öljystä coolerissa...
öljystä coolerissa...
Värkkäilin tuossa toista cooleria paikalleen ja huomasin ahtoputkia irrotellessani että imusarjan puoleisesta coolerinlähdöstä ja ahtoputkesta tuli vähän mustaa, paksua öljyä. Ei ilmeisestikkään turbolta peräisin sillä turbonpuoleinenpääty oli varsin öljytön. Vanha ja kiusattu kone ilmeisesti huohottaa jo jonkin verran ja öljyä pääsee valumaan ajan saatossa coolerille. Mietinkin tässä että kehtaakohan tuota uutta IC:tä heittääkkään paikalleen jos se öljyyntyy sisältä vai pitäisköhän oottaa että saan vähemmän väljän koneen paikalleen
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Huohotuksenhan voi laittaa suoraan ulkoilmaan, ja niin kannattaakin tehdä. Tästä on etuna seosmittauksen tarkentuminen, turbon eliniän pidentyminen (mikäli huohotusöljy tulee suoraan lavoille) ja paikkojen pysyminen puhtaana.
Kannattaa vaan varmistaa ettei putki pääse jäätymään, itse ajattelin vetää sen koneen kylkeä pitkin alaspäin jotta kone lämmittäisi sitä sopivasti.
Kannattaa vaan varmistaa ettei putki pääse jäätymään, itse ajattelin vetää sen koneen kylkeä pitkin alaspäin jotta kone lämmittäisi sitä sopivasti.
Nyt on uusi cooleri paikallaan! Joutui melkoisesti muutteleen noita ahtoputkia, eikä ne vieläkään aivan niin tulleet kuin olis tarkoitus Toimiipahan nyt kuitenkin taas Olishan tuonne korkeuden puolesta isompikin mennyt ja hieman kapeampana versiona sinne menis syvyyssuunnassa vaikka kuinka paksu jäähdytin! No eiköhän tuo nyt kuitenkin riitä. Ei vaan raaskis laittaa maskia paikoilleen kun se jää ihan piiloon
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Oletkin joukossamme ensimmäinen joka ois hyväksynyt ko. coolerin vielä isompi kokoisenajarska kirjoitti:Nyt on uusi cooleri paikallaan! Joutui melkoisesti muutteleen noita ahtoputkia, eikä ne vieläkään aivan niin tulleet kuin olis tarkoitus Toimiipahan nyt kuitenkin taas Olishan tuonne korkeuden puolesta isompikin mennyt ja hieman kapeampana versiona sinne menis syvyyssuunnassa vaikka kuinka paksu jäähdytin! No eiköhän tuo nyt kuitenkin riitä. Ei vaan raaskis laittaa maskia paikoilleen kun se jää ihan piiloon
Puuttuuko sulta ilmastoinninkenno keulalta vai miksi se IC ihan "hölskymään" sinne jäi?
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Juu, no jouduin minäkin sieltä lähtöjen kohdalta leikkeleen muovia puskurista ja kuskinpuolelta joutui peltiä vähän leikkaan ja vasariomaan. Mutta ei paha rasti minun mielestä Tuo on kyllä sen verran vanhempi sotaratsu että ei haittaa vaikka joutuu vähän hakkaan että osat saa sopimaan paikalleen
Kyllä sinne tosiaan paksuuden puolesta mahtuis pari tuommosta cooleria kun ei mulla ole ilmastointiakaan vaan kyllähän tuolla pärjää mainiosti jos ei rakenna jotain 700hv:n kinneriä! Putkiahan tuossa joutui tekemään kovasti uusiksi kun lähdöt on erilailla kuin alkup. coolerissa ja joutuu tekemään vielä toisenkin kerran uusiksi kun pitää saada isommat putket
Ahdotkin tippui kovasti eli kyllä se uusi cooleri vaan jäähdyttää paremmin! Nyt vaan äkkiä isopi mutka ja suuttimet että rupiaa kerkeään...
Kyllä sinne tosiaan paksuuden puolesta mahtuis pari tuommosta cooleria kun ei mulla ole ilmastointiakaan vaan kyllähän tuolla pärjää mainiosti jos ei rakenna jotain 700hv:n kinneriä! Putkiahan tuossa joutui tekemään kovasti uusiksi kun lähdöt on erilailla kuin alkup. coolerissa ja joutuu tekemään vielä toisenkin kerran uusiksi kun pitää saada isommat putket
Ahdotkin tippui kovasti eli kyllä se uusi cooleri vaan jäähdyttää paremmin! Nyt vaan äkkiä isopi mutka ja suuttimet että rupiaa kerkeään...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Elähän nyt.. Maptunin Fredrikillä oli viimeksi kun kysyin niin 60mm paksu cooleri ja 590hp..jarska kirjoitti:Juu, no jouduin minäkin sieltä lähtöjen kohdalta leikkeleen muovia puskurista ja kuskinpuolelta joutui peltiä vähän leikkaan ja vasariomaan. Mutta ei paha rasti minun mielestä Tuo on kyllä sen verran vanhempi sotaratsu että ei haittaa vaikka joutuu vähän hakkaan että osat saa sopimaan paikalleen
Kyllä sinne tosiaan paksuuden puolesta mahtuis pari tuommosta cooleria kun ei mulla ole ilmastointiakaan vaan kyllähän tuolla pärjää mainiosti jos ei rakenna jotain 700hv:n kinneriä! Putkiahan tuossa joutui tekemään kovasti uusiksi kun lähdöt on erilailla kuin alkup. coolerissa ja joutuu tekemään vielä toisenkin kerran uusiksi kun pitää saada isommat putket
Ahdotkin tippui kovasti eli kyllä se uusi cooleri vaan jäähdyttää paremmin! Nyt vaan äkkiä isopi mutka ja suuttimet että rupiaa kerkeään...
Onkohan sillä sitten muuten mitoiltaan isompi se cooleri tai jopa vesiruisku sen coolerin lisäksi!? No Fredrikilläkään tuskin on mitään 2 maailmansodan aikaista kuormurin kennoa se cooleri että kyllähän se 60mm varmaan riittää semmosiin virityksiin ihan hyvin mistä meikäläinen voi vaan lukea lontoon-, tai swenssonien kielisistä lehdistä
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Ei ne ulkomitat yksinään vaan kennon laadullakin on osuutensa asiaan.jarska kirjoitti:Onkohan sillä sitten muuten mitoiltaan isompi se cooleri tai jopa vesiruisku sen coolerin lisäksi!? No Fredrikilläkään tuskin on mitään 2 maailmansodan aikaista kuormurin kennoa se cooleri että kyllähän se 60mm varmaan riittää semmosiin virityksiin ihan hyvin mistä meikäläinen voi vaan lukea lontoon-, tai swenssonien kielisistä lehdistä
Mä oon jo empiirisillä kokeilla testannut että ton coolerin jälkeen ilman on vain 8-10celssiusta ulkoilmaa lämpimämpää pitemmänkin vedätyksen jälkeen.
Seuraavassa dynotuksessa mittaan lämmöt uudelleen. Tarkoitus viedä auto MaHa:n penkkiin joten vedon pituus on n.40sekunttia 4.vaihteella, eli lämpöjen nousu on rankempi mitä ajossa saa aikaiseksi.
Sit näkee mihin toi kenno pystyy
Kait siihen varmaan käy aine kuin aine joka liuottaa sen öljyn pois ja jonka saa vielä järkevästi huuhdeltuakin pois. Kunhan kattoo vain ettei pistä niin kovia aineita joista on haittaa sille kennolle tai jos on muovipäädyt niin sille. Itsellä tuli ekana mieleen kun kattelin tuota omaa cooleria että kaataa pullollinen liuotinpesuainetta sinne coolerin sisälle ja huuhdella sitten kuumalla vedellä.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Bensaa tai pöllö-öljyä vaan kennoon liuottamaan...Johnny V4 kirjoitti:Kysäsempä tässä, että millä noita coolereita voi putsata öljyistä. Käykö siihen ihan tavallinen öljyn ja lian poistaja (tyyliin bräkleen), vai onko siihen olemassa jotain omaa?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335