On elämä vaikeeta...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

#2277
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Sepa: Itselläni sattuu olemaan mittaa 190cm niin eipä NG900/OG9-3:een kuskin taakse takapenkille olisi ketään mahtunu. Kun kaukalon laittoi takapenkille vänkärinkin puolelle niin v.....luna olisin pitäny jos olisi eteen pitäny istua.

Vaikka muuten NG900/OG9-3 on kiva auto ja ulkoimitoiltaan ylempää keskiluokkaa niin sisätiloiltaan se on onnettoman pieni (ellei kyytiläiset ole alle 170cm pitkiä :wink: ). Fakta on fakta eikä tinkaamisella miksikään muutu. Toisaalta tuon farkku-passatin kanssa on tottunu liian hyvälle niin vaihtoehtoina ei voi olla kuin cs-tonnari tai 9-5 farkku :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Maikki:Ostan auton omien mittojen mukaan ja katson että takanani mahtuu kans istumaan.En ala venyttään autoa.En ole iso ihminen joten en tarvi ruumishuoneen kokosta autoa,enkä tykkää laivalla ajamisesta.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

SEPA kirjoitti:
Milli kirjoitti:Rumempihan se on koriltaankin kuin tonnari..
Ja kuitenki kyyti kelpaa :wink:
Jo vain.. :wink:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Milli kirjoitti:Itsehän ajelen LAATUAUTOLLA ja kannatan ehdottomasti Aero tonnaria. 8) Aero tonnari on kaiken lisäksi tilava perheauto. Huomattavasti tilavempi,turvallisempi ja parempi ajettava kuin ng900. :wink: Ja ennenkaikkea vakiona tehokkaampi. :wink: Suosittelen. 8)
Ja radikaalisti pappamaisempi, ehdottomasti :wink:
Pappamaisempihan sen pitääkin olla. :wink: Ja varsinkin jos ei ole vakio.. Itsellänihän on kaukana pappamallista..

Mut ei se paljoa ng900 häviä pappamaisuudessa... Rumempihan se on koriltaankin kuin tonnari..
Tonnari on edustuskelpoinen tila-auto joka passaa käyttöön kuin käyttöön eikä tarvitse laittaa itseään pakettiin, niinku ng:ssä ennen kuin sisään ahtautuu :D:D:D :wink: :wink: :wink:

ps. tehoa löytyy tappiin asti kun ruotsista katselee mitä siellä on tunattu, taitaa olla 90 luvun eniten viritetyin malli ? 8O
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mullakin on tonnari tilauksessa, lähinnä hyvän kuljetuskapasiteettinsä vuoksi:) Jos nyt saivarrellaan niin ei yksikään Saabi ole tähänmennessä mikään helmi ollut ulkonäöltään. Mutta kun niiden kanssa on jo tottunut tappelemaan niin ei viitsi merkkiäkään vaihtaa ;)
Taitaa ng900 vaan olla noista GM:N tuotteista kaikista kestävin, yhdessä og9-3:n T5-version kanssa, on tuo B204 vaan pahuksen hyvä kone, taidan seuraavan tontunkin ostaa tuolla pikkukoneella niin ei tarvitse kuunnella tasapainoketjun metelöintiä :) Jostain syystä on värinättömämpikin kuin B234.
En ymmärrä mitä vikaa muka ng900:n penkeissä on, ainakin tuossa meidän versiossamme ovat ihan samanlaiset istua kuin 9-5:n :?:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Joo,

Ihme homma tosiaan nuo Saabin penkit eli miksi suurimpaan osaan malleista on laitettu viimeiset 20 vuotta ne peruslaattapenkit, joissa ei ole minkäänlaista tukea mihinkään suuntaan kun mallistosta kuitenkin löytyy tosi hyviä istuimia, esim 9000 Aero, 9-3 Viggen (+ uudemmat 9-3 Aerot) ja uusimmat 9-5:t.

Sama ongelma on kyllä melkein kaikissa muissakin merkeissä eli aina pitäisi ostaa melkein kallein malli ennenkuin saa kunnolliset istuimet auton mukana. Ihme homma kun hyvät istuimet on kuitenkin yksi tärkeimmistä varusteista, mitä auton sisältä löytyy...
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

TT kirjoitti:Joo,

Ihme homma tosiaan nuo Saabin penkit eli miksi suurimpaan osaan malleista on laitettu viimeiset 20 vuotta ne peruslaattapenkit, joissa ei ole minkäänlaista tukea mihinkään suuntaan kun mallistosta kuitenkin löytyy tosi hyviä istuimia, esim 9000 Aero, 9-3 Viggen (+ uudemmat 9-3 Aerot) ja uusimmat 9-5:t.

Sama ongelma on kyllä melkein kaikissa muissakin merkeissä eli aina pitäisi ostaa melkein kallein malli ennenkuin saa kunnolliset istuimet auton mukana. Ihme homma kun hyvät istuimet on kuitenkin yksi tärkeimmistä varusteista, mitä auton sisältä löytyy...
Mielestäni noissa penkeissä ei ole mitään vikaa, ainakin itselleni täysin riittävän tuen ovat tarjonneet, samoin kuin 9-5:nkin, en aja mitään korttelirallia tai radalla joten en mitään turvakaukaloita haluaisikaan :wink:
Ja missä Saabissa oli 20 vuotta sitten hyvät penkit verrattuna nykyisiin? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ite olen omissa penkeissä pysynyt vaikkei kuppipenkkejä olekaan. Nahkahousut jalkaan vaan :)

On tuo og9-3 oman silmään ainakin niin kaunis, että pitää oikein huokaista syvään rakastuneesti joka kerta kun sen näkee. Ihana Sinikka.

ng900, ja signaturen autot omistaneena kallistuu vaaka vahvasti klämpilliseen nahkakolmoseen.

Se on ihana! Näkeehän sen poikienkin ilmeestä:
Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

On se kyllä nätti ja onneksi vielä vuorenvarmalla T5:llä :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

ng900aero kirjoitti:
Ja missä Saabissa oli 20 vuotta sitten hyvät penkit verrattuna nykyisiin? :D
OG900, ainaki turbomallit. Mun kropalla istuttuna ei uusissa oo sen kummemmat. :roll:
Aki Peltola #1132
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:On se kyllä nätti ja onneksi vielä vuorenvarmalla T5:llä :D
nimenomaan...

Jotenkin tuntuu, että jos hypoteettiseti kuviteltaisiin, että naapuri haluaisi vaihtaa 20tkm vähemmän ajetun -01 mallin päikseen, en suostuisi.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Aksu900 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Ja missä Saabissa oli 20 vuotta sitten hyvät penkit verrattuna nykyisiin? :D
OG900, ainaki turbomallit. Mun kropalla istuttuna ei uusissa oo sen kummemmat. :roll:
Pisteet Aksulle! og-satku-turboissa on hyvät jakkarat.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Aero Antti
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 12:34
Paikkakunta: Lappeenranta/Pietari

Viesti Kirjoittaja Aero Antti »

Saabissahan on aina ollut hyvät penkit! Riippuu tietenkin käyttötarkoituksesta--> Haluaako koko ajan vetää kahva eellä katurallia vai ajaa rauhallisesti autoa säästäen ja nautiskellen... Tietty voihan sitä vähän kiihytellä ja polttaa karstoja kiihdytyskaistalla. Mut fakta on se se et Saabissa oli editykselliset penkit jo 80-luvulla. Penkit sopi kaikenkokoisille ja painoisille.

Meidän porukalla on ollut historian aikana 2 OG satkua joilla kummallakin on ajettu 600 000km lähinnä Oulu--Pietari väliä. Eli kokemusta penkistä on yli miljoona km:ä. Isä Ukko on aina ollut sitä mieltä et paras penkki missä on istunu. Sitä vaan saa ihmetellä miten se kuskinki penkki voi vielä toimia ja pehmusteet ei oo karannu alta... Vertaa johonki Nipponin etupenkkiin jolla on ajettu 300 000km---> Aivan lätty.

Saahan niitä kuppipenkkejä tilattua vaikkapa Speedpartsilta jos ei tykkää mukavuudesta.
Saab 9-3 Aero -01 BSR Stage 3...
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Onnex en oo ainoo joka painii vastaavantyylisen onkelman parissa. Nappulaa säästellään mutta mihin käyttäis. Og aero, og cabbe vaiko alkupään cs tonttu. Tänään tuntuu että tonttu, sitten kun paistaa aurinko niin cabbe, ja taasen välistä ilmastoitu aero.

mitähän tästä elämästä tulis jos olis riittävästi paalua 8O
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin