Aeron ahdin vanhempaan tonnariin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Proturbolla tosiaan oli tarjouksessa tollainen HX50, koosta en tiedä.

Kyllähän nuo Holsetin ahtimet ovat kovin suosittuja. Itseäni alkoi kiinnostamaan Schwitzerin valmistama S2. Mitsun TD04-18 olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta valitettavasti se on puolet tuota S2:sta kalliimpi.

Tuota Holsetin HX:tä ei ole pokkaa ostaa....kai ;)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuosta saa hieman käsitystä HX-50:sen koosta

Kuva
Foxbody turbo
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

voi hyvät puhaltimet sentään, tossa on jo kokoa 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Mitäs tuommoisen pakosarjan teettäminen maksaa?
Mulle kans tuommoinen Holset, jos uutena lähtee 600€:lla . Mistäs tuohon hintaan irtoaa?
Pakosarjan hinta tulee varmasti olemaan n. 300-400 euroa. Sitten kun tiedän varmasti niin kerron sen.
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Hei!

Alkoi kiinnostamaan minuakin tuo ahdinasia.

Kuka myy tai mistä kannattaa ostaa noita Mitsun stydimpiä ahtimia Suomessa, kuten TD05-16, -18 tai -20 versioita. Mites on TD06:n laita mahtuisko edes tonnarin keulille? Noihin nipponeihinhan löytyy bolt-on -kamaa maailmalta mutta entäpä Saabiin ja vieläpä Suomesta?

Tarkoitus olis saada joku Mitsu tuon TE05-12:n tilalle. Saako jostain modauksia tuohon TE05-12 -ahtimeen?
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Proturbolta kertoivat keväällä kun soittelin että mitsun ahdinta ei oikein kannata alkaa muokkaamaan koska tulee verraten kalliiksi ja osia hankala saada johtuen mitsun nihkeästä varaosa politiikasta. Oliko tuo TE05-12 se tonnarin vakio ahdin, kun en nyt muista? Se kun tais vielä olla semmonen ettei vakiona hengitä ku johonkin n.220hv asti. Suosittelivatkin modifioinnin kohteeksi ennemmin garrettin t3 koska osia on helpommin kuulemma saatavilla ja hönkii tuolla saabin 48AR:llä jo n.250hv asti ja esim cossu sierrojen 63AR t3:sella vieläkin pitemmälle...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Myyntimiehet kertovat kaikenlaista, varsinkin jos eivät itse myy kyseistä merkkiä. Esim. 9000T16:ssa (ilman KAT) käytettyä TE05-12B:tä suositellaan päivitykseksi esim. originaalin T3:n tilalle. Mitsu on mm. paljon herkempi, kuin T3. Mitsun tuotto riittää 250hv asti. Riippuu sitten muista komponenteista saadaanko niitä käyttöön.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Jos meinaa vaihataa ahdinta se kannattaa ottaa semmonen mikä kestää sitten tehoja monia satoja kilo Watteja koska jos niitä tehoja rupee ikävä olemaan niin ei se ikävä lopu sillä sadan heposen lisäyksellä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

No itte meinasin to3:sen tilale Schwitzerin S2A:ta modifioiduin siivin tonnariin..kapasiteettia riittäisi liki neljäänsataan hummaan ja käy originelliin pakosarjaan:).
Foxbody turbo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

900Aero, on sulla matala profiili avataren renkaissa;)
Foxbody turbo
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

on joo vähän, taitaa olla 19" tai 20".
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Oliko jollain kokemuksia tai jotaintietoa Aeron ahtimen (TD04) vaihtamisesta TE05-12:n tilalle?

Onko helppo bolt-on -juttu vai joutuuko paljonkin soveltamaan?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

ooooooooo

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Sillä ahtimella kuulemma rikkoo vaihdelootan, kun paineet nousee niin nopeasti ???

Toi sitten on silkkaa huhupuhetta...



Ei muuta kun laippaan uudet reijät ja avot valmista tuli :lol:

Eli ei käy suoraan...

Tommosen jonkun hitsailet ajankuluksi, niin saat tehdä laippaan millä reikäjaolla haluat reijät.

Käy vaikka scanian turbo :lol:

http://www.pajjakid.com/ubipa/Turbo%20headers.htm
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

uskaltaiskohan tommosta ite kokeilla tehä...
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Ei muuta kuin laippaa reijittämään. 8O

Mites noitten öljy- ja vesiputkien laita, käykö vanhat suoraan uuteen vai meneekö nekin uusiksi?

Joo hitsaushommat ja muut täytyy jättää kavereiden huoleksi. Saavat rauhassa rakentaa ennenäkemättömän käärmeenpesän tai ihan mitä vaan! :D
Vastaa Viestiin