Mankkuvenan letkujen kiinnilaitto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kovinpas monimutkaisesti pojat ajattelee asiaa.

Skenaario A) Trionic boksi komentaa magneettiventtiiliä ja ahtopaineet nousee yli peruspaineiden, samalla MAP/MAF/mikälie toteaa että ilmaa menee määrä X, jonka boksi lukee, ja kattoo kartasta että "laitanpas tämän verran bensaa".

Skenaario B) Kuten edellä mutta bensakartta loppuu kesken, jolloinka mahdollisesti bensatulo lakkaa kokonaan -> kuski löytää itsensä ratin päältä

(tämä on erittäin epätodennäköistä) Skenaario C) Kartta on jollakin tavalla susi -> menee laihalle -> kone nakuttaa

Skenaario D) boksi ei komenna magneettiventtiiliä mihinkään suuntaan vaan kuski vain kuvittelee omiaan.


Minä epäilisin että ruotsinpojat ovat tehneet aivan saman boksin yhteensopivaksi ilman tai magneettiventtiilin kanssa. Kaikkein kustannustehokkainta.

T. Pasi
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Seossuhdemittaus

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3t kirjoitti:Ajattelin mitata seossuhdetta lambdalta. Kaiken järjen mukaan tässä autossa on ns. perinteinen lambda-anturi, josta pystyy kuormituksen alla näkemään ainakin sen, jos seos menee lähelle (tai yli) stokiometristä arvoa, vaikka rikkaita seoksia ei tarkasti pystykään määrittelemään.

Lisäksi hommaan jonkun ahtopainemittarin (jota en aio kiinteästi autoon kylläkään asentaa), jotta saisi jonkinlaisen käsityksen mitä siellä pellin alla nyt oikein tapahtuu. Mistä kohdasta paineet saa helpoiten ulos eli onko siellä painepuolella jossakin valmiiksi joku paikka mihin letkun saa kiinni?
Haaroita BPV:n tai FPR:n letku. Muistaakseni imusarjassa on myös paikka mittarille.
#1730
500whp.net member
9-3t
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 19:21
Paikkakunta: Vantaa

Nyt kun muistan...

Viesti Kirjoittaja 9-3t »

niin voin kertoa, että hyvin on auto toiminut tuolla pelkällä "mankkuvenavirityksellä". Kalibroimaton, halpis ahtomittari (Autogauge) näytti ilman mankkuvenaa max 0.35bar ja mankkuvenan kanssa maksimilukema on tyypillisesti 0.55-0.6bar, joissakin olosuhteissa antaa enemmänkin.

Eli voin suositella tätä ratkaisua, jos tekee mieli saada pikkuisen lisää puhtia pienpaine Trionic5 -laitteeseen.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Asensin LTP T5:seen SplitFiren ahtopainemittarin ja näyttää nimenomaan huippuahtoina juuri tuota 0,35~0,4 baria. Kun nuo asvaltit kuivaa menee Maptun1 tilaukseen. Asennan tietysti mankun ekaksi ja ottelen sillä sitten arvoja (ennen viriboxia, matkalle Länkkärille, Techin äärelle). Joku vielä kun veisi tässävaiheessa auton dynolle niin tiedettäisiin varmana (siis dynofirmassa töissä, muuten liian kallista).
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
anzzi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja anzzi »

Juusokas kirjoitti: Joku vielä kun veisi tässävaiheessa auton dynolle niin tiedettäisiin varmana (siis dynofirmassa töissä, muuten liian kallista).
Enpä tiedä miten kallista se sit loppupelissä on? Mittaus maksaa Turussa Diesel Huolto Häkkisellä muistaakseni 85€, mielestäni se on suht halpa henkivakuutus ja vain 10% virin hinnasta.
Onhan se mukava kuulla auton todelliset tehot ja saada vielä printti siitä, samalla voi testata mittarivirheen.
Tärkein homma mielestäni on kuitenkin nähdä seokset koko kierrosalueella ja ammattilaisilla saattaa olla vielä jotain pikkujippoja tehojen lisäämiseksi :wink:
Itse olen tuon penkityksen oppinut kantapään kautta, tosin sillon autona oli Chevy El Camino 327cid. Siitä säädettiin penkissä vaivaset 100hv lisää pelkällä ruuvimeisselillä ja jollain tuumasella lenkillä. Tämä nyt oli ehkä hieman huono vertaus, mutta periaatteena en penkkauksesta itse aio luopua.
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

Mankkuvena ja lpt

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

Tässäpä mielenkiintoinen topicci!

Minulla 2.3 t ja mankkuvena johtoineen odottaa takaboxissa.

Paljonko tuommoinen noin 0,25bar paineen nousu antaa lisätehoa?

Tai paljonko esim Maptunen stage 1:llä on bareja?

Tämä kävisi mukavasti ensihoidosta, jottei hyppäys Stage3:seen tule liian suurena hyppäyksenä :lol:
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
Vastaa Viestiin