Terve,
Talven kunniaksi mietiskelen "väärän merkkisen" eli Mersun M102-koneen rakentelua ja erinäisten kuulopuheiden perusteella siihen on sovitettavissa KE-jetronicin tilalle EFI-suuttimet käyttäen Saabin suutintukkia. Kaiketi tarkoitetaan B2x2/4/5-sukupolven laitteita mutta muutama kysymys:
Onko suuttimien keskinäinen etäisyys sama moottoreissa B202,212, 2x4, 2x5, eli päteekö tieto yhteensopivuudesta kaikkiin näihin?
Missä versioissa on suutinkiskoon suoraan asennettu paineensäädin?
Mitkä versiot ovat normaalia rakenneterästä (koska joutunee hitsaamaan korvakkeita migillä)?
Suutinkiskojen mitoista
Re: Suutinkiskojen mitoista
Suuttimien jako on noissa mainitsemissasi 16v koneissa kaikissa sama.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Suutinkiskojen mitoista
Kiitos tiedosta. Oliko se T5 jossa on paineensäädin suoraan suutintukissa? Vanhemmissa og900 koneissa taisi olla pienen letkun/putken päässä.
Re: Suutinkiskojen mitoista
Nopealla googlaamisella näyttäs että ainaki tonnarin kiskossa on paineensäädin tukissa kiinni, og900 malleissa se on tosiaan erillinen
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo