Vahaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Reetu

Vahaus

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Paraneeko zainolla tästä kiilto vielä?

Kuva
Kuva
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Joo kyllä sitä näemmä muillakin kuin Zaino-vahoilla saa tuloksia aikaan. Mitä vahaa Reijo oot oikeen laittanu satkuun??

Edit: Epäkohta muutettu :wink:.
Viimeksi muokannut hewidero, Su Touko 22, 2005 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Auto Glym PAINT RENOVATOR ja Auto Glym SUPER RESIN POLISH

Mulla oli muutama naarmu jotka hioin näkymättömiin Maalipintojen puhdistustahna turtle wax maksoi 6e peltipurkki punaista hiomatahnaa, näytti olevan tosi tehokasta.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mimmi kirjoitti:Tiedä siitä hinnasta, kun on glymiä käytetty 8O
Joo, eihän glymmikään mikää halpa vaha ole.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Niin kyllähän sitä saa muillakin vahoilla auton kiiltämään, ku vaan jaksaa hinkata.. Tossa mun taidon näyte viimekesältä..

Kylestä:
Kuva

Morkku:
Kuva
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joo pian se samoihin tulee , mut hainkin vastausta , et vieläkö tulee paremman näköistä kuin nyt on , eli kannattako vielä zainolla vetää?
vai voisko tuohon laitta sitä kiillotetta lisäksi?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Reetu kirjoitti:Joo pian se samoihin tulee , mut hainkin vastausta , et vieläkö tulee paremman näköistä kuin nyt on , eli kannattako vielä zainolla vetää?
vai voisko tuohon laitta sitä kiillotetta lisäksi?
Vaatiskohan että käyttää samaa "tuoteperhettä" alusta loppuun? Prot vastatkoon siihen. Mutta kokeilin pari viikkoa sitten faijan autoon siitä suihkutettavaa Zainoa (numeroa en muista). Auto oli jo vahattu Glymillä. Se ei tullut yhtä liukkaaksi/kirkkaaksi kuin omani, jossa oli vain Zainoa. Tosin mulla oli metalli väri ja faijan ei. Joskus kokeilin sitä Glymin kultaista tököttiä halpis vahan päälle ja lopputulos oli uudellen vahaus :oops: . Pinta meni ihan mataksi ja tahmaiseksi. Vaan kokeilemalla tuo selviää.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tota mä arvelinkin .
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Tuntuu se tuolla Korrekillakin kiiltävän riiittävästi.
9000 aero -97, 9000 cde -96
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Älkää käyttäkö eri valmistajien tuotteita sekaisin sillä lopputulos ei ole hyvä.

Esim AG tuotteet on hartseja ja Zaino polymeerejä ja ne ei oikeen tykkää toisistaan. Lopputulos on samea.

Mä olen aina sanonut että jokainen käyttää sitä vahaa mikä parhaalta tuntuu ja se on hyvä niin. Reetun auto on varsin hyvä, mutta Z.... nooh jääköön sanomatta :)

EDIT: ai niin älkää läträtkö niillä vahoilla muuten tulee kallis purkki jos sillä vahaa vain kolme kertaa. Kokeilkaa miten käy jos ei kaadakkaan vahaa suoraan pellille vaan sienelle ja sitten levittää.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

entäs koneet?

Viesti Kirjoittaja gis »

Kun EN ole maanisen innostunut viettämään moniaita päiviä auton vahauksen parissa, niin kysyn: mites nuo porakoneen tms. tapaiset vehkeet vahauksessa? Vai käyttävätkö kaikki muut niitä jo automaattisesti... ja minä vain hinkkaan jollain hel&%¤n kankaalla...? Kun noita kotteroita on vielä kaksi odottamassa ja suuremmin miettimättä keksisin muutakin tekemistä...

Muuten poistatteko vanhat vahat ensin (jos niin miten? liuottimilla?) ennenkuin länttäätte päälle uuden vahan? Eli jos ovat vaikka huonosti yhteensopivia eli toinen polymeeri ja toinen ei...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulle neuvottiin ottamaan vanhat vahat pois FAIRYLLA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Oliskos muuten tässä pk-seudulla firmaa jonne viedä auto jossa se saisi hyvän pesun ja vahaukset selkään ?? Esim. firmaa joka käyttää noita zainoja? Ja jos löytyy niin mihis hintaluokkaan päästään kunnon käsittelyillä?
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Konalassa (Helsinki) Laakkosen vieressä (korikorjaamon viereinen ovi, jossa ei taida lukea mitään) on putiikki, joka fiksaa kaikki Laakkoselle myyntiin tulevat autot (näin olen ymmärtänyt). Eli ko. firma hoitaa myllytyksiä, vahauksia, yms.
Tuolta varmaan voi kysyä ihan omia erikoishintojakin. Firma tuntui ihan asiakasmyönteiseltä.

Itse ajattelin käydä ensi kuussa kysymässä, että paljonkos se myllytys ja vahaus sitten olikaan...

-Make
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Harrimatias kirjoitti:Oliskos muuten tässä pk-seudulla firmaa jonne viedä auto jossa se saisi hyvän pesun ja vahaukset selkään ?? Esim. firmaa joka käyttää noita zainoja? Ja jos löytyy niin mihis hintaluokkaan päästään kunnon käsittelyillä?
Vastasin yv:nä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin