Hx35 liikaa ahtoja
Hx35 liikaa ahtoja
Osaako joku sanoa miten ne pid kartat pitäis säätää kun ahdot nousee liikaa eikä auta vaikka niitä miten säätää
Autohan on 9000 2.0t hx35 10pesällä
Autohan on 9000 2.0t hx35 10pesällä
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Mitä siellä on hukkaportin peruspaine? Pysyykö tasaisena rajoittajalle asti vai nouseeko kierrosten mukana? Mikä on liikaa painetta? Vähän tarviis lisää tietoa että pystyisi neuvomaan.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Hukkaportinpaine on joku 0,9,nousee kierrosten mukana yli kahteen kiloon ja pitäis olla 1,5bar
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Eli ahtopaine nousee ilman magneettiventtiiliä tuonne kahteen kiloon vai miten? Olikos tää kympin pesä tuolla sisäisellä hukkiksella?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Venttiilinkaa nousee paineet ja on sisäisellä hukkiksella.
Ilman venttiiliä niin paineet pysyy siinä 0,9 mihin hukkaportti on säädetty
Ilman venttiiliä niin paineet pysyy siinä 0,9 mihin hukkaportti on säädetty
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Jees, joskus boost creep ongelmana noiden kanssa missä hukkis vaan toiseen nieluun.
Mitäs siellä Reg_kon_mat löytyy? Se on hyvä heittää vaikkapa 5% ja siitä lähteä ihmettelemään.
Mitäs siellä Reg_kon_mat löytyy? Se on hyvä heittää vaikkapa 5% ja siitä lähteä ihmettelemään.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Siinä on 3700kierrokseen asti 45% sit 4000 asti 50 ja siitä eteenpäin 60%
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 13:29
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Hx35 liikaa ahtoja
..
Viimeksi muokannut Solmurauta, Ke Elo 03, 2022 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Läheppäs puottaan nuita alaspäin
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Puota aluksi vaikka 40 kaikki ja testaan ja lokia otat samalla talteen mitä voit katella kun muutoksia teet.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Hx35 liikaa ahtoja
T7 magneettiventtiili? Kannattaa porata 1.8mm C -reikä ja R -reikä avata kokonaan niin tottelee paremmin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Alla jotain esimerkkiä:Osaako joku sanoa miten ne pid kartat pitäis säätää kun ahdot nousee liikaa eikä auta vaikka niitä miten säätää
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Hx35 liikaa ahtoja
Joo siinä on liian ahtaita ne reiät vakiona jos on tuon kokoluokan ahti
Lisäksi t5suiten manuaalisista lainattu pari esimerkkiä PID arvojen säätöön:
Lisäksi t5suiten manuaalisista lainattu pari esimerkkiä PID arvojen säätöön:
Overshooting when running @WOT from low RPM’s
If you floor it from 2500 rpm and spool up is starting at 3000 rpm for example you might see a spike
in the boost level just when you pass the point where you hit the requested boost. Let’s assume that
you request 1.8 bar and @ 4200 rpm you reach this level but boost overshoots to 1.9 bar @ 4250
rpm. This indicates that the spool characteristics defined in the PID maps are too aggressive. PID
control should be smoother when almost reaching the requested boost. You can almost certainly map
this correctly by decreasing I_fors values in the area below 4200 rpm.
Overshooting when running @WOT from high(er) RPM’s
If you floor it from 4500 rpm and the turbo can deliver your requested boost, you might see a spike in
the boost level just when you pass the point where you hit the requested boost. Let’s assume that you
request 1.8 bar and @ 4700 rpm you reach this level but boost overshoots to 1.9 bar @ 4750 rpm.
This indicates that the spool characteristics defined in the PID maps are too aggressive. PID control
should be smoother when almost reaching the requested boost. You can almost certainly map this
correctly by decreasing P_fors and/or I_fors values in the area between 4500 and 5000 rpm.
Things to watch out for
I_fak should not equal I_fak_max (400 by default). If it does, you will have to raise reg_kon_mat in
this area.
Apc_adapt should not equal 250 (its maximum value). If it does, adaption limits have been reached
and something is not right in the PID mapping.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower