Aeron ahdin vanhempaan tonnariin?
Proturbolla tosiaan oli tarjouksessa tollainen HX50, koosta en tiedä.
Kyllähän nuo Holsetin ahtimet ovat kovin suosittuja. Itseäni alkoi kiinnostamaan Schwitzerin valmistama S2. Mitsun TD04-18 olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta valitettavasti se on puolet tuota S2:sta kalliimpi.
Tuota Holsetin HX:tä ei ole pokkaa ostaa....kai
Kyllähän nuo Holsetin ahtimet ovat kovin suosittuja. Itseäni alkoi kiinnostamaan Schwitzerin valmistama S2. Mitsun TD04-18 olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta valitettavasti se on puolet tuota S2:sta kalliimpi.
Tuota Holsetin HX:tä ei ole pokkaa ostaa....kai
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
voi hyvät puhaltimet sentään, tossa on jo kokoa
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
Hei!
Alkoi kiinnostamaan minuakin tuo ahdinasia.
Kuka myy tai mistä kannattaa ostaa noita Mitsun stydimpiä ahtimia Suomessa, kuten TD05-16, -18 tai -20 versioita. Mites on TD06:n laita mahtuisko edes tonnarin keulille? Noihin nipponeihinhan löytyy bolt-on -kamaa maailmalta mutta entäpä Saabiin ja vieläpä Suomesta?
Tarkoitus olis saada joku Mitsu tuon TE05-12:n tilalle. Saako jostain modauksia tuohon TE05-12 -ahtimeen?
Alkoi kiinnostamaan minuakin tuo ahdinasia.
Kuka myy tai mistä kannattaa ostaa noita Mitsun stydimpiä ahtimia Suomessa, kuten TD05-16, -18 tai -20 versioita. Mites on TD06:n laita mahtuisko edes tonnarin keulille? Noihin nipponeihinhan löytyy bolt-on -kamaa maailmalta mutta entäpä Saabiin ja vieläpä Suomesta?
Tarkoitus olis saada joku Mitsu tuon TE05-12:n tilalle. Saako jostain modauksia tuohon TE05-12 -ahtimeen?
Proturbolta kertoivat keväällä kun soittelin että mitsun ahdinta ei oikein kannata alkaa muokkaamaan koska tulee verraten kalliiksi ja osia hankala saada johtuen mitsun nihkeästä varaosa politiikasta. Oliko tuo TE05-12 se tonnarin vakio ahdin, kun en nyt muista? Se kun tais vielä olla semmonen ettei vakiona hengitä ku johonkin n.220hv asti. Suosittelivatkin modifioinnin kohteeksi ennemmin garrettin t3 koska osia on helpommin kuulemma saatavilla ja hönkii tuolla saabin 48AR:llä jo n.250hv asti ja esim cossu sierrojen 63AR t3:sella vieläkin pitemmälle...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Myyntimiehet kertovat kaikenlaista, varsinkin jos eivät itse myy kyseistä merkkiä. Esim. 9000T16:ssa (ilman KAT) käytettyä TE05-12B:tä suositellaan päivitykseksi esim. originaalin T3:n tilalle. Mitsu on mm. paljon herkempi, kuin T3. Mitsun tuotto riittää 250hv asti. Riippuu sitten muista komponenteista saadaanko niitä käyttöön.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jos meinaa vaihataa ahdinta se kannattaa ottaa semmonen mikä kestää sitten tehoja monia satoja kilo Watteja koska jos niitä tehoja rupee ikävä olemaan niin ei se ikävä lopu sillä sadan heposen lisäyksellä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ooooooooo
Sillä ahtimella kuulemma rikkoo vaihdelootan, kun paineet nousee niin nopeasti ???
Toi sitten on silkkaa huhupuhetta...
Ei muuta kun laippaan uudet reijät ja avot valmista tuli
Eli ei käy suoraan...
Tommosen jonkun hitsailet ajankuluksi, niin saat tehdä laippaan millä reikäjaolla haluat reijät.
Käy vaikka scanian turbo
http://www.pajjakid.com/ubipa/Turbo%20headers.htm
Toi sitten on silkkaa huhupuhetta...
Ei muuta kun laippaan uudet reijät ja avot valmista tuli
Eli ei käy suoraan...
Tommosen jonkun hitsailet ajankuluksi, niin saat tehdä laippaan millä reikäjaolla haluat reijät.
Käy vaikka scanian turbo
http://www.pajjakid.com/ubipa/Turbo%20headers.htm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki