisi epähuomiossa käytetty tonnarin softapohjaa? Tällöin ahdot eivät nouse, koska nopeustiedon tulkinta on erilainen. Nopeustiedon puuttuminen aiheuttaa ahtojen pysymisen peruspaineen tuntumassa.
Kun T5:sta on kyse, niin onhan suljettu se mahdollisuus pois että olisi epähuomiossa käytetty tonnarin softapohjaa? Tällöin ahdot eivät nouse, koska nopeustiedon tulkinta on erilainen. Nopeustiedon puuttuminen aiheuttaa ahtojen pysymisen peruspaineen tuntumassa.
Kyllä uskon, että tuo mahdollisuus on suljettu pois. Kuitenkin testattu mankkuvenalta hukkaportin kellolle menevän letkun irrottamista, jonka pitäis kuulemma tuottaa niin paljon painetta kun paketista lähtee, eikä ahtopaineet oikeen muutu. Sinällään välijäähyssä olevaa vuotoa en ihmettelis, autolla on kuitenkin annettu pieni pusu toisen kuskin perään
Tätä voisi sen verran päivittää, että nyt on ahtoputket ja välijäähy paineistettu, ja tuloksena on vuoto jostain välijäähyn päädyn seuduilta. Toisesta letkusta kiristin sano naps kun yritti löysätä Meneepi jatkotutkimuksiin, onko vaan huonosti letkut kiinni vai välijäähyssä itessään vuoto.
Älä enää mieti vaan vaihda, anyway parempi lopputulos. nimim. "kokemusta on"
Tätä on kyllä kuullu ja on tullu luettua aika paljonkin Sitten se, mitä sinne laittaa on toinen kysymys, ite kattellu tuota do88 välijäähyä, jos se kerran "bolt-on" on
Tätä voisi sen verran päivittää, että nyt on ahtoputket ja välijäähy paineistettu, ja tuloksena on vuoto jostain välijäähyn päädyn seuduilta. Toisesta letkusta kiristin sano naps kun yritti löysätä Meneepi jatkotutkimuksiin, onko vaan huonosti letkut kiinni vai välijäähyssä itessään vuoto.
Se on ihan klassinen että se pääty korkkaa. Eikun "kunnon" kiina cooleri vaan kiinni