Og900 coolerin vaihto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
No onhan se hienon näköinen ainakin jos ei muuta
Taidan muuttaa alapuolen ahtoputket hapokkaisiksi, yläpuolella onkin jo alumiinista.
Taidan muuttaa alapuolen ahtoputket hapokkaisiksi, yläpuolella onkin jo alumiinista.
Viimeksi muokannut saabracing, Ke Maalis 16, 2005 06:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tottakai mitä parempi kuuleri sitä parempi kuuleri. Pitää vaan välillä yrittää hillitä kun ihmiset ostaa sikakalliita juttuja ihan vaan ko isoillaki pojilla on. Monesti todellisuudessa pärjää paljon vähemmällä kun viittii pikkasen perehtyä.
Sanoisin että 200hp ei kannata koskea kuuleriin. 250 se tontun kuuleri on mainio. 300kohdalla voi sitten laittaa kunnollisen.
EDIT: Kai ne Maptunilla herkästi pistääkin ihmiset ostamaan mahdollisimman paljon virijuttuja. Monesti nuo tuntuu olevan niin mystisiä ja salaisia juttuja että kaikki pakko ostaa samalta firmalta ja just semmosia ko ehdottavat..
Sanoisin että 200hp ei kannata koskea kuuleriin. 250 se tontun kuuleri on mainio. 300kohdalla voi sitten laittaa kunnollisen.
EDIT: Kai ne Maptunilla herkästi pistääkin ihmiset ostamaan mahdollisimman paljon virijuttuja. Monesti nuo tuntuu olevan niin mystisiä ja salaisia juttuja että kaikki pakko ostaa samalta firmalta ja just semmosia ko ehdottavat..
Aki Peltola #1132
Missäs hinnoissa tommonen käytetty tonnarin kuuleri liikkuu. Meinaan onko järkevämpää ostaa samantien vähän kalliimpi ja parempi kuuleri vai ensin joku tonnarin kuuleri ja sit kunnollinen. Lopultahan toi on havempi ku ostaa kunnon kuulerin suoraa, mut se on kuitenki niin kallis, et jos halvemallaki pärjäis. tais tulla aika sekaseen sanottuu, mut koittakaa saada siit jotain selvää.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Käytetty tonnarin kuuleri tuntuu liikkuvan 100-200e:n välissä.
Tietenkihän alumiinicooleri on aina alumiinicooleri.
Itse sain sen verran edukkaasti, että tontun koolerilla pärjäillään ja satkun orkkiskooleriin verrattuna mennään valovuosi etiäpäin.
Nytten niitä kannattaa metsästää, kun tonnarimiesten kimppatilauskin etenee ja coolereita jää ylimääräiseksi.
Tietenkihän alumiinicooleri on aina alumiinicooleri.
Itse sain sen verran edukkaasti, että tontun koolerilla pärjäillään ja satkun orkkiskooleriin verrattuna mennään valovuosi etiäpäin.
Nytten niitä kannattaa metsästää, kun tonnarimiesten kimppatilauskin etenee ja coolereita jää ylimääräiseksi.
Onko kukaan mittaillut lämpötiloja tai kuullut kuinka paljon paremmin tuo 9000 cooleri oikeasti toimii verrattuna og900 vakio cooleriin? Kehnossa paikassa tuo vakio cooleri ainakin on.
Varmasti jäähdytysteholtaan tuo 9000 cooleri on ehdoton, mutta kaiken järjen mukaan se ei virtaa yhtä hyvin kuin og:n vastaava. Käsittääkseni heikompi virtaus taas saa aikaan ahtoilman lämpötilan nousua, mutta onko tuo lämpötilan nousu edes merkittävää...
Jos meni metsään niin saa ja pitääkin korjata
Varmasti jäähdytysteholtaan tuo 9000 cooleri on ehdoton, mutta kaiken järjen mukaan se ei virtaa yhtä hyvin kuin og:n vastaava. Käsittääkseni heikompi virtaus taas saa aikaan ahtoilman lämpötilan nousua, mutta onko tuo lämpötilan nousu edes merkittävää...
Jos meni metsään niin saa ja pitääkin korjata
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Hmm mistäköhän sitten olen saanut tuon käsityksen, että og900 cooleri ei itseasiassa olisi kovinkaan huono virtaukseltaan...
Nonii löytyi. Nimittäin jos Abbottiin on luottaminen, niin webbisivuilta selviää, että og900 cooleri virtaa ainakin paremmin kuin ng900/9-3 vakio IC, mutta en tiedä onko mittaukset sitten tehty samalla tavalla. Sivuiltahan löytyy og900 coolerille arvo 105cfm ja 80,7cfm ng900/9-3 ic:lle. ng900/9-3 abbottin custom ic:lle luvataan 115,1cfm. Tonnarin IC:stä ei kyllä puhuta mitään.
Virtaushan ei kuitenkaan tuota vakio cooleria pelasta.
Nonii löytyi. Nimittäin jos Abbottiin on luottaminen, niin webbisivuilta selviää, että og900 cooleri virtaa ainakin paremmin kuin ng900/9-3 vakio IC, mutta en tiedä onko mittaukset sitten tehty samalla tavalla. Sivuiltahan löytyy og900 coolerille arvo 105cfm ja 80,7cfm ng900/9-3 ic:lle. ng900/9-3 abbottin custom ic:lle luvataan 115,1cfm. Tonnarin IC:stä ei kyllä puhuta mitään.
Virtaushan ei kuitenkaan tuota vakio cooleria pelasta.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Aloitin cooleriurakan iltapäivällä ja edistytty on.
Coolerille on leivottu tilaa rälläkällä ja kannakoitu.
Myös putket coolerilta imusarjalle ovat valmiina.
Pientä putkien leipomista,maalailua,putsailua ja puskurin puhkominen on vielä edessä.
Yöllä tai huomenna jatkan ja toivottavasti saan valmiiksi.
Coolerille on leivottu tilaa rälläkällä ja kannakoitu.
Myös putket coolerilta imusarjalle ovat valmiina.
Pientä putkien leipomista,maalailua,putsailua ja puskurin puhkominen on vielä edessä.
Yöllä tai huomenna jatkan ja toivottavasti saan valmiiksi.
laitas tuosta apparin puolenkin putkista vähän kuvaa!Turbo900 kirjoitti:Aloitin cooleriurakan iltapäivällä ja edistytty on.
Coolerille on leivottu tilaa rälläkällä ja kannakoitu.
Myös putket coolerilta imusarjalle ovat valmiina.
Pientä putkien leipomista,maalailua,putsailua ja puskurin puhkominen on vielä edessä.
Yöllä tai huomenna jatkan ja toivottavasti saan valmiiksi.
pitäisi huomena aloittaa sama homma
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Kiitos kiitos!Make kirjoitti:Asialliselta näyttää! Onko Tapsa tulossa dynoon?
En ole ainakaan varannut itselleni aikaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Himottaisihan tuo vähäsen.
Eli cooleri istuu nyt paikallaan ja asennus on valmis .
Parin päivän pihaprojekti eli ei paha rasti.
Antaa kuvien puhua puolestaan (mikkoimp huom )
Kierretapit millä cooleri istuu jämerästi paikoillaan. Kuvasta myös näkee hyvin kuin paljon joutuu ottamaan peltiä edestä.
Kompuralta coolerille. Tilaa on tarpeeksi.
Samaa putkea. Alkuperäiset putket tuli hyvin käytettyä. Kuvassa myös tonnarista peräisin oleva kumimutka. Lemmarit puuttuvat vielä tässä vaiheessa.
Semmoinen käkkyrä.
Coolerilta imusarjalle. Tässä oli ahdasta. Öljynjäähdytinkin saanee tarpeeksi ilmaa.
Samaa putkea kuin edellisessä.
Keulalle tuli kivasti lisää tilaa .
Darth wader
Puskurin sovittelua ja leikkelyä.
Valmista . Orkkiscooleri pääsi kans poseeraamaan.
kiitos kuvista!
"helpostihan" se sinne näytti hienosti istuvan!
aamulla projektin aloin, pakko tulla välissä syömään, ja tietysti täällä käymään !
ollaan jo saatu cooleri istutettua nokalle ja putki siitä imusarjalle. vielä puuttuu tuo kompuralta coolerille putki.. eikun jatkamaan!
"helpostihan" se sinne näytti hienosti istuvan!
aamulla projektin aloin, pakko tulla välissä syömään, ja tietysti täällä käymään !
ollaan jo saatu cooleri istutettua nokalle ja putki siitä imusarjalle. vielä puuttuu tuo kompuralta coolerille putki.. eikun jatkamaan!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu