Kunnon kytkin satkuun?
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Kunnon kytkin satkuun?
Eli siis, mulla on '90 900 S, joka on aika rankasti viritetty....
Autossa on nyt 228 mm turbo-tonnarin kytkinpaketti, mutta se ei kohta enää riitä.
En ole löytänyt vielä parin vuoden mittaan mistään sellaista kytkinpakettia jonka pito riittäisi niillä väännöillä joita kesällä tulen puskemaan.
Sintteriä en halua, koska en tykkää ostaa uutta vaihteistoa aina viikon välein
Tietääkö kukaan toimivaa ratkaisua?
Autossa on nyt 228 mm turbo-tonnarin kytkinpaketti, mutta se ei kohta enää riitä.
En ole löytänyt vielä parin vuoden mittaan mistään sellaista kytkinpakettia jonka pito riittäisi niillä väännöillä joita kesällä tulen puskemaan.
Sintteriä en halua, koska en tykkää ostaa uutta vaihteistoa aina viikon välein
Tietääkö kukaan toimivaa ratkaisua?
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Kytkin
Sinttereitä saa myös jousitetulla kekiöllä ja sitä paitsi ei se levy sitä laatikkoa riko vaan se ketä sitä keppi vatkaa.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Re: Kytkin
Puhut vähän mutta asiaa.Need more speed kirjoitti:Sinttereitä saa myös jousitetulla kekiöllä ja sitä paitsi ei se levy sitä laatikkoa riko vaan se ketä sitä keppi vatkaa.
Itsellä on sprintti autossa sintteri kytkin ja kyllä toimii ainakin noilla tehoilla mitä mulla on käytössä. En sit tiedä miten sen saa luistamaan
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
johniemi kirjoitti:En ole kokeillut koska en haluaisi lisätä kytkimen massaa, mielummin mahd. kevyet osat että synkrot saa edes vähän lepoa
-John
edit: nimeni on John eikä Jojm
sorviin pyörimään vähäksi aikaa!! kuinkahan paljon niillä on paino eroa?
seuraavan levyn loppumisen jälkeen meinaan tuon tontun kytkimen melkein hommata....
kun löydän niin lisään linkin tähän.
OT:
näköjään sitten tilasit tuon trim60! mitkä siivet ja ar siinä on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Siivet on sellaiset metallista väännetyt läpsyttimet ja ar on varmaan jotain .40 ja .80 välillä, no joo...
Eli asiaan, se on siis sama kuin Speedpartsin T3 trim60 osoitteessa http://www.speedparts.se/prod/sp_turbo_uppgrad_s.shtml Valitettavasti mitään muuta en tiedäkään paitsi sen että hukkiksen kello on vaihdettu jäykempään, tässä tapauksessa minimipaineet kellolle on 0.8 bar mikä on mun virityssuunnitelmia ajatellen hyvä juttu
Voikos noita ar-ratioita laskea itse jotenkin jos turbo on kädessä? Olisihan se ihan nastaa tietää tuosta puhaltimesta jotain kun sen kerran kiinni lykkään... ellei sitten käy vanhanaikaiset ja postin mukana ovelle saapuukin umpiruosteinen, pakopesältään halki oleva öljypoltin jota ruotsalaiset kutsuvat vielä turboksi. Myyjä kyllä möi sen vasta rempattuna mutta käytetyn turbon ostaminen on varmaan aina vähän riski homma.
-John
EDIT: Tuosta vauhtipyörän sorvauksesta muuten, eräs jenkkiläinen viripaja mainostaa seuraavaa alumiinivauhtipyörien myyntipuheessaan: With over 35 years of experience in performance engine building we understand Saab's unusual balancing procedures. We can balance an otherwise perfectly CNC machined aluminum flywheel to closer tolerances than even Saab's factory specifications without having the crankshaft out of your engine! Että tämmöistä, onkohan tuossa osa sitä kuuluisaa (ks. ensimmäisen rivin hymiö) vai onko Saabin alakerran tasapainotuksessa jotain niin erikoista että ei voi ihan mennä vauhtipyörää tasaisesti sorvaamaan?
Eli asiaan, se on siis sama kuin Speedpartsin T3 trim60 osoitteessa http://www.speedparts.se/prod/sp_turbo_uppgrad_s.shtml Valitettavasti mitään muuta en tiedäkään paitsi sen että hukkiksen kello on vaihdettu jäykempään, tässä tapauksessa minimipaineet kellolle on 0.8 bar mikä on mun virityssuunnitelmia ajatellen hyvä juttu
Voikos noita ar-ratioita laskea itse jotenkin jos turbo on kädessä? Olisihan se ihan nastaa tietää tuosta puhaltimesta jotain kun sen kerran kiinni lykkään... ellei sitten käy vanhanaikaiset ja postin mukana ovelle saapuukin umpiruosteinen, pakopesältään halki oleva öljypoltin jota ruotsalaiset kutsuvat vielä turboksi. Myyjä kyllä möi sen vasta rempattuna mutta käytetyn turbon ostaminen on varmaan aina vähän riski homma.
-John
EDIT: Tuosta vauhtipyörän sorvauksesta muuten, eräs jenkkiläinen viripaja mainostaa seuraavaa alumiinivauhtipyörien myyntipuheessaan: With over 35 years of experience in performance engine building we understand Saab's unusual balancing procedures. We can balance an otherwise perfectly CNC machined aluminum flywheel to closer tolerances than even Saab's factory specifications without having the crankshaft out of your engine! Että tämmöistä, onkohan tuossa osa sitä kuuluisaa (ks. ensimmäisen rivin hymiö) vai onko Saabin alakerran tasapainotuksessa jotain niin erikoista että ei voi ihan mennä vauhtipyörää tasaisesti sorvaamaan?
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Ei kait sitä kytkinlevyä voi sorvata? Onko tuosta tonnarin kytkinlevyn painoerosta tohon satkun levyyn oikeasti faktoja? Miten paljon se erotus on?mikkoimp kirjoitti:
sorviin pyörimään vähäksi aikaa!! kuinkahan paljon niillä on paino eroa?
seuraavan levyn loppumisen jälkeen meinaan tuon tontun kytkimen melkein hommata....
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
http://www.specclutch.com/specMain.html
Sieltä löytyy kykät myös Saabiin, ainakin Prostreet tuo Suomeen. Stage3 tais kestää +50% vääntöä alkuperäiseen nähden, ellen ihan väärin muista.
Sieltä löytyy kykät myös Saabiin, ainakin Prostreet tuo Suomeen. Stage3 tais kestää +50% vääntöä alkuperäiseen nähden, ellen ihan väärin muista.
Foxbody turbo
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
Onkos suomessa joitain pajoja joissa voitaisiin vakiokytkinlevyyn laittaa uutta materiaalia, eli siis vakiopalat veke ja tilalle niitattais jotain muuta materiaalia esim. kuparia... jotain mikä ei olisi yhtä ärhäkkää kuin sintteri?
Niin joo, ja on mulla linkkikin josta löytyy Saabin kytkimiä; http://www.helix-autosport.com/ Tuolta vaan kun ei löydy hintoja tai hevosvoima/Nm-"rajoja" noille kyktimille.
-John
Niin joo, ja on mulla linkkikin josta löytyy Saabin kytkimiä; http://www.helix-autosport.com/ Tuolta vaan kun ei löydy hintoja tai hevosvoima/Nm-"rajoja" noille kyktimille.
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
No, nyt se antautui myös mun ässän kytkin
Nyt saatiin paineet pysymään läpi kierrosalueen ja eihän se näköjään jaksanut enää "muutaman" kiihdytyksen jälkeen enää pitää
Luistanut se oli jo jonkun aikaa, mutta nyt sen huomaa kyllä oikeen selvästi...
että silleen
No, täytyy tutkia mikä se hyvä seuraava kytkin olisi...
Nyt saatiin paineet pysymään läpi kierrosalueen ja eihän se näköjään jaksanut enää "muutaman" kiihdytyksen jälkeen enää pitää
Luistanut se oli jo jonkun aikaa, mutta nyt sen huomaa kyllä oikeen selvästi...
että silleen
No, täytyy tutkia mikä se hyvä seuraava kytkin olisi...