![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Holsettia OG900 T8:iin
Holsettia OG900 T8:iin
Olis tiedossa tommonen Holsetin ahdin, joka on ilmeisesti alunperin Volvon 330 hv F89 linja-autosta. Sittemmin kuulemma ollut jenkki kasissa. Kuinkahan tuommonen mutka toimisi turbo-satkussa( 82' T8 ). Tarkoitus olisi jatkaa samaa linjaa coolerin kanssa, onhan sekin alunperin scanian merkin alta ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jos haluat autosta vaikean ajaa niin jatka tuota suunnittelua. Kuuleri saa olla kyllä suhteellisen iso mutta se turbo on liian iso jos se on ollut jossain 5-8 litraisessa dieselissä alun perin se lähtee toimimaan 2.0 litraisessa jossain yläkierroksilla.
Se kuuleri voisi kiinnostaa minuakin kun tuota autoa tuossa aletaan päivittämään eli jos et hyödynnä sitä niin ota yhteyttä allekirjoittaneeseen.
Se kuuleri voisi kiinnostaa minuakin kun tuota autoa tuossa aletaan päivittämään eli jos et hyödynnä sitä niin ota yhteyttä allekirjoittaneeseen.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Volvolla raskaassa kalustossa ei ole ollu kymmeniin vuosiin muutakun suoria kutosia tietääkseni ja eipä ooo tainnu h-autoissakaan, paria modifoitua lukuun ottamatta. Ivecoissa taitaa olla nyt raskaassa kalustossa joku 10L V10 +600hp, Mut tossakin on 1pytty/1L ku sisussa on 18L suora6 eli 1pytty/3L. Mut joo rupee menee vähä liikaa väärään suuntaa...Ant_ti kirjoitti:Eikös linja-autot ole yleensä 9-11L dieselikaseja?
Saa olla aika kokoinen fööni sen kokoiseen koneeseen.
Jos matkustan bussilla, menen aina moottorin kohdille istumaan.. .![]()
Ulvoo... OOOO oooo ... !
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Kahtena kesänä olin scan-auton varaosilla töissä ja tuli noita turboja kanneltua aika paljonkin. Ei ollut isoa eroa kasin ja kutosen viheltimellä, mutta olihan tuo vähän eri luokkaa kun henkilöauton vappupilliAnt_ti kirjoitti:Saa olla aika kokoinen fööni sen kokoiseen koneeseen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ja enää scanialla ei oo 14Litrasta eli vinkkeli tulee vasta 16Litrasessa. Ja en oo aivan täysin varma mut oon kuullu juttua et ois tupla turbo.Cruor kirjoitti:Scanian koneissa V8 tulee vasta 14-litraisessa, eli linja-autot (scanian koneella) ovat kuutoisia.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Siitä turbo jutusta en oo yhtään varma. Mut siitä 14litrasesta oon enemmän, ku mitä järkee on pitää (isoin)12L 460hp ja (pienin)16L 470hp. Ei siihen väliin oikeen 14Litranen enää sovi.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o