Steg 2 ja 3" downpipe.
Steg 2 ja 3" downpipe.
Onko kukaan testannut miten toi 3" downpipe toimii Maptunin Steg 2:n
kanssa ja varsinkin trionic 5:ssä.
Kyselin Ruotsin Maptunilta mutta vastausta ei tullut ja Suomen Maptunilta vastattiin että ei siitä ainakaan haittaa ole??
Jos tässä joskus tulee auto vaihdettua niin tarkoitus olis pistää alkup. etuputki paikalleen ja 3" kiertoon (tai seuraavaan autoon), niin ei tarvitsis tilailla taas steg 1 tai 2 auton vaihdon takia koska toi steg 3 ei pelitä kuulemma kunnolla ton alkuperäisen etuputken kanssa (turbo kuumenee kuulemma liikaa).
Auto on 9-3 B204R 200 hv malli vm. 1999 ja siis trionic 5.
Tuli tuossa etsittyä firmoja jotka myy noita etuputkia Saabeihin ja JT, Maptun, BSR,Mpperformance ja Ferrita lienee tuttuja niin löytyi tollanen firma Lahdesta:
http://www.a-alt-avgassystem.fi/sporttiputket/saab.html
Onko kellään kokemuksia tosta?
kanssa ja varsinkin trionic 5:ssä.
Kyselin Ruotsin Maptunilta mutta vastausta ei tullut ja Suomen Maptunilta vastattiin että ei siitä ainakaan haittaa ole??
Jos tässä joskus tulee auto vaihdettua niin tarkoitus olis pistää alkup. etuputki paikalleen ja 3" kiertoon (tai seuraavaan autoon), niin ei tarvitsis tilailla taas steg 1 tai 2 auton vaihdon takia koska toi steg 3 ei pelitä kuulemma kunnolla ton alkuperäisen etuputken kanssa (turbo kuumenee kuulemma liikaa).
Auto on 9-3 B204R 200 hv malli vm. 1999 ja siis trionic 5.
Tuli tuossa etsittyä firmoja jotka myy noita etuputkia Saabeihin ja JT, Maptun, BSR,Mpperformance ja Ferrita lienee tuttuja niin löytyi tollanen firma Lahdesta:
http://www.a-alt-avgassystem.fi/sporttiputket/saab.html
Onko kellään kokemuksia tosta?
On ainkin siinä vaiheessa jos et koske softaan. Lopputulos on mitä todennäköisimmin huonompi kuin lähtötilanne. T7:n kanssa kannattaa olla todella tarkka että softa täsmää sen raudan kanssa mitä autossa on.Termos kirjoitti:Tässähän on hyvä kysyä samaa asiaa koskien 2,3t - konetta ja Steg ykköstä.
Auto on -98 9-5. Onko 3" downpipen hommaaminen/tekeminen hukkaan heitettyä eforttia tässä tapauksessa?
Itsellä riittää kyllä esimerkkejä T7 adaptoitumisesta alaspäin "vieraiden" osien kanssa jos jotain kiinnostaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kiitos, justiinsa tuota tietoa kaipasin.Vigge kirjoitti:
On ainkin siinä vaiheessa jos et koske softaan. Lopputulos on mitä todennäköisimmin huonompi kuin lähtötilanne. T7:n kanssa kannattaa olla todella tarkka että softa täsmää sen raudan kanssa mitä autossa on.
Itsellä riittää kyllä esimerkkejä T7 adaptoitumisesta alaspäin "vieraiden" osien kanssa jos jotain kiinnostaa.
Re: Steg 2 ja 3" downpipe.
Joo nyt on 3" DP ja 3" Catco katti paikallaan eikä sen nyt ainakaan huonontunu. Sohva on maptunin stage 1. Konehan B234/T5.B204R* kirjoitti:Onko kukaan testannut miten toi 3" downpipe toimii Maptunin Steg 2:n
kanssa ja varsinkin trionic 5:ssä.
