Pääkaupunkiseudulla luotettavia softaajia ovat ainakin foorumin nimimerkit Hook ja Nappe.
Pirkanmaalla Vesa67 ja Coltti.
Vaimon -09 9-5 tehtaan Biopower jouti olemaan hetken telakalla parisen viikkoa sitten, niin lähetin sen ECU:n nimimerkille Tobbana Iisalmeen. Oikein joutuisaa toimintaa, takaisin tuli John Carlsonin luotettavaksi todetulla softalla oleva ECU. 220 € maksoi, sisältäen postikulut Iisalmesta itelle.
Tuossa vielä ikävä kyllä vanhentunut karttalinkki TECH2 -merkkitesterien omistajista, monet kartalla olevat tekivät myös softahommia ja ehkä tekevät nykyäänkin:
Täältä ääni JC:lle. Hyvin on toiminut, jos ei hanki virallista päivitystä a la Hirsch
Täältä löytyy Koillis-Helsingistä MDI, jos tarvitsee diagnosointia esim. NG9-5:een. Laitteen mukana tuli myös Tech2Win -softa, mutta ei ole koskaan tullut eksperimentoitua sen kanssa, vaikka eräs saabistikaveri pyysikin kokeilemaan sitä hänen NG9-3:eensa
Tänne nyt laitan kysymyksen että oisko Seinäjoki-tampere-jyväskylä kolmiossa stage 1 ohjelman tekijää? Auto on Saab
Saab 9-3 2.0t elikkä 150hp malli. Ei meinaa huvittas tuota esim. 300€ maksaa bsr stage ykkösestä.
Ilmiantakaa ohjelmoija Pirkanmaan, satakunnan tai vaikka varsinais-suomen alueelta tarvisin ohjelman 94 2.3t tonnariin lähi tulevaisuudessa kun muuten vakio mutta tehdään uusi putkisto ja samalla 3" DP autoon niin hiukan tehoa hakemaan yms.
Ilmiantakaa ohjelmoija Pirkanmaan, satakunnan tai vaikka varsinais-suomen alueelta tarvisin ohjelman 94 2.3t tonnariin lähi tulevaisuudessa kun muuten vakio mutta tehdään uusi putkisto ja samalla 3" DP autoon niin hiukan tehoa hakemaan yms.
Laittele viestiä sitten kun putkisto on päivitetty, sillähän voi vajaatehoisena ajaa ohjelmoitavaksi Kangasalle kyllä
Saabcom on lopettanut Saabien ohjelmointipäivitykset toukokuussa 2024. Ilmeisesti laittaneet kokonaan pillit pussiin, koska nettisivuja ei löydy ja sähköpostitili ilmeisesti lopetettu.
Ei siis onnistu enää vakiosoftaan palaaminen ainakaan heidän avullaan.
Onko tietoa miten saa palautettua vakioksi?
Otin 2016 Saab 9-3 1.8t vm. 2008 etanolisoftan ja Stage 1:n. Bensapumput ei kestäneet, moottorin häiriövalo paloi usein ja ECU meni limp mode -tilaan. Lukijalla piti nollata, että sai normitehot palautettua.
Viime vuodet ajettu 95-bensalla, eikä ongelmia ole ollut. Kolme bensapumppua vaihdettu, joten säästöjä ei tullut!