Tomasso kirjoitti:Eli olisko kellään kokemusta jousittamattomasta sintterilevystä "siviilikäytössä"?
Onko aina lähdettävä liikkeelle kumit ulvoen
Ei saabin kohdalla mutta muutamaa sintteri autoa on tullut ajettua ja ei voi ruuuhkaliikenteeseen suositella.
Hiilarilevy tai jäykempi asetelma tarjoaa myös parempaa pitoa, jos sitä etsit. Niiden saatavuudesta autoosi ei ole tietoa, mikä se nyt olikaan?
Turbo tonnariin tuommosta suunnittelen.
Ei noita hiilikuitulevyjä oikein tahdo saada mistään tuohon vanhempaan, pienemmällä kytkinakselilla olevaan.
Lähinnä harkitsen tuota sintterilyveä kun sasi paljon edullisemmin kuin jäykemmän asetelman.
Mä en näe mitään huonoa jousittamattomassa sintterissä. Siihen tottuu ihan hienosti, tai ainakin mä olen pärjännyt vallan mainiosti. Jousitetulla en ole ikinä sitten ajanutkaan, luulis olevan vähän pehmeämpi.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Tuo sintteri jota itelleni suunnittelen maksaa n.200 e, Sarlin race teamiltä Hyvinkäältä.
Kuopiosta saa ainakin Harlinen kautta AB-Racingin 240mm pienemmälle kytkinakselille käypää nelilapaista jousitettua hiilikuitulevyä, jonka pitäs kestää 460 nm ja hintaa 339e.
Syksyllä -03 mulla oli tonnarissani noin 3viikon ajan sintterilevy. Ois se voinut toimia jotenkin, mutta kun samassa remontissa vaihdettiin autoon viallinen työsylinteri niin jokainen liikkeelle lähtö oli helvetillinen.
Sit tilalle tuli uusi Aeron levy, 600Nm asetelma ja auton orkkis työsylinteri niin alkoi taas ajo maistua. Suosittelen jäykistettyä asetelmaa.
Ainoa varmasti sintterin aiheuttama haitta joka muutamien viikkojen aikana syntyi oli vauhtipyörän naarmuuntuminen.
Se sintterin leikkaavuus riippu mun mielestä melko pitkälle moottoristakin. Jos moottori on vakio tai alavääntöominaisuuksiltaan edes lähes vastaava, niin mielestäni sitä on ihan turha säikkyä kaupunkiliikenteessäkään. Omassa (ei saab) ns. "kireässä" vaparissa tuo alavääntö on mitä on, niin joutuu käyttää vähä kierroksia, jolloin sintteri leikkaakin paljon huomattavammin.
Jos taas malttaa pitää kierrokset tyhjäkäynnin tuntumassa niin se pelaa ihan lupsakasti.
2,3T sport kirjoitti:
Sit tilalle tuli uusi Aeron levy, 600Nm asetelma ja auton orkkis työsylinteri niin alkoi taas ajo maistua. Suosittelen jäykistettyä asetelmaa.
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Osuipa silmään nettiavaruudessa moinen linkki. Mikähän asetelma esim. 4-lapaisen 228mm levyn kanssa olisi sopiva tuohon ng900:sen vauhtipyörän kaveriksi.