Maptun stage3 kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

9-3 matalapaineturbosta virittelemään...

Viesti Kirjoittaja vanha »

Haa, näitä lukiessä vanhan nenä alkaa vihertämään ja himot hyrräämään...

Vinkkejä kui sit kantsis aloittaa ku pussinpohja pilkottaa ja peukalo keskellä kämmentä? Jossain tarttui silmään, että täysverisen turbon saisi aikaiseksi.. mutta kuinka (ja missä pirussa se teksti oli)? Hinta-arviokaan, jos jollain on tietoa, ei tekisi pahaa :wink:

(Olisi taas pitänyt ottaa se Aero suosiolla... ajanut vasta 5000 km tuolla ja nyt jo pitää saada tehoja lisää...)

Tosin tänään ukko sanoi, että autoihin pitäisi saada kuristimet, että kulkunopeus olisi 50 km/h, lisääntyisi tuo liikenneturvallisuus :roll: Hmph!
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vanhalle primadonnalle:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2594

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1529

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1612

ja kun jatkat kahlaamista alaspäin niin siellä on vaikka kuinka paljon tietoutta aihesta. Kaksi litraisista 9-3 ja 9-5 on samat viri tiedot joten käy nekin läpi..
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

kiitos potkuhousulle!

Viesti Kirjoittaja vanha »

Kiitos avusta Jyrki!

Kyllä noi topicit oli tullu bongattua, vaan osa meni reippaasti yli hilseen...
Viimeksi tullut nääs viriteltyä Citroen 2CV4ää.. :oops:

Ohjeet (varsinkin kuvat) olivat selkeitä ja eiköhän tuo onnistune jollei pakkanen ole kovin paha.. sisätiloja ei ole.. muuten siirtyy keväämmälle.

Silmään sattui muutama juttu. MapTun? Missä + onko yhteystietoja? Käytetyt palikat? Onko jollain mahdollisesti Steg 1 (olihan oikea palikka mistä aloittaa? Mulla on Bus EI Sportti?) jemmassa edulliseen hintaan? ... Hmmm, väärä osasto. Laitanpa ostokyselyn oikeaan osastoon jossain vaiheessa jahka saan olutpulloista tarpeeksi rahaa :lol: nythän on tipaton Tammikuu...
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://www.maptun.com on osoitteesi ja muista pitää itselläsi se orggisboksi niin saat auton myytyä sitten joskus.

Tosin viribokseilla ei tee mitään näin talvisaikaa. Sutii se kadettikin, mutta kun kevät koittaa :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: kiitos potkuhousulle!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vanha kirjoitti:Kiitos avusta Jyrki!

Kyllä noi topicit oli tullu bongattua, vaan osa meni reippaasti yli hilseen...
Viimeksi tullut nääs viriteltyä Citroen 2CV4ää.. :oops:

Ohjeet (varsinkin kuvat) olivat selkeitä ja eiköhän tuo onnistune jollei pakkanen ole kovin paha.. sisätiloja ei ole.. muuten siirtyy keväämmälle.

Silmään sattui muutama juttu. MapTun? Missä + onko yhteystietoja? Käytetyt palikat? Onko jollain mahdollisesti Steg 1 (olihan oikea palikka mistä aloittaa? Mulla on Bus EI Sportti?) jemmassa edulliseen hintaan? ... Hmmm, väärä osasto. Laitanpa ostokyselyn oikeaan osastoon jossain vaiheessa jahka saan olutpulloista tarpeeksi rahaa :lol: nythän on tipaton Tammikuu...
Postilistalla Kaide kauppaa seuraavaa.
Tällänen ois kaupan:

- Saabin alkuperäinen viriboksi 150hv->170hv. Tämä käy T7 ( 2001 -> ) koneisiin ja mukana on myös uudet tulpat. Hintaa 250 euroa, joka on aika naurettavan vähän ;-) MUTU: Tämä on sama satsi jota myytiin 150->185hv mallina, mutta markkinointisyistä tuosta ilmoitettiin 170hv, jottei syödä toisen mallin markkinoita. Jokatapauksessa ihmeellisen suurelta teholisä tuntuu käytännössä. Palikat sijaitsevat Konalassa tai jossain muualla pitkin pk.seutua

Kaide
Kyseessä siis saabin oma boksi. Tehot ei nouse niin korkealla kuin mitä stage I setillä. Hyvä vaihtoehto kuitenkin jos ei hae sitä "maksimia". Tuo paketti ei myöskään ole hinnalla pilattu.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:
Milli kirjoitti:Juu kyllä.Maksan steg4 vain 500SEK ! :D + tietenkin postikulut. On kyllä fiksu tarjous maptunilta tehdä noin.
Nojust, ei oo paha!!

