Paljonko paineita
Paljonko paineita
Tuollainen 900 s 16v.Paljonko olisi varaa nostaa paineita,ajattelin
0,7.Hajoaako käsiin?Mitenkäs muilla.
0,7.Hajoaako käsiin?Mitenkäs muilla.
Ehdottomasti kannattaisi ensimmäiseksi laittaa intercooler, vaikkapa tonnarista.
Edit: Tuolla coolerin lisäämisestä kuvasarja -> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#128482
Nuo 0.7 paineet pitäisi mennä vielä ihan sievästi ilman ongelmia cooleri lisäämällä.
Jos enemmän haluat niin apc ja bensalastu niin reilun baarin paineitakin voi käyttää.
Itsellä nuo kyseiset höpötykset ja paineita sen n.baari eikä ole ollut ongelmia /nakutusta.
Edit: Tuolla coolerin lisäämisestä kuvasarja -> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#128482
Nuo 0.7 paineet pitäisi mennä vielä ihan sievästi ilman ongelmia cooleri lisäämällä.
Jos enemmän haluat niin apc ja bensalastu niin reilun baarin paineitakin voi käyttää.
Itsellä nuo kyseiset höpötykset ja paineita sen n.baari eikä ole ollut ongelmia /nakutusta.
Itse suosittelen myös ensin tuollaisen coolerin laittoa ja sitten voi lisäillä paineita. Mutta kun noita coolereita ei kasva puissa (ellei ihan uutta sitten osta), niin kai se nyt ilman sitäkin jonkinverran paineita kärsii nostaa..
Niin ja sitten se edellä mainittu bensalastu. APC on hyvä systeemi, vaikka kyllä niissäkin on monella kaverilla ollut ongelmia.
Itse nostin ahtoja tuonne 1 barin paikkeille ns. "turboruuvilla" eli venttiilillä. Se ei tosin ole mikään maailman paras ratkaisu, koska se ei jaksa pitää maximi ahtoja, vaan tiputtaa niitä n.0,3bar, syytä tähän en tiedä. APC pitänee ahdot kokoajan maximissa.
Niin ja sitten se edellä mainittu bensalastu. APC on hyvä systeemi, vaikka kyllä niissäkin on monella kaverilla ollut ongelmia.
Itse nostin ahtoja tuonne 1 barin paikkeille ns. "turboruuvilla" eli venttiilillä. Se ei tosin ole mikään maailman paras ratkaisu, koska se ei jaksa pitää maximi ahtoja, vaan tiputtaa niitä n.0,3bar, syytä tähän en tiedä. APC pitänee ahdot kokoajan maximissa.
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Kyllä sen lastun voi itse asentaa...
Muistaa vaan kattoa että tulee oikein päin...
Vanha nostetaan pois ja uusi tilalle...
Elikkä ensin ruuvvaat koko boksin autosta pöydälle ja kurkkaat sisälle...
Itellä oli ainakin tosi kovasti kiinni se suojakansi lastun päällä, auttoi kun lämmitti vähän sitä...
apc= http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
Muistaa vaan kattoa että tulee oikein päin...
Vanha nostetaan pois ja uusi tilalle...
Elikkä ensin ruuvvaat koko boksin autosta pöydälle ja kurkkaat sisälle...
Itellä oli ainakin tosi kovasti kiinni se suojakansi lastun päällä, auttoi kun lämmitti vähän sitä...
apc= http://web.inter.nl.net/users/turbo-team-europe/apc.htm
eipä se apc:kaan suora vastaus onneen ole, eli tiputtaa sekin ahtoja kierrosten isontuessa jossei sitten kokonaan poista sitä kierrosluku systeemiä jonka mukana poistuisi sitten se apc;n itse kalibrointi systeemi....
pienemmillä ahdoilla ei niin paljon tiputa ja kun vähän nostaa vielä peruspaineita niin sekin vähän auttaa.
pienemmillä ahdoilla ei niin paljon tiputa ja kun vähän nostaa vielä peruspaineita niin sekin vähän auttaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Ei löydy matalapaineturboista (S-mallista) APC:tä.junnu kirjoitti:Kyllä mä taidan olla aika vihreä näissä hommissa.Tuo coolerin kyllä
tajuun,mutta apc systeemi on vähän hakusessa.Joku jo kerkes sanoo
että -90 16v se löytyy.niin ja tuo bensalastu onko sama kuin virilastu,
itse ei varmaan asenneta.
Ja ei tuo bensalastu mikään varsinainen virityslastu ole. Se vain antaa enemmän bensaa suuremmilla ahtopaineilla. Tai kai sitä virilastuksikin voi sanoa jos tykkää.
9-5 2,3t Wagon `06
We go to eleven (spinal tap)
Eli mulla ässässä max. ahtopaineet 1.1 bar, ei cooleria (tarvitsisi laittaa), bsr:n lastu ja modattu APC. Pitää yläkierroksilla nätisti n. 0.8:ssa ahdot
Cooleri olis jo muuten laitettu mutta autorintamalla aivan jotain muuta tulossa...
Eli mulla ässässä max. ahtopaineet 1.1 bar, ei cooleria (tarvitsisi laittaa), bsr:n lastu ja modattu APC. Pitää yläkierroksilla nätisti n. 0.8:ssa ahdot
Cooleri olis jo muuten laitettu mutta autorintamalla aivan jotain muuta tulossa...
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Eikös toi ole luonnollista, kun tuossa turboruuvissa ei ole mitään varojärjestelmää pl.kuski jolla saattaa tiukassa paikassa olla muutakin tekemistä kuin kuunnella nakutusta.xjford kirjoitti:ässä ei nosta paineita yli 0.5:den ilman tota bensalastua. kahdesta autosta jo kokemusta...
ja mulla ainakin vanha turboruuvilla varustettu piti paineita paremmin kuin nykyinen apc-järjestelmällä.
Toi bensalastun tarve on vähän vuosmallikohtanen, 91 ja eteenpäin löytyy sama boxi mitä täyspaineisista.
Itse kyllä lähtisin(ja lähdinkin)tuosta coolerin asennuksesta, on aika pikanen asentaa jos löytää koko paketin. Myyntifoorumilla näyttäis olevan tarjol nyttenkin moisia.
Toi vanhempikin apc käy, erityisesti 8v ->16.
Boxien eroavaisuuksia voi pienentää modaamalla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Aluks riittää varmaan että saat yleensäkin apc:n paikkaan, ahdothan sillä jo melkein tuplaantuu.
Sitten kun taas tarttis saada lisää niin selaa vanhat kirjoitukset, siitä on runsaasti juttua.
Sitten kun taas tarttis saada lisää niin selaa vanhat kirjoitukset, siitä on runsaasti juttua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992