amppeeri mittarin asennus.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
amppeeri mittarin asennus.
Oisko kellään tietoo mihin se amppeeri mittarin plus puoli laitetaan? Miinus kun toden näköisesti laitetaan vaan runkoon. Epäilisin vahvasti että laturiin tulee mut mihin niistä vai onkohan se mittari rikki. Ku sain mittarin mut en ohjeita.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Turbiini kirjoitti: Jos vedät toisen piuhan maihin, niin saat tulta ja salamoita
Joo huomasin sen. Mut sen jälkeen lopetin arvailun ja täytyy käyä kohta testaa uuestaan jos noilla neuvoilla toimis paremmin.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: amppeeri mittarin asennus.
Hommanhan pitää olla niin, että virtamittarilla mitataan akusta otettua ja akuun menevää virtaa. Starttimoottorin johdon kuuluu mennä virtamittarin ohi, koska virtamittarit eivät kestä niin isoja virtoja.900aero-84 kirjoitti:Oisko kellään tietoo mihin se amppeeri mittarin plus puoli laitetaan? Miinus kun toden näköisesti laitetaan vaan runkoon. Epäilisin vahvasti että laturiin tulee mut mihin niistä vai onkohan se mittari rikki. Ku sain mittarin mut en ohjeita.
Kytkeminen on hiukan hankalampaa, kuin voisi tämän periaatteen pohjalta odottaa. Ainaskin meikäläisen og900:ssa laturilta menee virtajohto startin napaan. Laturin tuottama virta siis kulkee startin johdon kautta akulle. Taasen kaikille kuluttaville laitteille lähtee johto akun navalta jakopalaan ja siitä edelleen.
Auton kytkentää tulee muuttaa niin, että virtamittari laitetaan jakopalan ja akun +:n välisen johdon väliin (-)-liitin akkuun päin. Laturista startin napaan menevä johto irroitetaan ja vedetään uusi johto laturilta suoraan jakopalaan. Näin siis kytkentä mittaa akusta lähtevää ja akkuun tulevaa virtaa.
Muista laittaa riittävän paksua johtoa siihen virtamittarin kytkentään, muutoin voi tulla jännitehäviötä ja pahimmillaan johto sulaa...