Hmm... steg4 :lol: Puuttus tietty se boksipäivitys, ahdin... sekä

... plääh racekatti, olis sillon pitäny sijottaa suoraan reissiin. :?

Joo mutta nyt saa riittää... toistaseks... :roll:
Ekaks täytyy todeta tähän, että myös minä olen todella tyytyväinen autossani olevaan Maptunin softaan ja heidän asiakaspalveluunsa.

BSR/Speedpartsin ja Maptunin softan suurin ero alakierroksilla taisi olla se, että BSR/SP:n softa alkoi potkia kunnolla vasta jossain 3000 rpm:ssä, kun Maptunin softalla alkaa tapahtua heti, kun "fööni" alkaa pyöriä tarpeeksi :wink: (mun softassahan ei ole momentti- eikä nopeusrajoittimia laisinkaan :wink: )

:arrow: NG900T:

Jep, tulis aika kalliiks vaihtaa nyt steg 3:sta steg 4:een. Ensinnäkin turbo maksais noin 1000 euroo, sitten täytyis ostaa racekat (noin 400 euroo) ja uusi, vahvempi kytkin (varmaan joku 600 euroo). Ei kyllä viittis maksaa tota 2000 euroo enää, joten viritykset saa jäädä tähän.

Jos ton steg 4:n asentais autoon nyt ihan tosta vaan, niin eka menis kytkin ja sitten sen jälkeen katalysaattori :evil:

Täytyy jossain vaiheessa harkita niitä Viggen Rescue Kitin "tukivarsia", jos tässä vielä jotain tuohon autoon hommailee :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: Jep, tulis aika kalliiks vaihtaa nyt steg 3:sta steg 4:een. Ensinnäkin turbo maksais noin 1000 euroo, sitten täytyis ostaa racekat (noin 400 euroo) ja uusi, vahvempi kytkin (varmaan joku 600 euroo). Ei kyllä viittis maksaa tota 2000 euroo enää, joten viritykset saa jäädä tähän.

Jos ton steg 4:n asentais autoon nyt ihan tosta vaan, niin eka menis kytkin ja sitten sen jälkeen katalysaattori :evil:

Täytyy jossain vaiheessa harkita niitä Viggen Rescue Kitin "tukivarsia", jos tässä vielä jotain tuohon autoon hommailee :wink:
Uskaltaskohan sitä avata itseään näissä, jotkut saattavat tulkita nää touhut LAITTOMAKSI sekä tälläisista asioista kirjoittajat kaahaavat kuulemma ysivitosella sitymarketin pihassa...

No anyway,

Joo seuraava stegi saa jäädä odottamaan. Mulla menee seuraavat autoon investoinnit varmaan uusiin isompiin kesäpyöriin ja muuhun perusrassaamiseen, edelleen kun on tarkotus tuota autoa pitää. Kiveniskemiä ja muita pieniä maalivikoja tarttis laitattaa kuntoon kunnolla maalaamossa kunhan paskakelit väistyy kevään myötä. Sisemmät vetarikupit olis jossain vaiheessa vaihdettava, ei nyt akuuttia mutta kumminkin. HALBAA? NOT.

Cooleri olis vielä kiinnittämättä joten siitä vielä riittää virittämisen reimua sitten keväämmälle. Sitten dynoon.

Jos sulla on stabiilien paineiden kanssa ongelmia niin kannattaa ihmeessä vaihtaa toi aktuaattori. Fredrik mainitsi että ne on nyt toimittanu muutamalle asiakkaille maptunin ECU/aktuaattori yhdistelmän ja on toiminu hyvin. Kuten olenkin joskus maininnu että mulla oli aiemmin ahdoissa aikas voimakasta vaappumista nilkka suorana mennessä, niin eipä oo enää _yhtään_. Enkä kyllä ihmettelekään yhtään jos kellon jousi on jo tän ikäsessä autossa löystynyt muutenki ettei se jaksa pitää paineita. Kyllähän se vaappuminen ja suhina ja puhina olikin sen mukaista... Nyt turbo ääntää semmosta lempeetä ja tasasta kuin "huilunsoittoa".. 8)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

potkuhousu kirjoitti:muista pitää itselläsi se orggisboksi niin saat auton myytyä sitten joskus.
Eihän sitä orkkis boxia välttämättä tarvitse itellä pitää koska viri boxin saa aina nollattua vakioksi takasi.Se hyvä puoli noissa boxeissa on.

Jos en saa uutta turboa hommattua kaverin kautta halvalla ja pro turbolta en saa vastausta onko niitten kennot paksumpia kuin 60mm niin sitten venyy taas pikkasen nämä viri suunnitelmat.No mut eihän tässä kiire ole kun on kuiteskin tuo steg 3 ni seki riittää vallan mainiosti.
3" downpipekin tuli laitettua. :lol: Kyllä tosta vaihdosta hyötyä oli.Muutosta edelliseen on aika roimasti vaikka ei sekään vakio ollut. Ei olis vaa heti uskonut. :oops:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Jos sulla on stabiilien paineiden kanssa ongelmia niin kannattaa ihmeessä vaihtaa toi aktuaattori. Fredrik mainitsi että ne on nyt toimittanu muutamalle asiakkaille maptunin ECU/aktuaattori yhdistelmän ja on toiminu hyvin. Kuten olenkin joskus maininnu että mulla oli aiemmin ahdoissa aikas voimakasta vaappumista nilkka suorana mennessä, niin eipä oo enää _yhtään_. Enkä kyllä ihmettelekään yhtään jos kellon jousi on jo tän ikäsessä autossa löystynyt muutenki ettei se jaksa pitää paineita. Kyllähän se vaappuminen ja suhina ja puhina olikin sen mukaista... Nyt turbo ääntää semmosta lempeetä ja tasasta kuin "huilunsoittoa".. 8)
Ei oo ainakaan vielä ollut ongelmia.

Paljonko sulla on peruspaine tällä hetkellä uudella aktuaattorilla? 0.4 bar?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Jos sulla on stabiilien paineiden kanssa ongelmia niin kannattaa ihmeessä vaihtaa toi aktuaattori. Fredrik mainitsi että ne on nyt toimittanu muutamalle asiakkaille maptunin ECU/aktuaattori yhdistelmän ja on toiminu hyvin. Kuten olenkin joskus maininnu että mulla oli aiemmin ahdoissa aikas voimakasta vaappumista nilkka suorana mennessä, niin eipä oo enää _yhtään_. Enkä kyllä ihmettelekään yhtään jos kellon jousi on jo tän ikäsessä autossa löystynyt muutenki ettei se jaksa pitää paineita. Kyllähän se vaappuminen ja suhina ja puhina olikin sen mukaista... Nyt turbo ääntää semmosta lempeetä ja tasasta kuin "huilunsoittoa".. 8)
Ei oo ainakaan vielä ollut ongelmia.

Paljonko sulla on peruspaine tällä hetkellä uudella aktuaattorilla? 0.4 bar?
Tavoite peruspaineeksi on 0,6-0,65bar, 0,4bar on haavetta :wink:
Mulla oli 0,9bar ja oottelen edelleen "uutta" stydimpää "akua".

EDIT:
Tuolla tarinaa mun "akun" matkasta.
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/virittelyt.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Jos sulla on stabiilien paineiden kanssa ongelmia niin kannattaa ihmeessä vaihtaa toi aktuaattori. Fredrik mainitsi että ne on nyt toimittanu muutamalle asiakkaille maptunin ECU/aktuaattori yhdistelmän ja on toiminu hyvin. Kuten olenkin joskus maininnu että mulla oli aiemmin ahdoissa aikas voimakasta vaappumista nilkka suorana mennessä, niin eipä oo enää _yhtään_. Enkä kyllä ihmettelekään yhtään jos kellon jousi on jo tän ikäsessä autossa löystynyt muutenki ettei se jaksa pitää paineita. Kyllähän se vaappuminen ja suhina ja puhina olikin sen mukaista... Nyt turbo ääntää semmosta lempeetä ja tasasta kuin "huilunsoittoa".. 8)
Ei oo ainakaan vielä ollut ongelmia.

Paljonko sulla on peruspaine tällä hetkellä uudella aktuaattorilla? 0.4 bar?
Itseasiassa en tiiä :roll:

Fredrikin mukaan tolla pitäs olla 0.7bar

Tarttis iskee se automeetteri kiinni...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti: Tavoite peruspaineeksi on 0,6-0,65bar, 0,4bar on haavetta :wink:
Mulla oli 0,9bar ja oottelen edelleen "uutta" stydimpää "akua".
Mitäs sun tulevalle akulle kuuluu, onko jo kenties matkalla?
Jos ne väsää mun vanhasta akusta sulle uuden :D

Tossa itsekseni mietiskelin ja spekuloin nyt kun en omia perusahtoja tiedä, ja vähän sen suhteen omat lukemat jännittää, että mitäpä jos perusahdot oliskin jatkuvasti esim. ne 0.9bar?

Toimiiko homma siis niin, että jos kone alkaa kuormalla ja ahdoilla nakuttaa, APC pudottaa paineet perusahdoille? Ja perusahdot on tehtaalla "akuun" säädetty 0.4bar:iin niin ettei ehjä kone tuolla paineella enää varmasti nakuta (?) Koneen parasta ajatellen, ettei vahinkoa pääse käymään.

Kinkkinen mielenkiintoinen kysymys onkin, nakuttaako kone vielä/jo 0.9bar:lla? Onko korkeampi perusahtopaine "vain" jään (ehkä paksun sellaisen?) kokeilemista kepillä? Huomioitavaa kuitenkin on että vakio täyspaineturbon (NG900) maksimiahtopaine on 0.95bar, ja steg3 viritettynä 1.3bar jopa 1.4bar. Viriboksit on kuitenkin ohjelmoitu tuottamaan sen 1.3-1.4 ja luulis että se hanskaa 0.9bar kevyesti, JOS ammattilaiset on asialla. Pelivaraa pitäis olla kuumillakin keleillä ...siis pitäis... :)

WIS:stä:
Perusahtopaineen nostaminen ilmoitetun arvon yli ei aiheuta suurempaa ahtopainetta, koska sopeutuva toiminto tällöin säätää maksimiahtopaineen alas nimellisarvoon (negatiivinen sopeutus).

Ton mukaan jos peruspaineita nostaa, se on pois maksimiahdoista.
Mun tapauksessa ei nyt sitten vielä tiedä onko se peruspaine liian korkea vai sopiva... Mitä tohon ylempään WIS:n teoriaan tulee, mulla ei saabin oman ahtopainemittarin perusteella ainakaan näytä yläpäästä olevan leikattu, jos verrataan speedpartsin boksiin niin ahtoja löytyy silminkin nähden enemmän.

*Itsekseen ääneen höpisee ja odottaa kommentteja viisaammilta*

BTW. Mun speedpartsin boksissa oli kuulemma boost protection disabloituna, mikä ei välttämättä oo hyvä juttu. Uskaltaisin täten väittää että ainakin tuolla edesmenneellä boksilla kone on saanut maistaa enemmän tai vähemmän nakutusta. Tällä uudella onkin kokeiltu rajoja kun tuo 'boost protection' on jarruttanut menoa katkaisemalla bensansyötön kaks kertaa boksia kalibroidessa. Ei kuulemma syytä huoleen, sitä saattaa esiintyä kun rajoja haetaan. Onneksi rajat tuntuvat nyt kuitenkin olevan kohdallaan... 8)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:

Kinkkinen mielenkiintoinen kysymys onkin, nakuttaako kone vielä/jo 0.9bar:lla? Onko korkeampi perusahtopaine "vain" jään (ehkä paksun sellaisen?) kokeilemista kepillä? Huomioitavaa kuitenkin on että vakio täyspaineturbon (NG900) maksimiahtopaine on 0.95bar, ja steg3 viritettynä 1.3bar jopa 1.4bar. Viriboksit on kuitenkin ohjelmoitu tuottamaan sen 1.3-1.4 ja luulis että se hanskaa 0.9bar kevyesti, JOS ammattilaiset on asialla. Pelivaraa pitäis olla kuumillakin keleillä ...siis pitäis... :)
Homman voi tulkita monella tavalla. Kyllä on täysin mahdollista että kone nakuttaa noilla ahdoilla jos "olosuhteet" ovat otolliset. Eri asia on sitten kuka jatkaa kiihdytystä/kovaa ajoa, jos trionic leikkaa ahot 1.4->1 bar. Kyllä mulla ainakin tulisi sellainen tunne, että nyt kannattaa höllätä. Samalla kun hölläät kaasun, niin nakutus loppuu varmasti :lol:
WIS:stä:
Perusahtopaineen nostaminen ilmoitetun arvon yli ei aiheuta suurempaa ahtopainetta, koska sopeutuva toiminto tällöin säätää maksimiahtopaineen alas nimellisarvoon (negatiivinen sopeutus).

Ton mukaan jos peruspaineita nostaa, se on pois maksimiahdoista.
Mun tapauksessa ei nyt sitten vielä tiedä onko se peruspaine liian korkea vai sopiva... Mitä tohon ylempään WIS:n teoriaan tulee, mulla ei saabin oman ahtopainemittarin perusteella ainakaan näytä yläpäästä olevan leikattu, jos verrataan speedpartsin boksiin niin ahtoja löytyy silminkin nähden enemmän.
Miten toi nyt tulkitaan, leikkaako trionic "ahto-ikkunaa" vai suurinta sallittua. Esim jos autossa peruspaineet 0.5 ja ikkuna 0.9 saadaan maksimiksi 1.4. Jos vastaavsti peruspaineet nostaa 0.9 saadaan samalla ikkunalla 1.8. Nyt jos trionic leikkaa ikkunan 0.5 bar:iin niin maksiahdot =1.4. Tämä nyt oli mun heitto, ei välttämättä edusta sitä oikeaa. Tuntuisi vaan kummalta että viripajat "tyrkyttää" noita aktuaattoreita jos samalla suurin sallittu laskee :?:

Ja mitä tulee tohon aktuaattorin säätöön, niin se ei mielestäni saa olla niin jäykkä ettei esijännitystä voi käyttää, koska tällöin portin tiivistys jää puutteelliseksi. Eli aktuaattori tulisi valita niin että sen "paineluokka" on hieman haluttua peruspainetta alhaisempi. Mitoittamalla näin saadaan haluttu peruspaine aikaan pienellä esijännityksellä.
BTW. Mun speedpartsin boksissa oli kuulemma boost protection disabloituna, mikä ei välttämättä oo hyvä juttu. Uskaltaisin täten väittää että ainakin tuolla edesmenneellä boksilla kone on saanut maistaa enemmän tai vähemmän nakutusta. Tällä uudella onkin kokeiltu rajoja kun tuo 'boost protection' on jarruttanut menoa katkaisemalla bensansyötön kaks kertaa boksia kalibroidessa. Ei kuulemma syytä huoleen, sitä saattaa esiintyä kun rajoja haetaan. Onneksi rajat tuntuvat nyt kuitenkin olevan kohdallaan... 8)
Yksi syy lisää olla ostamatta erään putkan tuotteita :evil: Toi on mun mielestä aika killeri asiakkaan kannalta varsinkin jos siitä ei tiedoteta. Tossa jos jotain menee pieleen sattaa ahdot pompsahtaa yli kahden bar:in ja sitten tapahtuu kaikkea kivaa...
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:BTW. Mun speedpartsin boksissa oli kuulemma boost protection disabloituna, mikä ei välttämättä oo hyvä juttu. Uskaltaisin täten väittää että ainakin tuolla edesmenneellä boksilla kone on saanut maistaa enemmän tai vähemmän nakutusta. Tällä uudella onkin kokeiltu rajoja kun tuo 'boost protection' on jarruttanut menoa katkaisemalla bensansyötön kaks kertaa boksia kalibroidessa. Ei kuulemma syytä huoleen, sitä saattaa esiintyä kun rajoja haetaan. Onneksi rajat tuntuvat nyt kuitenkin olevan kohdallaan... 8)
OHO :roll: WAU :evil: Mistä sä sait tuon tietoosi???
Vigge kirjoitti:Yksi syy lisää olla ostamatta erään putkan tuotteita :evil: Toi on mun mielestä aika killeri asiakkaan kannalta varsinkin jos siitä ei tiedoteta. Tossa jos jotain menee pieleen sattaa ahdot pompsahtaa yli kahden bar:in ja sitten tapahtuu kaikkea kivaa...
Joo, ei tarvita muuta, kuin että letku puhkeaa tai lähtee irti, niin sen jälkeen saadaan hetki "nauttia" 2.2 barin ahtopaineesta :wink: Sen jälkeen se onkin sitten "hei hei männät ja männänrenkaat" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kävin äskön mittaamassa pakokaasut ihan mielenkiinnosta tolla maptun steg 3 boksilla.

No problems! 8)

Ja sportkattikin voi edelleen hyvin...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin