Z19DT ohjelmaa
Z19DT ohjelmaa
Saakos tähän allekirjoituksen Ooppeliin lisää potkua softalla ja kuka sellaisen laittais? Sama kone siis kuin NG9-3:ssa.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Z19DT ohjelmaa
Onhan noita Opelin virittäjiä.
Tuossa ainakin yksi:
http://sv.bsr.se/trimsatser/Opel
Suomalainen edustaja:
BSR Finland / OEMPLUS Oy
Puutarhatie 22C
01300 Vantaa
Kannattaa myös tiedustella löytyisikö esimerkiksi JC Performancelta stage 1:stä tuohon Astraan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Z19DT ohjelmaa
BSR softiin en luottaisi missään moottorityypissä
JC:n softa varmasti olisi hyvä, jos sitä on tähän tarjolla. Käsittääkseni tämä https://turbotec.fi/performance-service/ ei ole kovin huonon softan maineessa
JC:n softa varmasti olisi hyvä, jos sitä on tähän tarjolla. Käsittääkseni tämä https://turbotec.fi/performance-service/ ei ole kovin huonon softan maineessa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Z19DT ohjelmaa
Kannattaa JC:ltä kysyä ja varmistaa, sieltä löytyy osaamista muunkin merkkisiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Z19DT ohjelmaa
Oho, maksaako ne softaukset nykyään luokkaa 500e?petrisa kirjoitti: ↑Su Joulu 27, 2020 11:11JC:n softa varmasti olisi hyvä, jos sitä on tähän tarjolla. Käsittääkseni tämä https://turbotec.fi/performance-service/ ei ole kovin huonon softan maineessa
Muistaakseni niiden neljän Saabin, joihin täältä foorumin kautta on softaaja löytynyt, ohjelmointi on ollut aina jotain 100-150e. Vai onko nää dieselit jotenkin paljon työläämpiä softata kuin T5/T7?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Z19DT ohjelmaa
Minulla on ollut NG900:ssa aikoinaan BSR, Maptun ja Nordic Individual. Missään ei ollut mitään ongelmaa. Kaikki pelasi aivan hienosti.petrisa kirjoitti: ↑Su Joulu 27, 2020 11:11BSR softiin en luottaisi missään moottorityypissä
JC:n softa varmasti olisi hyvä, jos sitä on tähän tarjolla. Käsittääkseni tämä https://turbotec.fi/performance-service/ ei ole kovin huonon softan maineessa
JC Performancelle peukku täältäkin
Olet varmaan alkanut softailemaan noita autoja siinä vaiheessa, kun klubilaisilla alkoi jo olla tietotaitoa tehdä niitä itse?
2000-luvun alussa noista softista sai maksaa lähemmäs 1 000 € (mm. Hirsch). On muuten edelleen ainoa softa, jonka saa muutoskatsastettua laillisesti Z19DT:hen.
Diesel-softien hinta johtuu siitä, että kovin monella (klubilaisella) ei vielä ole tietotaitoa niiden softaamisesta, vaikka ovatkin olleet markkinoilla jo useita vuosia. Harrastajakunta on enemmän keskittynyt T5, T7 ja T8:n (etanoli)softaamisiin kuin dieseleihin.
Jos haluaa normisoftan itselleen, niin sitten täältä ääni Hirschille. Jos taas haluaa EGR:n ja/tai DPF:n poistetuksi softasta, niin sitten täältä ääni JC Performancelle. Niissä on molemmissa otettu huomioon auton kestävyyskin sen sijaan, että tehojen ja vääntöjen määrä olisi maksimoitu. OK, eräs ruotsalainen Saab-harrastaja kertoi minulle, että 1.9TiD:stä voi kuulemma ottaa irti vähän yli 200 hv kestävyyden vaarantumatta. Minä olen kuitenkin luottanut toiseksi suosittelemaani tahoon, kun sai ohjelmoitua EGR:n pois päältä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Z19DT ohjelmaa
Tämä puolestaan johtuu vähintään osittain siitä, että Trionic suiteja on saanut latailla ilmaiseksi intternetin ihmemaasta, kun taas dieseliin tarvittavat työkalut ovat ostokamaa, eikä sellaisena ihan halpoja. Siksi kannattaa ennemmin maksaa se 500e softasta kuin reilusti enemmän työkaluista ja sitten opetella homma itse.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Joulu 29, 2020 07:17Diesel-softien hinta johtuu siitä, että kovin monella (klubilaisella) ei vielä ole tietotaitoa niiden softaamisesta, vaikka ovatkin olleet markkinoilla jo useita vuosia. Harrastajakunta on enemmän keskittynyt T5, T7 ja T8:n (etanoli)softaamisiin kuin dieseleihin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Z19DT ohjelmaa
Toi JC:n softa Z19DTR koneeseen maksoi 400e ilman DPF poistoa. Enemmän taisi maksaa BSR:n softa edelliseen T7 koneiseen aikoinaan.
