öljystä coolerissa...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

mcfeast kirjoitti:Huohotuksenhan voi laittaa suoraan ulkoilmaan, ja niin kannattaakin tehdä. Tästä on etuna seosmittauksen tarkentuminen, turbon eliniän pidentyminen (mikäli huohotusöljy tulee suoraan lavoille) ja paikkojen pysyminen puhtaana.

Kannattaa vaan varmistaa ettei putki pääse jäätymään, itse ajattelin vetää sen koneen kylkeä pitkin alaspäin jotta kone lämmittäisi sitä sopivasti.
Eihän 9-3 huohotusputki ole kovin tiiviisti "kiinni" koneessa lämpöä saamassa. Kai sen vois laittaa vaan koneen takaa suoraan alas kumiletkulla? Kyllähän tuo alkuperäinen metallinen on vaarassa jäätyä herkemmin kuin kumiletku. Kuinkahan paljon tuollaset 9-3 huohottelevat tuota öljyä ja suoraa turbolle se näyttää menevän?
93 2.0t
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Tämä asiani ei oikeastaa liity enää tuohon aloittamaani aiheeseen mutta saman coolerin asenteluun kuitenkin. Hieman säikäytti toissapäivänä kun yksi ahtoputkista irtosi 3-vaihteella täysillä kiihdytettäessä! Olin aivan varma että nyt meni kannentiiviste kun hirmuisen tussahduksen ja rätinän jälkeen moottori sammui eikä suostunut enää sen jälkeen käymään oikein mitenkään. Vaan ei vieläkään mennyt kansitiiviste, se vaan kestää ja kestää :lol: Kuulostaa muuten aika mielenkiintoiselta kun ahtoputki jysähtää n1.5kilon ahdoilla irti ---> kannattaa sijoittaa kunnon klemmareihin :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin