Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja mikan »

tetammi kirjoitti:
La Huhti 09, 2022 15:14
mikan kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 12:46
Gluteeniton olut maistuisi. Comono on muuten hyvä gluteeniton lager. :P
Tää oli hyvää. Iteltä menny kokonaan ohi vaikka uusii gluteenittomia koitanki kauppareissuilla bongata. Löyty vielä iha lähikaupasta :mrgreen:
Jep! Mä skannaan kans oluthyllyn G-merkinnät. Eilen kaupasta tarttui taas pari pulloa Comonoa mukaan.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
YlimysN
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Pe Loka 04, 2019 16:40

Re: Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja YlimysN »

Vuosien odottelun jäljiltä voin päivittää tännekin että kyseinen laite tuli tänään katsastettua ja muutoskatsastettua.

Projekti _hieman_ venyi, mutta niinhän ne aina.

RB20DET vm.1989 S13 nissaniin. Katsastus vaati vastaavuustodistuksen, että kyseinen malli on euroopan alueelle myyty tehokkain malli jne.

Katsuri laski ennakkoon teho/paino suhteen rajat ja sanoi että tehoja saa olla lapuilla tälle korille max 263 kW

Kävin siirtokilvillä sitten NP Vatasella penkissä ja ekalla vedolla 0.7 ahdoilla ja vuotavalla hukkaportilla tuli tasan 200 kW joten otettiin siitä tuloste ja sillä hyvä. 200 kW ja 200sx katsokaas

No, dynosta pois ajellessa päätti uusi continentalin apulaitteen hihna sanoa morjens ja muuttui ovaalista afroksi kesken moottoritien jonka seurauksena vesipumppu ei pyörinyt ja jäähdytin otti sellaiset paineet, että räjähti ja täytti konehuoneen höyryllä/vedellä aika äkkiä.

Pikatilauksena uus syyläri, uus hihna ja pari iltaa autotallissa ja auto oli katsastusta vaille valmis. Tänään kävin konttorilla ja n. 1.5 h siellä istuttiin peruskatsastuksen jälkeen kun merkattiin auton tietoihin KAIKKI muutokset, joita jokunen repullinen löytyi. 50 mm puolelleen levitetty kori, renkaat, alusta, madallus, kone, isompi ahdin, välijäähyn koko, auton väri, kaikki

Konttorilla ensitöikseen piti täyttää jonkinlainen osalista että mitä osia on vaihdettu ja mistä ne on peräisin, merkkasin vaan että nissan skyline

Että ei se ainakaan tässä tapauksessa mikään kovin ihmeellinen homma ollut saada muutoskatsastettua kun auto oli alun perin absiton ei-vähäpäästöinen ja ahdettu joten tämäkin meni ilman katalysaattoria tai mitään.
Avatar
YlimysN
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Pe Loka 04, 2019 16:40

Re: Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja YlimysN »

Niin ja sen verran voin mainita, että se aiemmin pelkäämäni 20 % raja-asia liittyy vain autoihin jotka on jälkikäteen turbotettu. Trafin ohjeet aiheesta on vähän epäselviä sen osalta.

Eli jos vaparikoneeseen laitetaan ahdin niin teholapuilla pitää tehon kasvaa vähintään 20 %, mutta pysyä kuitenkin siinä teho/painosuhteen alueella mikä on sille korille hyväksytty ja siinä voidaan käyttää sitä vertailuajoneuvon tehorajaa apuna laskennassa.

Mutta näille jotka on tehtaalta saakka ollut ahdettuja ei ongelmia, teholaput on vaan nimellinen asia kunhan pysyy sen tehopainosuhteen rajoissa eikä ylitä sitä paperilla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13457
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onnea muutosten saamisesta papereihin! Kokemuksesta tiedän että on hieno tunne kun on paprut kourassa ja kaikki kunnossa, eikä ole rehkinyt pykäläviidakossa ihan turhaan :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Saabin koneita on useammassa erimerkin autossa ja veneessä.
Joko on moottoripyörään laitettu tai ajettavaan leikkuriin.
Garage54 pistivät auton moottorin peräkärriin, kivasti kiihtyy lada.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Muutoskatsastuksessa vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuolla aiemmin mainittu vinkki käydä läpi katsastusasemat ja löytää muutoskatsastuksiin myötämielisesti suhtautuva katsastusmies on olennainen juttu. Mieluummin etukäteen, kuin että menee sinne rakennetun auton kanssa raapimaan päätä.

Aikanaan 99:n muutoskatsastus ensin 900T8 koneelle ja myöhemmin T8IC päivitys. Toinen muutos oli kyllä ihan läpihuutojuttu. :lol: Samassa paikassa sitten muutoskatsastettiin serkulle 99 kaasarikoneen tilalle 900 T8 IC tekniikka.T16 olis toki ollut parempi, mutta siihen aikaan oli halvalla 900t8:t kaupan ja niitä meni paaliin.

Ps. miulla on paperit 900t16 tekniikasta (korista on romutustodistus) , jos joskus sattuis semmosen istuttamaan vaparin koriin
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin