Sepa: Itselläni sattuu olemaan mittaa 190cm niin eipä NG900/OG9-3:een kuskin taakse takapenkille olisi ketään mahtunu. Kun kaukalon laittoi takapenkille vänkärinkin puolelle niin v.....luna olisin pitäny jos olisi eteen pitäny istua.
Vaikka muuten NG900/OG9-3 on kiva auto ja ulkoimitoiltaan ylempää keskiluokkaa niin sisätiloiltaan se on onnettoman pieni (ellei kyytiläiset ole alle 170cm pitkiä ). Fakta on fakta eikä tinkaamisella miksikään muutu. Toisaalta tuon farkku-passatin kanssa on tottunu liian hyvälle niin vaihtoehtoina ei voi olla kuin cs-tonnari tai 9-5 farkku
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
Maikki:Ostan auton omien mittojen mukaan ja katson että takanani mahtuu kans istumaan.En ala venyttään autoa.En ole iso ihminen joten en tarvi ruumishuoneen kokosta autoa,enkä tykkää laivalla ajamisesta.
Milli kirjoitti:Itsehän ajelen LAATUAUTOLLA ja kannatan ehdottomasti Aero tonnaria. Aero tonnari on kaiken lisäksi tilava perheauto. Huomattavasti tilavempi,turvallisempi ja parempi ajettava kuin ng900. Ja ennenkaikkea vakiona tehokkaampi. Suosittelen.
Ja radikaalisti pappamaisempi, ehdottomasti
Pappamaisempihan sen pitääkin olla. Ja varsinkin jos ei ole vakio.. Itsellänihän on kaukana pappamallista..
Mut ei se paljoa ng900 häviä pappamaisuudessa... Rumempihan se on koriltaankin kuin tonnari..
Tonnari on edustuskelpoinen tila-auto joka passaa käyttöön kuin käyttöön eikä tarvitse laittaa itseään pakettiin, niinku ng:ssä ennen kuin sisään ahtautuu :D:D
ps. tehoa löytyy tappiin asti kun ruotsista katselee mitä siellä on tunattu, taitaa olla 90 luvun eniten viritetyin malli ?
Mullakin on tonnari tilauksessa, lähinnä hyvän kuljetuskapasiteettinsä vuoksi:) Jos nyt saivarrellaan niin ei yksikään Saabi ole tähänmennessä mikään helmi ollut ulkonäöltään. Mutta kun niiden kanssa on jo tottunut tappelemaan niin ei viitsi merkkiäkään vaihtaa
Taitaa ng900 vaan olla noista GM:N tuotteista kaikista kestävin, yhdessä og9-3:n T5-version kanssa, on tuo B204 vaan pahuksen hyvä kone, taidan seuraavan tontunkin ostaa tuolla pikkukoneella niin ei tarvitse kuunnella tasapainoketjun metelöintiä Jostain syystä on värinättömämpikin kuin B234.
En ymmärrä mitä vikaa muka ng900:n penkeissä on, ainakin tuossa meidän versiossamme ovat ihan samanlaiset istua kuin 9-5:n
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ihme homma tosiaan nuo Saabin penkit eli miksi suurimpaan osaan malleista on laitettu viimeiset 20 vuotta ne peruslaattapenkit, joissa ei ole minkäänlaista tukea mihinkään suuntaan kun mallistosta kuitenkin löytyy tosi hyviä istuimia, esim 9000 Aero, 9-3 Viggen (+ uudemmat 9-3 Aerot) ja uusimmat 9-5:t.
Sama ongelma on kyllä melkein kaikissa muissakin merkeissä eli aina pitäisi ostaa melkein kallein malli ennenkuin saa kunnolliset istuimet auton mukana. Ihme homma kun hyvät istuimet on kuitenkin yksi tärkeimmistä varusteista, mitä auton sisältä löytyy...
Ihme homma tosiaan nuo Saabin penkit eli miksi suurimpaan osaan malleista on laitettu viimeiset 20 vuotta ne peruslaattapenkit, joissa ei ole minkäänlaista tukea mihinkään suuntaan kun mallistosta kuitenkin löytyy tosi hyviä istuimia, esim 9000 Aero, 9-3 Viggen (+ uudemmat 9-3 Aerot) ja uusimmat 9-5:t.
Sama ongelma on kyllä melkein kaikissa muissakin merkeissä eli aina pitäisi ostaa melkein kallein malli ennenkuin saa kunnolliset istuimet auton mukana. Ihme homma kun hyvät istuimet on kuitenkin yksi tärkeimmistä varusteista, mitä auton sisältä löytyy...
Mielestäni noissa penkeissä ei ole mitään vikaa, ainakin itselleni täysin riittävän tuen ovat tarjonneet, samoin kuin 9-5:nkin, en aja mitään korttelirallia tai radalla joten en mitään turvakaukaloita haluaisikaan
Ja missä Saabissa oli 20 vuotta sitten hyvät penkit verrattuna nykyisiin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saabissahan on aina ollut hyvät penkit! Riippuu tietenkin käyttötarkoituksesta--> Haluaako koko ajan vetää kahva eellä katurallia vai ajaa rauhallisesti autoa säästäen ja nautiskellen... Tietty voihan sitä vähän kiihytellä ja polttaa karstoja kiihdytyskaistalla. Mut fakta on se se et Saabissa oli editykselliset penkit jo 80-luvulla. Penkit sopi kaikenkokoisille ja painoisille.
Meidän porukalla on ollut historian aikana 2 OG satkua joilla kummallakin on ajettu 600 000km lähinnä Oulu--Pietari väliä. Eli kokemusta penkistä on yli miljoona km:ä. Isä Ukko on aina ollut sitä mieltä et paras penkki missä on istunu. Sitä vaan saa ihmetellä miten se kuskinki penkki voi vielä toimia ja pehmusteet ei oo karannu alta... Vertaa johonki Nipponin etupenkkiin jolla on ajettu 300 000km---> Aivan lätty.
Saahan niitä kuppipenkkejä tilattua vaikkapa Speedpartsilta jos ei tykkää mukavuudesta.
Onnex en oo ainoo joka painii vastaavantyylisen onkelman parissa. Nappulaa säästellään mutta mihin käyttäis. Og aero, og cabbe vaiko alkupään cs tonttu. Tänään tuntuu että tonttu, sitten kun paistaa aurinko niin cabbe, ja taasen välistä ilmastoitu aero.
mitähän tästä elämästä tulis jos olis riittävästi paalua
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S