Saab 9000 2.3 19t

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Ahtopaineista penkissä huomannt saman kun moni muu.oma loki näytti minullakin0.2- 0.3bar enempi kun penkitys vehkeen loki.
onko se pitkistä letkuista johtuvaa penkittäjällä.?
Jatti M
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Touko 24, 2018 22:09

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja Jatti M »

veini siekkinen kirjoitti: abbot racing nokissakin lisätään vain imu puolta reilummin.on se turbo tai vapari kannen syke pitää saada kohilleen.oletan että omassa portattu kansi ja 10-10.5 nostoset nokat niin 600nm/390-400hv.veto alue 3000rpm-6500rpm hyvä.? väännön laajuus 3000rpm500nm ja vielä 6500rm se 500nm. :?:
Tuohon tartte kuin B234/B235 sekasikiö T5 vakionokilla, jättää ne porttailut ja abbotin nokat isompiin virehin. :twisted:
3000-6500rpm välillä >500Nm väännöillä 19T:llä ei kyllä sitten toteudu millään nokilla tai kannella.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Porttausta en jätä tekemättä nokissa vois kokeilla kahta jyrkintä imu nokkaa ja kl-racing pakosarjaa
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Nyt uudella setupilla tulossa aero 9000 2.3 turbo.
kansi portattu 267hv 10,5 nostolla,22t mitsun ahdin, suuttimet,putkisto,spes kytkin,parempi pakosarja ym.

Onko kellään vielä ollut asennettuna 22t mitsua ja mitä tehoja saatu vakio kannella ?
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Niin ja laatikko päivitetty lukolla
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10012
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuleeko imunokat tuplana? Tuo kokeilu kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen kerran sorvannut nokka-akselin hihnapyörän kiinnitystä jollekin BMW - harrastajalle, joka vissiin teki tuon saman jutun. Oli melkein sopiva se nokka-akseli. Hämärästi muistelen että kyseessä juuri joku samantapainen jippo. Ei silloin paljoa kiinnostanut asia, niin en painanut tarkemmin mieleen. :facepalm_man:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Nokka vielä hieman mietinnän alla.b202 tai 234 i tai 9.6,idettiset pako imu olis hyvä.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Kanteen laitettu ne 8,65 nostavat ruiskun nokat.syy koska kannen virtaus raportissa kansi vitaa jo 8 nostolla 252 hv mikä on todella hyvä.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Nyt paketti kasassa Penkitys lähiaikoina .
Mitsun22/t 8,5 holsetin pakopesällä,map tunin cooleri,cnc kansi 8,65 nokat identtiset,rosteri pakosarja,suuttimet tulossa 1200cc e85,3bar map,parempi hukkisen
kello ym.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saab 9000 2.3 19t

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Nyt penkitetty 1,4bar ja 415hv/634nm ja vääntää tuo jo pikkasen reilussa 3500rpm että hyvä näin perus säädöllä.
Max tehoa vielä nousussa 6500rpm.
Kunhan kaikki saadaan ok.noin1,8-2.0 Bar ajetaan sitten vielä uusiksi.
Tämä 22t mitsu oikein hyvä vaikka emännän kauppakassin 😁👍👌
Vastaa Viestiin