qaw kirjoitti:Muuten hyvä tuo Simons mutta jos haluttiin lisää tehoa niin katin jälkeen olevasta pörinärööristä ei ole yhtikäs mitään hyötyä. JT:ltä 3" downpipe, ns "akkuputki" ja 3" sport/race katti niin jo alkaa tapahtua. Loppuputkella ei ole niin väliä, jättää vaikka vakioksi niin on vähän sleeper-meininkiä
Tuo on kyllä totta, että jos alku ahdistaa, niin eipä siitä paljoa iloa ole, vaikka loppuosa olisi 5".
Tosin ei tässä ollut puhetta, tulisiko tuo virikäyttöön vai pelkäksi "paljon heppoja pörinästä"-putkeksi. Tuohon 3" sportkattiin on varmaan olemassa joku supistuspala 3"-->2,5" jos jättää vakioksi loppupätkän? Vai myydäänköhän niitä sellaisina, että olisi erikokoiset tulo ja lähtö?
900-S kirjoitti:Auto on vielä neitsyt (vakio), ehdotuksia tehon lisäämiseksi otetaan kiitollisena vastaan...
Sakke
Itselläni oli kans täysin vakio -92:en ÄSSÄ ja mietin et mitä tekis. Laitoin Pro-turbolta keulan kokosen coolerin , jäykemmän painekellon ja vapaavirtaus suotimen. Sitten lisäsin säädettävän APC boxin ja Speedpartsin polttoainelastun..... paineet tällähetkellä 1,2 bar. Noilla laitoilla käytin autoni AMW-dynossa, korjaus lastu ei ollut paikoillaan mittaushetkellä ja putkisto oli orkkis ilman kattia mut omasta mielestä ihan hyvät lukemat: 242,1 hv/4890r/min ja 415,3 nm/3253r/min
Seokset oli kyl aika laihalla...lastu ja jossain vaiheessa säädettävä polttoainekello niin sais seokset kohalleen.
Auto on muuten orkkis ulkoa päin eli on aika moni yllättynyt kun saabi painelee menojaan.
900-S kirjoitti:Auto on vielä neitsyt (vakio), ehdotuksia tehon lisäämiseksi otetaan kiitollisena vastaan...
Sakke
Itselläni oli kans täysin vakio -92:en ÄSSÄ ja mietin et mitä tekis. Laitoin Pro-turbolta keulan kokosen coolerin , jäykemmän painekellon ja vapaavirtaus suotimen. Sitten lisäsin säädettävän APC boxin ja Speedpartsin polttoainelastun..... paineet tällähetkellä 1,2 bar. Noilla laitoilla käytin autoni AMW-dynossa, korjaus lastu ei ollut paikoillaan mittaushetkellä ja putkisto oli orkkis ilman kattia mut omasta mielestä ihan hyvät lukemat: 242,1 hv/4890r/min ja 415,3 nm/3253r/min
Seokset oli kyl aika laihalla...lastu ja jossain vaiheessa säädettävä polttoainekello niin sais seokset kohalleen.
Auto on muuten orkkis ulkoa päin eli on aika moni yllättynyt kun saabi
painelee menojaan.
Paljonko Pro turbo otti hintaa keulan kokoisesta coolerista ja laitoitko sen itse kiinni? Entä sen mitoitus? Annoitko niille itse mitat vai ottiko ne mitat paikanpäällä?
900S kirjoitti:
Tuo on kyllä totta, että jos alku ahdistaa, niin eipä siitä paljoa iloa ole, vaikka loppuosa olisi 5".
Juuei. Loppupää voi olla ohkasempi kun alkupää, esim 3" + 2.5". Perustuu siihen että pakokaasut jäähtyy merkittävästi loppupäähän edetessään ja siten pakokaasujen tilan tarve pienenee.
900-S kirjoitti:Auto on vielä neitsyt (vakio), ehdotuksia tehon lisäämiseksi otetaan kiitollisena vastaan...
Sakke
Itselläni oli kans täysin vakio -92:en ÄSSÄ ja mietin et mitä tekis. Laitoin Pro-turbolta keulan kokosen coolerin , jäykemmän painekellon ja vapaavirtaus suotimen. Sitten lisäsin säädettävän APC boxin ja Speedpartsin polttoainelastun..... paineet tällähetkellä 1,2 bar. Noilla laitoilla käytin autoni AMW-dynossa, korjaus lastu ei ollut paikoillaan mittaushetkellä ja putkisto oli orkkis ilman kattia mut omasta mielestä ihan hyvät lukemat: 242,1 hv/4890r/min ja 415,3 nm/3253r/min
Seokset oli kyl aika laihalla...lastu ja jossain vaiheessa säädettävä polttoainekello niin sais seokset kohalleen.
Auto on muuten orkkis ulkoa päin eli on aika moni yllättynyt kun saabi
painelee menojaan.
Paljonko Pro turbo otti hintaa keulan kokoisesta coolerista ja laitoitko sen itse kiinni? Entä sen mitoitus? Annoitko niille itse mitat vai ottiko ne mitat paikanpäällä?
Coolerin hinta oli jotakuinkin 500 euroo.
Itse asensin ja broidi hitsas paineputkiston.
Mitotus oli aika yksinkertainen, ajoin auton Pro-turbolle....maski irti ja kaveri mittas max kork. ja leveyden ja katto kiinnityspaikat.
Joutu tietysti asennusvaiheessa rälläköimään hinauslenkit irti et sai putket paremmin asennettua.