Kyselin Ruotsin Maptunilta mutta vastausta ei tullut ja Suomen Maptunilta vastattiin että ei siitä ainakaan haittaa ole??
Katilta taaksepäin on sitten tusinaputkee mutta haitanneeko siinä vaiheessa enää..
Selvittelin/kyselin tuota aikoinani, että mitä eroa steg1/2 softalla verrattuna 3:seen T5 koneissa. Vastaus oli että steg 1/2 softalla on rajoitettu ahtoja suuremmilla (4->) kierroksilla, ettei ahistava downpipe/kat aiheuta ylikuumenemista koneessa/putkistossa.
tästä syystä maksimivääntö on läses sama 1&2 ja 3 softilla mutta 3:sen softa antaa vääntöjä suuremille kieroksille, joten tehojakin löytyy.
steg 2:sen vapaavirtausputkisto päästää pakokaasut nopeammin pihalle, joten ahtojen herääminen steg 2 kokoonpanolla (sama softa kun 1) on selkeästi havaittavissa. .. ja havaittu.
itse ajaneena steg 2:lla pari viikkoa ennen kolmosta...
Hook.
ps. auto meni liian lujaa (verrattuna nilkan asentoon) tutkan ohi joku aika sitte..... ;(
tästä syystä maksimivääntö on läses sama 1&2 ja 3 softilla mutta 3:sen softa antaa vääntöjä suuremille kieroksille, joten tehojakin löytyy.
steg 2:sen vapaavirtausputkisto päästää pakokaasut nopeammin pihalle, joten ahtojen herääminen steg 2 kokoonpanolla (sama softa kun 1) on selkeästi havaittavissa. .. ja havaittu.
itse ajaneena steg 2:lla pari viikkoa ennen kolmosta...
Hook.
ps. auto meni liian lujaa (verrattuna nilkan asentoon) tutkan ohi joku aika sitte..... ;(
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
No niin tuli sitten tilattua toi 3" etuputki tuolta Avgassystemiltä (linkki ylempänä) ja laitettua paikoilleen. Takaputki on tullut vaihdettua aikaisemmin BSR:n 2,5". Putki meni "heittämällä" paikoilleen mitä nyt oli teipillä paketoitu niin hyvin että teippien repimiseen meni vartti. Putkelle luvataan 6 vuoden takuu, jousto-osalle ja katille vuosi vai oliko se kaksi. Laipan kiinnitys onnistui tavallisella kiintoavaimella mitä nyt 1/4 kierros kerrallaan.
Etu- ja takaputken välinen suppari on irrallinen sankakiinnityksellä ja voi vaihtaa takaputken koon mukaan.
Ja hyvinhän toi toimii steg 2:n kanssa. Aikaisemmin ahdot tipahti kun kierrokset nousi yli 4000:n, nyt pysyy punaisella rajoittimeen asti ja kiihtyvyys persdynolla mitattuna parani huomattavasti varsinkin yli 120 kmh-> nopeuksissa.
Jotain miinustakin tuli tilalle: aikaisemmin ei ollut "pito-ongelmia" 2. vaihteella ollenkaan mutta ne tuli nyt kaupan päälle (205/50/16). Täytyy seuraavaksi tehdä tolle alkuperäiselle alustalle jotain. Että tämmöstä.
Etu- ja takaputken välinen suppari on irrallinen sankakiinnityksellä ja voi vaihtaa takaputken koon mukaan.
Ja hyvinhän toi toimii steg 2:n kanssa. Aikaisemmin ahdot tipahti kun kierrokset nousi yli 4000:n, nyt pysyy punaisella rajoittimeen asti ja kiihtyvyys persdynolla mitattuna parani huomattavasti varsinkin yli 120 kmh-> nopeuksissa.
Jotain miinustakin tuli tilalle: aikaisemmin ei ollut "pito-ongelmia" 2. vaihteella ollenkaan mutta ne tuli nyt kaupan päälle (205/50/16). Täytyy seuraavaksi tehdä tolle alkuperäiselle alustalle jotain. Että tämmöstä.