Ahtimen vaihto tonttuun!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Ahtimen vaihto tonttuun!

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Eli onko minkälaisia kokemuksia tai kommentteja että minkä kokosta/merkkistä ahdinta kannattais ruveta ettiin ku ruvetaan hakeen yli 300hv:n tehoja!
Nii ja auto on 9000 T16 vm.86
2x9000 T16
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Asia kiinnostaa myös minua ja kun katsoo tonnareiden kuvia esim. osoitteesta http://www.garaget.org niin kyllä on joihinkin turbo tonttuihin pistetty todella ISOA turboa.

:arrow: Tietysti kun tollasia ahtimia pistää niin siinä menee cooleri ja paljon muuta samalla päivitykseen...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Itellä löytyy isompi cooleri n.700x400x70 ,465cc suuttimet,3 tuuman putki, säädettävä b-paineensäädin,vapaavirtaussuodin, bensalastu on tulossa ja pakosarja olis myös tarkotus vääntää ahtimen vaihdon myötä.Tietäis vaan minkä kokosen ahtimen siihen nyt alkais ettiin.....Toivottavasti noilla pääsee edes lähelle 300hv:ta.
2x9000 T16
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Varmaan sulle sopis aika monen haaveilema Mitsun TD04-18T 6# pesällä. Kimppatilausta on puhuttu jo pitkään, mutta homma ei ole oikein konkretisoitunut.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Olishan yx vaihtoehto mutta onkohan se kuitenki vähä liian pieni? :wink:
2x9000 T16
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Luultavasti :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Eikös Koppsa penkittänyt yli 320hp kyseisellä Mitsulla? Laatikonmurskaaja :D .
Foxbody turbo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

jab82 kirjoitti:Itellä löytyy isompi cooleri n.700x400x70 ,465cc suuttimet,3 tuuman putki, säädettävä b-paineensäädin,vapaavirtaussuodin, bensalastu on tulossa ja pakosarja olis myös tarkotus vääntää ahtimen vaihdon myötä.Tietäis vaan minkä kokosen ahtimen siihen nyt alkais ettiin.....Toivottavasti noilla pääsee edes lähelle 300hv:ta.
Jos sinulla on vielä vakioturbo, niin 300hp on melko optimistinen arvio. Kansipahvikrematorio on ainakin enemmän kuin lähellä niissä tehoissa :wink: .

Alkuperäiseen kysymykseen, tuolla on jotain juttua aiheesta:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Foxbody turbo
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Vääntöähän tuolla mutkalla luultavasti saa melkolailla riittävästi mutta ei taida olla kuitenkaan mikään viriviriahdin...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

to4 kirjoitti:Eikös Koppsa penkittänyt yli 320hp kyseisellä Mitsulla? Laatikonmurskaaja :D .
Oli konetehoa muutaman vajaa 400 :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Millä autolla koppsa on penkittäny ja mitähän kaikkea muuta sille on tehty?Sillä uudella ahtimella ei ole tarkoitus ottaa sitä vähän reilua 300hv:ta millään yli 1.5baarin paineilla eli pelivaraa täytyis jäädä jos nälkä kasvaa :wink:
2x9000 T16
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

jab82 kirjoitti:Olishan yx vaihtoehto mutta onkohan se kuitenki vähä liian pieni? :wink:
Ei olis. Kuten tuossa jo muut todenneetkin niin tuolla ahtimella on otettu vetopyörätehoja 244 kW ja sehän kait tässä oli tavoitteena?

Kopsan veto


t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Hommaa vaan joku kunnon holsetti! :wink: Proturbolla näytti muuten olevan taas tarjouksessa ämpärin kokoisia holsetteja ja garretin gt40 59imu/65pakolla, vaan se on ehkä jo vähän liian "viri" näihin hommiin
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Joo ne alkaa mennä ehkä vähä turhan suuriksi.Tuo garretin T4 57/59 tai KKK k26 54/55 vois olla aika sopiva,on vaan pirun kalliita uutena noi ahtimet,maksaa saman verran ku koko auto :)
2x9000 T16
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

No eiko kukaan "uskalla" kertoa minkälaisen ahtimen on vaihtanu :D
2x9000 T16
Vastaa Viestiin