Alustan päivityksen yhteydessä ajattelin tehdä samalla vaivalla jotain jarruille. Etujarrulevyt ovat sen verran uraiset, että ne menisivät seuraavassa huollossa vaihtoon.
Kysymys kuuluukin saako noin saabin vakio-osien hinnalla tai pienellä lisärahalla parempia jarrulevyjä / jarrupaloja seuraavaan tarpeeseen:
Ajoni on kesällä objektiivisesti katsoen kohtuutonta kiihdyttämistä ja jarruttamista , usein kaupunkiolosuhteissa. Seurauksena on likaiset vanteet ja nopeasti kuluvat jarrut Lisäksi ajotottumukseni huutavat sitä, että auton pitäisi pysähtyä havainnon tekemisestä todella nopeasti. Lisäjarrutusteho ei olisi siten pahitteeksi.
Jarrujen pitäisi toimia kuitenkin myös talvella, jolloin ajo on rauhallista ja jarruihin jos kosketaan niin hyvin miedosti. Löytyykö tämmöisiä palikoita. Budjetti on 100-500 riippuen hyötysuhteesta.
PS 16 tuuman vanteista en aio luopua vesiliirto ja mukavuussyistä.
9-3 jarrupäivitys budjetilla
Varmaan kannattaa taas katella tota speedpartsin hinnastoa, vähän suuntaa antavaa hintatietoa missä mennään jarruissa.
http://www.speedparts.se/prod/meny_sport_broms.htm
Kunnon levyt on tietysti halkaisijaltaan isommat ja näihinm tarvitaan tietysti myös uudet satulat, joten menee jo aika tyyriiksi eikä ihan tohon hintaluokkaam mahdu. noissa uritetuissa katukäyttöön tarkotetuissa "sport-levyt+EBC" satsissa lienee ihan hinnankin perusteella tarkoituksena vaan lähinnä ulkonäkö, toki jarrutustehoa tuo lisää levyjen kylkiäisinä EBC:n vihreet palat. Näillä paloilla varmaan vakiolevyilläkin pysähtyy paremmin eikä mustaa vanteita kuten tavallisilla paloilla. Suht tuoreessa tuulilasissa tais olla joku pikakoe kyseisistä paloista.
Olenkin tässä itse miettinyt noita EBC green stuffeja nyt kun ostin pari viikkoa sitten motonetistä taakse uudet palat (ferodo) mutta nuo kitisee lämmetessään niin perkeleesti että kuulo lähtee jos vieressä seisoo kun reippaasti jarruttaa, eikä tunnu hiljentyvän kilometrien myötäkään millään. Tulikohan maanantaikappaleet. Taidan kohta viedä takasin ja ostaa vaikka ne EBC greenit tilalle.
http://www.speedparts.se/prod/meny_sport_broms.htm
Kunnon levyt on tietysti halkaisijaltaan isommat ja näihinm tarvitaan tietysti myös uudet satulat, joten menee jo aika tyyriiksi eikä ihan tohon hintaluokkaam mahdu. noissa uritetuissa katukäyttöön tarkotetuissa "sport-levyt+EBC" satsissa lienee ihan hinnankin perusteella tarkoituksena vaan lähinnä ulkonäkö, toki jarrutustehoa tuo lisää levyjen kylkiäisinä EBC:n vihreet palat. Näillä paloilla varmaan vakiolevyilläkin pysähtyy paremmin eikä mustaa vanteita kuten tavallisilla paloilla. Suht tuoreessa tuulilasissa tais olla joku pikakoe kyseisistä paloista.
Olenkin tässä itse miettinyt noita EBC green stuffeja nyt kun ostin pari viikkoa sitten motonetistä taakse uudet palat (ferodo) mutta nuo kitisee lämmetessään niin perkeleesti että kuulo lähtee jos vieressä seisoo kun reippaasti jarruttaa, eikä tunnu hiljentyvän kilometrien myötäkään millään. Tulikohan maanantaikappaleet. Taidan kohta viedä takasin ja ostaa vaikka ne EBC greenit tilalle.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Tsekkaa myös osoitteesta http://www.mivec.co.uk/modifications/modifications.htm yxi mielipide lisää ennenkuin päivität EBC:t...Olenkin tässä itse miettinyt noita EBC green stuffeja nyt kun ostin pari viikkoa sitten motonetistä taakse uudet palat (ferodo) mutta nuo kitisee lämmetessään niin perkeleesti että kuulo lähtee jos vieressä seisoo kun reippaasti jarruttaa, eikä tunnu hiljentyvän kilometrien myötäkään millään. Tulikohan maanantaikappaleet. Taidan kohta viedä takasin ja ostaa vaikka ne EBC greenit tilalle.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Jahas, ei kauheesti kehuja, oliskohan täällä joillain kokemuksia ko paloista?Tsekkaa myös osoitteesta http://www.mivec.co.uk/modifications/modifications.htm yxi mielipide lisää ennenkuin päivität EBC:t...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Greenstuff ei sitten lienekään vastaus
Ehdin jo innostua Pro car servicen greenstuff levy/pala -pakkauksesta. Hintakin oli alle viisi hunttia. Ilmeisesti Mintex olisi oheisen linkin mukaan sitten ne "jarrupalat". Etulevyt on niin uraiset, että kaikki levyt menee kyllä vaihtoon. Usein on käsittääkseni sitten edullisempaa ostaa koko setti, kuin mennä kauppaan taas puolen vuoden päästä uudestaan
Mutta onko kellään kokemusta Mintex-paloista ja joistain muista jarrulevyistä. Abbot muistaakseni käytti Mintex:ä...
Mutta onko kellään kokemusta Mintex-paloista ja joistain muista jarrulevyistä. Abbot muistaakseni käytti Mintex:ä...
Greenstuff paloista löytyy kehujakin
Greenstuffeja kehutaankin. Katsokaapa
http://www.renault-coupe.com/EBC%20Gree ... Review.htm
Mintex:ä kehutaan monessa paikassa jarrutehoissa, mutta jarrupölyn vähenemisestä ei puhuta silloin mitään. Eihän greenstuffikaan lupaa pölyttömyyttä, vain vähennystä. Pienikin musta pöly näkyy, ja poikkeuksetta arvosteluissa sanotaan greenstuff pölyn olevan helposti puhdistettavissa.
Minulla on brembo / mintex -yhdistelmästä tarjouspyyntö vetämässä, katsotaan sitten.
http://www.renault-coupe.com/EBC%20Gree ... Review.htm
Mintex:ä kehutaan monessa paikassa jarrutehoissa, mutta jarrupölyn vähenemisestä ei puhuta silloin mitään. Eihän greenstuffikaan lupaa pölyttömyyttä, vain vähennystä. Pienikin musta pöly näkyy, ja poikkeuksetta arvosteluissa sanotaan greenstuff pölyn olevan helposti puhdistettavissa.
Minulla on brembo / mintex -yhdistelmästä tarjouspyyntö vetämässä, katsotaan sitten.