Edit: Täällä on ainakin listattu JC:n softan hinnat: https://et-autotech.fi/viritysohjelmistot/
Edit: Täällä on ainakin listattu JC:n softan hinnat: https://et-autotech.fi/viritysohjelmistot/
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Z19DT ohjelmaa
Täysin samaa mieltä.aero kirjoitti: ↑Ti Joulu 29, 2020 08:16Tämä puolestaan johtuu vähintään osittain siitä, että Trionic suiteja on saanut latailla ilmaiseksi intternetin ihmemaasta, kun taas dieseliin tarvittavat työkalut ovat ostokamaa, eikä sellaisena ihan halpoja. Siksi kannattaa ennemmin maksaa se 500e softasta kuin reilusti enemmän työkaluista ja sitten opetella homma itse.
Sama hinta + 100 €, kun EGR otetaan pois käytöstä ohjelmallisesti.SS kirjoitti: ↑Ti Joulu 29, 2020 08:59Toi JC:n softa Z19DTR koneeseen maksoi 400e ilman DPF poistoa. Enemmän taisi maksaa BSR:n softa edelliseen T7 koneiseen aikoinaan.
Edit: Täällä on ainakin listattu JC:n softan hinnat: https://et-autotech.fi/viritysohjelmistot/
Hirschin softa taisi muistaakseni maksaa jonkun 600-650 €, mutta siihen ei saa modifikaatioita (EGR ja/tai DPF pois jne.).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Z19DT ohjelmaa
Tupoksessa sijaitseva Tuning Center Oulu:lla oli lokakuun alussa avajaistarjous stagetuksiin. Olinkin Henkkaan yhteydessä silloin ja päätin kokeilla sigun nakuviiruun hänen kauttaan saatavaa quantumin softaa egr offina. Olin ollut siinä uskossa että femman 1,9 dieseleihin pitää boksi käyttää aina auki mutta Henkka täräyttikin binit suoraan obd-portin kautta pirttiin. Helppous koko hommaan myös yksi syy hänen palveluilleen kun kotipihaan tuli vielä hoitamaan homman. Ymmärtääkseni hänellä on aivan lisensoidut vehkeet toimenpiteen suorittamiseen.
Viiruun tuli juuri sen verran tehoa lisää mitä siitä on puuttunut jouhevampaan liikkumiseen. Lupaukset tehoarvoista olivat 190hv/400nm. Henkalla on tehopenkki ollut sisäänajossa ja oli puhe että käytän viirun siinä niin näkee mitä arvoja antaa ulos.
Nyt takana noin 6 tkm ajoa softattuna ja erittäin tyytyväinen ollut siihen.
Kaupallisten tiedotteiden osiosta löytyy yhteystiedot niistä kiinnostuneille.
Viiruun tuli juuri sen verran tehoa lisää mitä siitä on puuttunut jouhevampaan liikkumiseen. Lupaukset tehoarvoista olivat 190hv/400nm. Henkalla on tehopenkki ollut sisäänajossa ja oli puhe että käytän viirun siinä niin näkee mitä arvoja antaa ulos.
Nyt takana noin 6 tkm ajoa softattuna ja erittäin tyytyväinen ollut siihen.
Kaupallisten tiedotteiden osiosta löytyy yhteystiedot niistä kiinnostuneille.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Z19DT ohjelmaa
OBD portin kautta tuo JC:n softakin laitettiin läppärillä sisään, toimii. On myös päivitetty kertaalleen veloituksetta joten palvelu pelaa sielläkin.
Kyllä näiden softaus on jokaisen euron arvoinen
EGR poisto sisältyi ainakin mulla 400e hintaan, DPF disablointi olisi maksanut 100e ektraa. Tämä ainakin vuonna 2014.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Joulu 29, 2020 11:14Sama hinta + 100 €, kun EGR otetaan pois käytöstä ohjelmallisesti.SS kirjoitti: ↑Ti Joulu 29, 2020 08:59Toi JC:n softa Z19DTR koneeseen maksoi 400e ilman DPF poistoa. Enemmän taisi maksaa BSR:n softa edelliseen T7 koneiseen aikoinaan.
Edit: Täällä on ainakin listattu JC:n softan hinnat: https://et-autotech.fi/viritysohjelmistot/
Hirschin softa taisi muistaakseni maksaa jonkun 600-650 €, mutta siihen ei saa modifikaatioita (EGR ja/tai DPF pois jne.).
Kyllä näiden softaus on jokaisen euron arvoinen
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Z19DT ohjelmaa
Mitä olen itse ymmärtänyt, niin NG9-3:ssa dieselin voi softata OBD-portin kautta. NG9-5:n dieselissä täytyy ottaa purkki irti ja laittaa pinnit kiinni suoraan boksiin softauksen ajaksi. Mutta NG9-5:n dieselin ECU onkin paljon kiitollisemmassa paikassa kuin NG9-3:n
Kaikista suurimman hyödyn softauksesta saa stage 1:ssä tekemättä raudalle juurikaan mitään.
Jos sitten mennään siitä eteenpäin, niin saa olla jo joku stage 4+, että siinä on selvää eroa esim. stage 2-3:een.
Ruotsalaisen Saab-harrastaja Jonas Kakarikaksen mukaan 1.9TiD:stä ei kannattaisi ottaa irti yli 230 hv:tä, koska sitten se alkaa savuttamaan. https://youtu.be/-lm5mFqZoGo
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Z19DT ohjelmaa
JC:n puolesta puhuu myös moottorin järkevä käyttäytyminen, eli kehtaa polkaista tarvittaessa. Nykyään näkyy liikenteessä uudehkoja autoja laidasta laitaan. Mersuja, volsuja, tila-autoja, pakettiautoja vaikka mitä. Silmiin pistävää on karsea nokipilvi ja nokinen perse. En tiedä millainen softaaja niitä on käpistellyt, mutteivat nuo nyt aivan terveiltäkään näytä.
Asia erikseen on ne viime kesän Mersu nuorukaiset, joiden viritys oli suunniteltuihin siihen, että koko tienoo hämärtyy, kun poijaat lähtöön.
Asia erikseen on ne viime kesän Mersu nuorukaiset, joiden viritys oli suunniteltuihin siihen, että koko tienoo hämärtyy, kun poijaat lähtöön.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Z19DT ohjelmaa
Samaa mieltä.Numba kirjoitti: ↑Ke Joulu 30, 2020 07:27JC:n puolesta puhuu myös moottorin järkevä käyttäytyminen, eli kehtaa polkaista tarvittaessa. Nykyään näkyy liikenteessä uudehkoja autoja laidasta laitaan. Mersuja, volsuja, tila-autoja, pakettiautoja vaikka mitä. Silmiin pistävää on karsea nokipilvi ja nokinen perse. En tiedä millainen softaaja niitä on käpistellyt, mutteivat nuo nyt aivan terveiltäkään näytä.
Asia erikseen on ne viime kesän Mersu nuorukaiset, joiden viritys oli suunniteltuihin siihen, että koko tienoo hämärtyy, kun poijaat lähtöön.
Jotkut common rail -dieselien virittäjät kun mainostavat "ei nosta ahtopaineita, ei aiheuta savutusta". Jälkimmäisen voi joten kuten pitää kurissa, mutta sitä en ymmärrä miten suorituskykyä lisätään stage 1:ssä nostamatta ahtopainetta
JC:n softalla varustettu auto on erittäin mukava ajaa, jos imusarjan läpät ja niiden tanko on kondiksessa, eikä autossa ole vuotoja ahtopuolella
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Z19DT ohjelmaa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen