Tekisi mieli levittää tonnarin raideleveyttä hiukan ainakin taka-akselilla. Vanteet on 16" Aerot ja ne istuu kyllä liian sisässä. Kai niitä vähän voisi tuupata ulospäin ilman että hinkkaa lokareihin? Mistä noita spacereita kannattaisi kysellä?? Speedpartsin sivuilla näytti olevan mutta ei kehtaisi odotella koko kesää..(vai jokohan toimitukset pelaa).. oisko näitä joku kerholainen joskus sorvaillut??
Ainakin Simoni Racing tekee tonnariinkin sopivia keskittäviä spacereita. Paksuudet oli muistaakseni 11mm ja 15mm. Mulla on ollut noi 15mm 225/40-18 kumeilla ja vanteen et35 (takana), otti kyllä kuopissa vähän kiinni. Sorvatiin ne 12mm:iin ja alkoi mahtumaan. Eteen joutuu kyllä laittamaan varmaan jotkut muut ohuemmat.
Noita saa pääkaupunkiseudulla ainakin Itäkeskuksen Hessumobiilista. Maahantuoja on S&N Oy, sieltä varmaan selviää muutkin jälleenmyyjät.
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen muuttamisesta
10 §
Vanteiden ja renkaiden muutokset
4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.
Mulla on tonnarissa taka-akselilla 18mm spacerit per puoli.
Vanteet on 7,5/17" et 35 niin noilla levikepaloilla tulee juuri kaareen asti.
eikä ota kiinni,eikä ole keskittävät palat.
Autoracingiltä tilasin ja hinta taisi olla n.20e/kappale.
Ja sitten tietenkin pidemmät pultit,mulla taitaa olla nyt sellaiset
missä on 50mm kierreosa.(pultit pari euroa kipale)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
Hyvää infoa on taas tullut, kiitoksia osanotosta kaikille. Täytyy kysellä noita Simonin paloja paikallisesta putiikista, näytti olevan tuon maahantuojan listoilla.
Ostin itsekkin tuossa syksyllä sen enempää miettimättä tuommoiset spacerit ILMAN keskitystä ja pitemmät pultit. Én oo vielä osia heittänyt kiinni.
Tuossa poikain kanssa tallilla asiaa mietittiin, että tulee sitten pulteille melko kova paine, kun vanne ei saa keskiöstä yhtään tukea. En tiedä onko tällä kuinka suurta merkitystä, mutta ajattelin hankkia kuitenkin sopivan pienellä ET:llä olevat alut, ettei tarvi ainakaan ottaa riskiä...
Eli tuommoiset palikat kahdelle renkaalle voi tulla kohtpuoliin myyntiin, ellen nyt sitten kuitenkin vielä kiskaise kehiin
Ootko huomannut jblgti1200 mitään täristys-ongelmia ?
Punainen paroni kirjoitti:Ostin itsekkin tuossa syksyllä sen enempää miettimättä tuommoiset spacerit ILMAN keskitystä ja pitemmät pultit. Én oo vielä osia heittänyt kiinni.
Tuossa poikain kanssa tallilla asiaa mietittiin, että tulee sitten pulteille melko kova paine, kun vanne ei saa keskiöstä yhtään tukea. En tiedä onko tällä kuinka suurta merkitystä, mutta ajattelin hankkia kuitenkin sopivan pienellä ET:llä olevat alut, ettei tarvi ainakaan ottaa riskiä...
Eli tuommoiset palikat kahdelle renkaalle voi tulla kohtpuoliin myyntiin, ellen nyt sitten kuitenkin vielä kiskaise kehiin
Ootko huomannut jblgti1200 mitään täristys-ongelmia ?
Miten paksut ne on ja mitä pyydät niistä? Kohta voisin tarvita niitä, nimittäin joensuusta ainakaan niitä ei saa mistään.
Kyselin tosiaan noita spacereita paikallisesta putiikista ja lupasivat tilata Simoni Racingin palat. Ne oli siitä kataloogista päätellen jonkinlaiset yleismallit(keskittävät kuitenkin) ja niihin olisi ilmeisesti tarvinnut jotkut sovituspalat lisäksi. Hintaa olisi tullut n. 90 €/ pari. Toimitusaika n. 4vkoa. Jätin sitten kuitenkin tilaamatta nuo ja soitin ProCar:lle Jyväskylään ja tilasin ne Speedpartsin lätkät(10mm). Nehän on sellaiset keskittävät joten tuskin ainakaan ravistavat. Hintaa kuulemma 55 €. Olis vissiin pitänyt tilata pidemmät pultit kanssa vai saakohan noita ostaa kaikista varaosakaupoista? Äääähhh..
Punainen paroni kirjoitti:Ostin itsekkin tuossa syksyllä sen enempää miettimättä tuommoiset spacerit ILMAN keskitystä ja pitemmät pultit. Én oo vielä osia heittänyt kiinni.
Tuossa poikain kanssa tallilla asiaa mietittiin, että tulee sitten pulteille melko kova paine, kun vanne ei saa keskiöstä yhtään tukea. En tiedä onko tällä kuinka suurta merkitystä, mutta ajattelin hankkia kuitenkin sopivan pienellä ET:llä olevat alut, ettei tarvi ainakaan ottaa riskiä...
Eli tuommoiset palikat kahdelle renkaalle voi tulla kohtpuoliin myyntiin, ellen nyt sitten kuitenkin vielä kiskaise kehiin
Ootko huomannut jblgti1200 mitään täristys-ongelmia ?
-Ei täristä ollenkaan,jostain syystä kun noilla spacereilla laitto pyörän paikalleen ei ennen loppukiristystä tarvinnut "keskittää" palaa ollenkaan niinkuin yleensä.Haki itse paikkansa,johtuisikohan vähän kartiomaisuudesta ja siitä että nuo palat ei käy ihan joka 4-pulttijaoille.
Ooppeleissa mitä mulla oli noita ei keskittäviä niin niissä kaikissa joutui
keskittämään ennen loppukiristystä palan.
Ja jos oli miljoonapuolainen vanne mistä ei kättä saa lävitse niin tosi kiva homma...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
Joo, varmasti tarvitset sen 10mm pidemmät pultit. Itselleni kun etsin silloin aikoinaan niitä 15mm pidempiä pultteja, niin oli tosi kiven alla. Pinnapultteja löytyi kyllä oikeata kokonaispituutta, mutta väärän pituisilla kierteillä. Lopuksi ostin kuitenkin sellaiset (Autoracingista) ja ruuvasin stydillä Loctitellä umpipäiset pyöränmutterit toiseen päähän. Siinähän ne oli sitten sopivan mittaiset pyöränpultit.