Mulla oli edellinen auto 93 aero -00 stage 1 virityksellä, B205R kone. Korjaamo vaihtoi pakoputken ja ilmeisesti vaparin tai matalapaineturbon takapöntön. Sitten huomasin että SID-näytrössa paine pdiff nousi jonnekin1400 lukemaan eli 14bar joka on kuulemma liikaa, kuulin asiantuntijalta. Vaihdoin aeron takapöntön ja lukema normalisoitui johonkin 1100-1200.
Nyt minulla on vähän ajettu B205E-koneella 93 -01 jossa on ilmeisesti vakio pakoputki eli 150hv-autoon suunniteltu. Auto oli kuitenkin jo muutettu stage 1:ksi eli noin aeron vakioteho eli reilu 200hv. Taas vedättäessä paine nousee liikaa eli pdiff n. 1200 joka kuulemma Garret G7:lle liikaa. Ilmeisesti tähänkin olisi parempi vaihtaa aeron takapönttö vai mitä olette mieltä? Semmoisissa on ilmeisesti pienempi vastapaine.
Takapöntön vaikutus turboon.
Takapöntön vaikutus turboon.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Takapöntön vaikutus turboon.
Vanha on viesti, mutta käsittääkseni tuo pdif on imusarjan ja ulkoilmanpaineen erotus. Eli käytännössä ahtopaine millibaareina. (Eli 1000 = 1bar). Ei siellä mitään pakopaineen mittausta ole. Se pönttö ei taida vaan hengittää niin, kuin entinen. Kumpi turbo siellä nyt on? Paremmin se tietenkin toimii stage 1:n kanssa, kun pakoputki ei ahdista. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01