läppäri autoon
Pikkaisen menee offtopiciksi, mutta noista Haicomeista, jos joku on ostamassa... 204S ja 204E erona on ainakin eri piirisarja ja 204S pitäisi olla herkempi sekä nopeampi. Molemmat ovat 12 kanavaisia, joten käyttävät paikannukseen max 12 satelliittia. Tarkkuudessa ei ole eroa, käytännössä n. 5-10m.
Äkkiä selailin ketjua läpi, enkä tiedä korjasiko joku tuon läppärin tehon tarpeen jo. Nimittäin jos sielä läppärin verkkolaitteessa lukee 230V ja 2,4A, niin täytyy tuon 2,4A tarkoittaa ulostulovirtaa n. 16-20V jännitteeseen. Eli läppäri ei tarvitse kuin n. 50W tehoa, no tehokkaimmat arviolta max. 100W. Siispä 200W (mikäli ei ole markkinointi watteja) invertteri pitäisi riittää enemmän kuin hyvin. Lisäksi on olemassa yleismallisia läppärin powereita autoon. Eli 12V saadaan muunnettua läppärin tarvitsema 16-20V. Mielestäni tuollainen on järkevämpi vaihtoehto, kun ei tarvita sitä läppärin vakio verkkolaitetta ja taitaa jopa tulla edullisemmaksi. Toki invertteriin saa kaikkea muutakin kivaa kiinni
Karttaohjelma pitäisi mielestäni olla sellainen joka osaa opastaa perille, siis neuvoa oikealle ja vasemmalle, eli ilmeisesti tuo MapSonic taitaa olla ainoa laatuaan PC:lle, eikä kata koko Suomea, niinkuin Tomi totesi. Jos huhuihin on uskominen niin käsittääkseni hyvinkin pikaisesti tuohon on kuitenkin tulossa koko Suomi. Genimapiltahan koko Suomi jo löytyy kämmenmikroihin, Navicorelta puhelimiin ja TomTomilta sekä Garminilta autonavigaattoreihin. Niin TomTomilta ei siis löydy PC:lle navigointiohjelmistoa, ainoastaan PDA:lle, puhelimiin ja standalone vehkeisiin.
Edit: Onko kellään muuten pidempi aikaista kokemusta tietokoneesta autossa, kestääkö kovalevy ja miten on kosteuden kanssa?
Äkkiä selailin ketjua läpi, enkä tiedä korjasiko joku tuon läppärin tehon tarpeen jo. Nimittäin jos sielä läppärin verkkolaitteessa lukee 230V ja 2,4A, niin täytyy tuon 2,4A tarkoittaa ulostulovirtaa n. 16-20V jännitteeseen. Eli läppäri ei tarvitse kuin n. 50W tehoa, no tehokkaimmat arviolta max. 100W. Siispä 200W (mikäli ei ole markkinointi watteja) invertteri pitäisi riittää enemmän kuin hyvin. Lisäksi on olemassa yleismallisia läppärin powereita autoon. Eli 12V saadaan muunnettua läppärin tarvitsema 16-20V. Mielestäni tuollainen on järkevämpi vaihtoehto, kun ei tarvita sitä läppärin vakio verkkolaitetta ja taitaa jopa tulla edullisemmaksi. Toki invertteriin saa kaikkea muutakin kivaa kiinni
Karttaohjelma pitäisi mielestäni olla sellainen joka osaa opastaa perille, siis neuvoa oikealle ja vasemmalle, eli ilmeisesti tuo MapSonic taitaa olla ainoa laatuaan PC:lle, eikä kata koko Suomea, niinkuin Tomi totesi. Jos huhuihin on uskominen niin käsittääkseni hyvinkin pikaisesti tuohon on kuitenkin tulossa koko Suomi. Genimapiltahan koko Suomi jo löytyy kämmenmikroihin, Navicorelta puhelimiin ja TomTomilta sekä Garminilta autonavigaattoreihin. Niin TomTomilta ei siis löydy PC:lle navigointiohjelmistoa, ainoastaan PDA:lle, puhelimiin ja standalone vehkeisiin.
Edit: Onko kellään muuten pidempi aikaista kokemusta tietokoneesta autossa, kestääkö kovalevy ja miten on kosteuden kanssa?
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
No jo on järee poweri, läppäriin. 160W tuon perusteella kuluttaa tuo tietokone maksimissaan, tai no onhan siinä varmaan vähän varoja. Onko tuo joku uusi huippu läppäri? Outoa on mielestäni myöskin tuon verkkolaitteen "olematon" hyötysuhde 160W ulos, sisään 575W... olen ymmärtänyt, että tuollaisen perus hakkurin hyötysuhde olisi jotain ihan muuta... Kyllä se varmaan tuon myös haukkaa, ainakin hetkellisesti, jos ei 500W invertterillä pelannut. Tuohan vaikuttaa jo polttoaineenkulutukseen...
Muistelisin, että noita 12V--> 16-20V läppärille tarkoitettuja muuntimia olen nähnyt ainoastaan 50W ja 90W, joten ne ei kyllä riitä mitenkään tuolle sinun läppärillesi. Omassa vanhassa 600MHz tuo verkkolaite oli muistaakseni n. 70-90W ulostuloteholtaan, pitääkin tarkistaa vielä.
Muistelisin, että noita 12V--> 16-20V läppärille tarkoitettuja muuntimia olen nähnyt ainoastaan 50W ja 90W, joten ne ei kyllä riitä mitenkään tuolle sinun läppärillesi. Omassa vanhassa 600MHz tuo verkkolaite oli muistaakseni n. 70-90W ulostuloteholtaan, pitääkin tarkistaa vielä.
Viimeksi muokannut Karspa, La Maalis 19, 2005 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
on tääki kohta jo vuoden vanha amd 64 3400+, 512 muistii, 9700 radeon näyttiksenä, 60gigaa kovoa, 15,4" laajakuva näyttö.
mut invertteri ostettiin edelliselle läppärille jossa oli 3.2giganen pena ja muuten samat ominaisuudet.
nyt tulossa autoon 14" näytöllinen 1.3giganen hp:n läppäri joka haukkaa 60w
edit: ja prossu ei oo kummassakaan läppäris ollu mikään mobile versio vaan ymmärtääkseni pitäis olla sama kuin pöytäkone versioissa
mut invertteri ostettiin edelliselle läppärille jossa oli 3.2giganen pena ja muuten samat ominaisuudet.
nyt tulossa autoon 14" näytöllinen 1.3giganen hp:n läppäri joka haukkaa 60w
edit: ja prossu ei oo kummassakaan läppäris ollu mikään mobile versio vaan ymmärtääkseni pitäis olla sama kuin pöytäkone versioissa
BMW 525iA Touring Executive
Kummalta tuntuu tuo virrankulutus.
Itellä kun oli vielä tuo 2.4giganen HP:n läppäri repsikan penkillä niin toimi moitteetta Partcon DC/DC muuntimella vaikka oli se pienempi 70W:nen (HP:n oma verkkopoweri on 90W) Vaan ei kyykännyt yhtään vaikka työnsi tyhjään akkuun kiinni ja rupes katsoon viirua ja pesosta.
Saa tuolta em firmasta myös 120W:sia vaan on kypän kalliinpi.
Tuo Haicomin paikannin mullakin on 204E ja hyvin toimii kun tajusi jotta asentaa kiinteästi jatkuvaan sähköön (lämpeni niin hiton kauan) nyt on hyvä, tietää heti kun laittaa pädin telineeseen missä ollaan.
Ja tohon TomTomiin olen tosi tyytyväinen kartoissa toki pientä sanomista (ei tiedä parkkipaikkoja yms. ja kerran meinas nykäskylässä ajattaa yks-suuntasta vastaan) Nyt se jo puhuu suomeakin jos vaikka jonkun muun tarvii ajella. Vaan kuin tuo Congestion charge tulis oikein suomentaa (hitto tietääks toi masiina ruuhkatkin)
Itellä kun oli vielä tuo 2.4giganen HP:n läppäri repsikan penkillä niin toimi moitteetta Partcon DC/DC muuntimella vaikka oli se pienempi 70W:nen (HP:n oma verkkopoweri on 90W) Vaan ei kyykännyt yhtään vaikka työnsi tyhjään akkuun kiinni ja rupes katsoon viirua ja pesosta.
Saa tuolta em firmasta myös 120W:sia vaan on kypän kalliinpi.
Tuo Haicomin paikannin mullakin on 204E ja hyvin toimii kun tajusi jotta asentaa kiinteästi jatkuvaan sähköön (lämpeni niin hiton kauan) nyt on hyvä, tietää heti kun laittaa pädin telineeseen missä ollaan.
Ja tohon TomTomiin olen tosi tyytyväinen kartoissa toki pientä sanomista (ei tiedä parkkipaikkoja yms. ja kerran meinas nykäskylässä ajattaa yks-suuntasta vastaan) Nyt se jo puhuu suomeakin jos vaikka jonkun muun tarvii ajella. Vaan kuin tuo Congestion charge tulis oikein suomentaa (hitto tietääks toi masiina ruuhkatkin)
Prossu tappelu kehiin. AMD AMD AMD AMD!!!!!!!!!!!!!!. Intelit on syvältä. Kuluttakoot akun vaikka sekunnissa en silti vaihtais inteliin.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
mul oli intel hajos, korjattiin, varastettiin, annettiin amd tilal ja nyt oon itekeny et miks varkaat vei just mun koneen. intel oli parempi ku tämäjsuomi kirjoitti:Prossu tappelu kehiin. AMD AMD AMD AMD!!!!!!!!!!!!!!. Intelit on syvältä. Kuluttakoot akun vaikka sekunnissa en silti vaihtais inteliin.
BMW 525iA Touring Executive
Ei juu, mutta yritykset suosii inteliä vakautensa vuoksi laskentaohjemlien takia.Kurko kirjoitti:No eipä noissa nykyjään poljoo eroja ole tässä pöydällä parin pöytäkoneen lisäksi kaks samanlaista HP:n läppäriä toinen ommibook ja toinen pavilion eka Intelillä ja toka Amd:llä molemmat noin 2Gigasia ja eipä noista eroja löydä.
9-3.1972