olen nyt useamman päivän yrittänyt saada yhteyttä Trionic 7 -ECUun vuoden 2006 Saab 9-5:ssäni (B205E-moottori, manuaalivaihteisto) käyttämällä OBDLink SX -kaapelia ja T7Suitea, mutta tuloksetta.
HUOM! Tämä EI liity CAN-väylään tai P-bussiin.
→ Tarkoituksena on yhdistää K-line (OBD:n pinni 7) kautta käyttäen OBDLink SX:ää, joka tukee KWP2000-protokollaa.
Autossa ei ole CAN-H/CAN-L yhteyksiä OBD-portissa, eikä niitä tarvita T7Suiteen tai TrionicFlasheriin.
Mitä on jo kokeiltu:
OBDLink SX toimii: OBDwiz lukee VIN-koodin onnistuneesti
Kaapelin firmware päivitetty uusimpaan versioon
Käytössä uusin T7Suite ja T7Extras
COM-portti oikein asetettu, baud rate 115200
(→ testattu myös kaikki muut käytettävissä olevat baudit varmuuden vuoksi)
COM-portin latency asetettu 1 ms Laitehallinnasta
Kokeiltu useilla COM-porttinumeroilla (COM3, COM5, COM69…)
Auto virrat päällä (sytytys ON, kojelauta päällä)
Kokeiltu sekä "Read from ECU" että "Connect ECU" → aina sama lopputulos:
“Failed to start KWP session”
“Unable to connect to Trionic 7 ECU”
Ei muita ohjelmia päällä taustalla
Kokeiltu kahdella eri koneella:
Windows 10: kaikki päivitykset, täysin puhdas asennus
Windows 7 VirtualBoxissa, COM passthrough + latency 1 ms
(netti poistettu käytöstä, täysin puhdas ympäristö)
Nyt kysyisin:
Onko jollain OBDLink SX:ää onnistuneesti käytössä 2006 9-5 Trionic 7:n kanssa?
Onko tietyissä ECU-versioissa jotain erityistä, mikä estäisi yhteyden?
Onko tiedossa jotain ylimääräistä vaihetta, joka pitäisi tehdä että K-line-yhteys toimii T7Suitessa tai TrionicFlasherissa?
En haluaisi ostaa uutta kaapelia (esim. Lawicel tms.) ellei OBDLink SX oikeasti ole yhteensopimaton.
Kaikki vinkit, kokemukset ja ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan – haluaisin tämän vihdoin toimimaan
Kiitos etukäteen