Välijäähdytin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: vai että sillä tavalla

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti: Analyysi tehty ja tulos löytyy täältä:
http://www.hut.fi/~oruosaar/veto.wmv

Ps. Video on kuvattu moottoritiellä rampista tultaessa, eli suurinta sallittua ei ylitetä.

Edit: Videosta vielä sen verran, että ensimmäinen ja viimeinen kiihdytys ajettu kolmosella ja keskimmäinen femmalla.
Mites viggenissä ahtoneula liikahtais vastaavussa rykäsyissä vakiokuntoisena? Jääkö punasen ja keltasen väliin kuten HOT saabeissa vai meneekö yhtään punaselle?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: vai että sillä tavalla

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
Analyysi tehty ja tulos löytyy täältä:
http://www.hut.fi/~oruosaar/veto.wmv

Ps. Video on kuvattu moottoritiellä rampista tultaessa, eli suurinta sallittua ei ylitetä.

Edit: Videosta vielä sen verran, että ensimmäinen ja viimeinen kiihdytys ajettu kolmosella ja keskimmäinen femmalla.
Vielä tähän liittyen, aika lailla nopeemmin spoolaa sulla noi paineet maksimiarvoonsa kun mulla sitten kun lähtee ahtamaan, liekö syynä toi NG900:n IC:n virassa oleva kenno...

Olis mukava kuulla kommetteja muilta heilahtaako yhtä vaivattoman oloisesti alipaineelta täpölle, esim t sensonic kun saman virityssetin omistat?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No ei kyllä tasan tarkkaan nouse viisari noin nopeasti! :cry: Pakko hommata toi Viggenin IC!!! :P

Mulla nousee vähän punaisen keskialueen alapuolelle 3, 4 ja 5 -vaihteilla ja sitten 3500 rpm:n jälkeen, jos IC on "sopivassa kunnossa" (paskahan toi NG900:n orkkis-IC on!), menee hieman enemmän kuin tossa Viggen videossa jääden noin 1-1.5 mm punaisen alueen oikeasta rajasta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hmm, minkäköhän takia toi meikäläisen allekirjoituksessa oleva "Sensonic" -kuva ei ainakaan näy meikäläiselle??? :?: :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: vai että sillä tavalla

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Mites viggenissä ahtoneula liikahtais vastaavussa rykäsyissä vakiokuntoisena? Jääkö punasen ja keltasen väliin kuten HOT saabeissa vai meneekö yhtään punaselle?
Lyhyt on mulla muisti, mutta kyllä mulla sellanen kutina jäi ettei se neula vakio kovin paljon punaselle mennyt.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:No ei kyllä tasan tarkkaan nouse viisari noin nopeasti! :cry: Pakko hommata toi Viggenin IC!!! :P

Mulla nousee vähän punaisen keskialueen alapuolelle 3, 4 ja 5 -vaihteilla ja sitten 3500 rpm:n jälkeen, jos IC on "sopivassa kunnossa" (paskahan toi NG900:n orkkis-IC on!), menee hieman enemmän kuin tossa Viggen videossa jääden noin 1-1.5 mm punaisen alueen oikeasta rajasta.
Paineista vielä se verran että kyllä tuo viisari jaksaa hiukka korkeammalle nousta jos mottoria kuormitetaan enemmän.
Esim Ikean ylämäessä Turun motarilla nousee vielä ylemmäs. Täytyy varmaan käydä tekemässä analyysi myös siitä :)

Btw. Lähetin mailia Robert Uhr:lle sen autossa olevasta IC:stä.
Kyselin saatavuutta Nordicin kautta ja muutostöiden suurutta. Ilmoittelen jos kaveri jaksaa vastailla.

Ja mitä tulee spoolaukseen moottoreiden välillä niin ei se taida pelkästään johtua IC:stä, T7:lla taitaa olla myös osuutta asiaan. Jostain lueskelin että näin on mutta käytännössä en tiedä.
T7:n
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:Hmm, minkäköhän takia toi meikäläisen allekirjoituksessa oleva "Sensonic" -kuva ei ainakaan näy meikäläiselle??? :?: :?:
kokeiles toi sinne osoitteen paikalle. Mulla kyllä kuva näkyy ok!
http://www.hut.fi/~oruosaar/sensonic.JPG
Jotain tossa kuvassa on pielessä, esim mun IE haluaa tallentaa kuvan bitmap tiedostona, vaikka se on jpeg, tai sitten mun IE sekoilee.
Toinen vaihtoehto on että serveri jolla kuva on estää suorat linkitykset, jos välimuistissa ei ole ko. sivua. Näin on esim fortunecityssä.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Näin mulla

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No niin testiajo suoritettu ja alla olevassa linkissä siitä videonpätkä siitä kuinka mun turboviisari liikkuu hädintuskin punaiselle. Tiedosto on sitten mov päätteellä että tarviitte QuickTime Playerin sitä varten

Klik tästä

vinkki kandee tallentaa toi linkki omalle koneelle painamalla hiiren oikeaa korvaa ja tallenna kohde nimellä ja sitten vasta katsoa koska leffan koko on melkein 5 Mb eli aikas suuri.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Näin mulla

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:No niin testiajo suoritettu ja alla olevassa linkissä siitä videonpätkä siitä kuinka mun turboviisari liikkuu hädintuskin punaiselle.
Potkuhousun kisusaksi piti vääntää seuraava pätkä :twisted:
http://www.hut.fi/~oruosaar/aero_vs._viggen.wmv
Laatu ei ole mikään maailman paras...
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

grrrr

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Olet julma kostaja ja taas pientä potkitaan päähän.. :evil:

Vigge mä tuun sun uniin kaatamaan sokerii tankkiin, paljonkos se kuukausilippu maksokaan pääkaupunkiseudulla :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
teemuhar
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 09:19

GM900 IC

Viesti Kirjoittaja teemuhar »

No niin, mistähän aloittas. Vaikka siitä vakio coolerista, ainakin noissa alkupään gm900T:ssä se cooleri on ihan takapuolesta, paineet cooleriin sisälle samasta päästä mistä ne menee läppärungolle, tosi pitkät putkistot täytettävää tilavuutta ja varsinkin kun se ilma ei jäähdy niissä putkissa. Omaan autoon tein itse coolerin, läpivirtaava 76mm paksu hiukan korkeampi ja leveämpi kun se viggen malli. Putkistot jouduin väsäämään itte mutta hyvä tuli, hintaa tuli 50e. Nyt nousee neula nopeasti aina 1.7 baariin asti jos kantti kestää. Nyt on paineet säädetty 1.3baariin. Siitä alkuperäisestä mittarista, oranssin ja punaisen raja on 1.0bar, punainen loppuu 1.35baariin ja sit kun se mittarin neula menee oikealle ihan vaakatasoon niin sitten on se 1.7bar. Jos meinaatte vielä korkeampia paineita niin bensan pruspaineita pitää nostaa mutta ei liikaa koska ruiskuventtiilien kapasiteeti loppuu kesken. Olen autoa myymässä ja nyt mulla olis se iso cooleri myytävänä, ainut vaan että sen paikalleen laittaminen ei onnistu pelkältä chip tuning mieheltä, joutuu jonkin verran paskaamaan käsiä.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

näin se on

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ahdas paikka kieltämättä ja saa pikkasen sovitella kun tuossa taannoin taas katselin sitä kapeikkoo missä cooleri on.

Teemu jouduit sä sahaamaan paljonkin puskuriin IC tieltä? Onko sulla kuvii sun projektista?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
teemuhar
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 09:19

cooleri

Viesti Kirjoittaja teemuhar »

En sahannut puskurista ýhtään pois, ainut vaikeus oli ahtoputkien sijoittelu. Ahtimelta coolerin päähän oli melko vaikea mutta pari 90asteista kulmaa ja letkua. Toisesta päästä lähtö onnistui aika kivuttomasti. Aika paljon joutui purkamaan autoa että sai ensin sen vakion pois, puskuri, lamput yms. Nyt se cooleri huilii siinä öljynlauhduttimen päällä ja on kiinnitetty yläreunastaan parilla ruuvilla kumityynyjen avulla tohon puskurin sisäpuolelle. En ottanut silloin mitään kuvia mutta voin kohta käydä nappaamassa kuvan. Miten muuten saan kuvan tähän liitteks, mulla kun ei ole mitään henk.koht kotisivua? Jos te niitä kuvia haluatte niin voin laittaa vaikka johonkin sähköpostiin kunhan ilmoitatte osoitteet mihin laittaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

laita mulle

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Joo mulle kuvii ja osoite on

jyrki@jyrkiboy.com

Mä voin laittaa ne jonnekkin serverille ja sulle tiedoksi linkit.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: vai että sillä tavalla

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Mites viggenissä ahtoneula liikahtais vastaavussa rykäsyissä vakiokuntoisena? Jääkö punasen ja keltasen väliin kuten HOT saabeissa vai meneekö yhtään punaselle?[/quote]

Eikös vakio Viggenissä ole suurin piirtein sama mylly kuin -00 mallin 9-5 aerossa? Mulla paineet nousee ko. pirssissä (vakio) n. pari milliä punaiselle.
Vastaa Viestiin