Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja TTH »

Millä kierroksella 670nm? Voisiko olla että lähtee nostamaan kantta jo? Rallicross moottoreissa tuttua juttua, vääntö kakslitraisessa nelimukisessa jotain tuommoista siellä 3500rpm tienoolla.

Jos näin, niin ehkäpä voi olla parempi että alkaa katselemaan vääntöhuippua pienemmäksi, vähän vähempi ennakkoa, vähän laihempaa seosta, rajumpaa nenää...
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Reksu »

TTH kirjoitti:
Pe Elo 25, 2023 09:10
Millä kierroksella 670nm? Voisiko olla että lähtee nostamaan kantta jo? Rallicross moottoreissa tuttua juttua, vääntö kakslitraisessa nelimukisessa jotain tuommoista siellä 3500rpm tienoolla.

Jos näin, niin ehkäpä voi olla parempi että alkaa katselemaan vääntöhuippua pienemmäksi, vähän vähempi ennakkoa, vähän laihempaa seosta, rajumpaa nenää...
Tuo vääntöpiikki on jossain noin 4500rpm kohdilla. Nokat on varmaankin seuraava päivityksen kohde, niin sitten voi siirtää tehoaluetta hieman ylemmäs
9-5 2.3t -00
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

Tässäkin ketjussa paljon öljynpaineongelmia puitu läpi niin tässäpä ois linkki missä käsitellään vähän männänjäähdytys suuttimia. Omaan tulevaan moottoriin on nyt tulossa tämmöiset custom öljysumut. Yhdellä 470hp femmalla on jo kesä ajettu vastaavila öljysumuilla

https://youtu.be/OU4McZlL26A?si=yMjLw2DV7VwgoU5z
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 418
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

Onko Suomenmaalla jotkut kokeillu näitä BCPR7:aa huomattavasti paremmaksi kehuttuja Denson kynttilöitä?

Tähän viitaten: https://www.trionictuning.com/forum/vie ... c80677e949
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Mulla on ollut käytössä noi denson iridium tulpat ja hyvin ne pelittää
9-5 2.3t -00
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ja hyvin toimi myös NGK iridiumi tulpat femmassa kun niitä aikanaan kokeilin.

Jos vertaa 5 euron ngk tulppia iridiumeihin niin sillon vertaillaan päärynöitä ja rusinoita keskenään.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Vastaa Viestiin