Hx35 liikaa ahtoja

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tommyb
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 06, 2019 14:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Tommyb »

Osaako joku sanoa miten ne pid kartat pitäis säätää kun ahdot nousee liikaa eikä auta vaikka niitä miten säätää

Autohan on 9000 2.0t hx35 10pesällä
TTH
"Hirsch"
Viestit: 837
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mitä siellä on hukkaportin peruspaine? Pysyykö tasaisena rajoittajalle asti vai nouseeko kierrosten mukana? Mikä on liikaa painetta? Vähän tarviis lisää tietoa että pystyisi neuvomaan.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Tommyb
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 06, 2019 14:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Tommyb »

Hukkaportinpaine on joku 0,9,nousee kierrosten mukana yli kahteen kiloon ja pitäis olla 1,5bar
TTH
"Hirsch"
Viestit: 837
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja TTH »

Eli ahtopaine nousee ilman magneettiventtiiliä tuonne kahteen kiloon vai miten? Olikos tää kympin pesä tuolla sisäisellä hukkiksella?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Tommyb
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 06, 2019 14:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Tommyb »

Venttiilinkaa nousee paineet ja on sisäisellä hukkiksella.
Ilman venttiiliä niin paineet pysyy siinä 0,9 mihin hukkaportti on säädetty
TTH
"Hirsch"
Viestit: 837
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja TTH »

Jees, joskus boost creep ongelmana noiden kanssa missä hukkis vaan toiseen nieluun.

Mitäs siellä Reg_kon_mat löytyy? Se on hyvä heittää vaikkapa 5% ja siitä lähteä ihmettelemään.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Tommyb
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 06, 2019 14:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Tommyb »

Siinä on 3700kierrokseen asti 45% sit 4000 asti 50 ja siitä eteenpäin 60%
Solmurauta
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

..
Viimeksi muokannut Solmurauta, Ke Elo 03, 2022 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Tommyb kirjoitti:
Ti Elo 02, 2022 15:47
Siinä on 3700kierrokseen asti 45% sit 4000 asti 50 ja siitä eteenpäin 60%
Läheppäs puottaan nuita alaspäin
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 ja T7 ohjelmointia
Tommyb
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 06, 2019 14:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Tommyb »

93TJb kirjoitti:
Ti Elo 02, 2022 18:51
Tommyb kirjoitti:
Ti Elo 02, 2022 15:47
Siinä on 3700kierrokseen asti 45% sit 4000 asti 50 ja siitä eteenpäin 60%
Läheppäs puottaan nuita alaspäin
Kuinka paljon suunnilleen?
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Tommyb kirjoitti:
Ti Elo 02, 2022 19:24
93TJb kirjoitti:
Ti Elo 02, 2022 18:51
Tommyb kirjoitti:
Ti Elo 02, 2022 15:47
Siinä on 3700kierrokseen asti 45% sit 4000 asti 50 ja siitä eteenpäin 60%
Läheppäs puottaan nuita alaspäin
Kuinka paljon suunnilleen?
Puota aluksi vaikka 40 kaikki ja testaan ja lokia otat samalla talteen mitä voit katella kun muutoksia teet.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 ja T7 ohjelmointia
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2485
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja j0ne »

T7 magneettiventtiili? Kannattaa porata 1.8mm C -reikä ja R -reikä avata kokonaan niin tottelee paremmin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2485
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Osaako joku sanoa miten ne pid kartat pitäis säätää kun ahdot nousee liikaa eikä auta vaikka niitä miten säätää
Alla jotain esimerkkiä:
Kuva

Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Tommyb
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 06, 2019 14:49
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja Tommyb »

j0ne kirjoitti:
Ke Elo 03, 2022 12:34
T7 magneettiventtiili? Kannattaa porata 1.8mm C -reikä ja R -reikä avata kokonaan niin tottelee paremmin.
Juu on t7 venttiili
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2485
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Hx35 liikaa ahtoja

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Joo siinä on liian ahtaita ne reiät vakiona jos on tuon kokoluokan ahti

Lisäksi t5suiten manuaalisista lainattu pari esimerkkiä PID arvojen säätöön:
Overshooting when running @WOT from low RPM’s
If you floor it from 2500 rpm and spool up is starting at 3000 rpm for example you might see a spike
in the boost level just when you pass the point where you hit the requested boost. Let’s assume that
you request 1.8 bar and @ 4200 rpm you reach this level but boost overshoots to 1.9 bar @ 4250
rpm. This indicates that the spool characteristics defined in the PID maps are too aggressive. PID
control should be smoother when almost reaching the requested boost. You can almost certainly map
this correctly by decreasing I_fors values in the area below 4200 rpm.

Overshooting when running @WOT from high(er) RPM’s
If you floor it from 4500 rpm and the turbo can deliver your requested boost, you might see a spike in
the boost level just when you pass the point where you hit the requested boost. Let’s assume that you
request 1.8 bar and @ 4700 rpm you reach this level but boost overshoots to 1.9 bar @ 4750 rpm.
This indicates that the spool characteristics defined in the PID maps are too aggressive. PID control
should be smoother when almost reaching the requested boost. You can almost certainly map this
correctly by decreasing P_fors and/or I_fors values in the area between 4500 and 5000 rpm.

Things to watch out for
I_fak should not equal I_fak_max (400 by default). If it does, you will have to raise reg_kon_mat in
this area.
Apc_adapt should not equal 250 (its maximum value). If it does, adaption limits have been reached
and something is not right in the PID mapping.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin