Suutinkiskojen mitoista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Suutinkiskojen mitoista

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Terve,

Talven kunniaksi mietiskelen "väärän merkkisen" eli Mersun M102-koneen rakentelua ja erinäisten kuulopuheiden perusteella siihen on sovitettavissa KE-jetronicin tilalle EFI-suuttimet käyttäen Saabin suutintukkia. Kaiketi tarkoitetaan B2x2/4/5-sukupolven laitteita mutta muutama kysymys:

Onko suuttimien keskinäinen etäisyys sama moottoreissa B202,212, 2x4, 2x5, eli päteekö tieto yhteensopivuudesta kaikkiin näihin?

Missä versioissa on suutinkiskoon suoraan asennettu paineensäädin?

Mitkä versiot ovat normaalia rakenneterästä (koska joutunee hitsaamaan korvakkeita migillä)?
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Suutinkiskojen mitoista

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Suuttimien jako on noissa mainitsemissasi 16v koneissa kaikissa sama.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Suutinkiskojen mitoista

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kiitos tiedosta. Oliko se T5 jossa on paineensäädin suoraan suutintukissa? Vanhemmissa og900 koneissa taisi olla pienen letkun/putken päässä.
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Suutinkiskojen mitoista

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Nopealla googlaamisella näyttäs että ainaki tonnarin kiskossa on paineensäädin tukissa kiinni, og900 malleissa se on tosiaan erillinen
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Vastaa Viestiin