og900 mittariston tuunaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mimmi kirjoitti:Toivottavasti kaikki mittarit näyttävät oikein :wink:
Uskoisin niiden näyttävän oikein, koska ovat tarkalleen samoissa kohdissa missä otin ne poiskin. Senhän näkee aika nopeasti kun pääsen kompin purkamaan ja paikoillaan testaamaan tuota viritystä.
Se ei pelaa joka pelkää, ja noita mittaristoja on suomi pullollaan, ei haittaa vaikka tuliski pari sutta. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Cruor kirjoitti:Saisitko lähempää kuvaa tosta painemittarista. Oot asteikon väsänny siihen?
Kuva

Siinähän se koko satsi, pienensin alkuperäisestä, ettei vaan vahingossakaan kukaan suoraan samanlaisina laittaisi itselleen. :)
Bensamittarin numerointi jäi hieman piiloon kehyksen alle, mut en anna häiritä moisen pikkuseikan.

-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, To Elo 11, 2005 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mimmi kirjoitti:Kierrosluku- ja (uudemmissa) nopeusmittari, kuten polttoaine- ja lämpömittarithan ovat "vain" sahköisiä. Sähköinen mittari pitäisi kalibroida, viisarin "takaisinlaitto oikeaan paikkaan" ei riitä, koska viisari liikkuu kuitenkin takaisinlaitossa. Muuten voi tapahtua kuten jsuomelle.
No, kuten jo aiemmin sanoin, pitää testata kunhan pääsen kompia purkamaan, pidän toimintakunnossa kojelaudan irrotuksen ajan ja käyn testimässä ilman kojelautaa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

Tässä pienessä simassa kirjoittelen mutta haitanneeko :)

Muutaman auton mittarinpohjia rassanneena suosittelen viisareiden irroittamiseen haarukkaa, etenkin sopivasti muotoillulla yksilöllä on irroittaminen kovin helppoa... kupera puoli ylöspäin, jotain pehmustetta mittarinpohjan ja piikkien väliin ja varovainen kampeaminen ylöspäin. Pienehkö lämmittäminen auttaa ongelmatapauksissa.

En ole vielä kerennyt kajota og:n mittaristoon, mutta kannattaa kokeilla mihin asentoon nopeusmittarin viisari jää kun osoitin nostetaan ohi alarajoitintapin... jos jousivoima siirtää sen johonkin kohtaan, tämä merkitään ja asennettaessa viisari takaisin samaan kohtaan, uudestaan tapin ohi paikalleen.
M93 9000 CS Aero (KA)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sainpas mittariston paikoilleen ja kaikki näyttää niinkuin pitää, lukuunottamatta kiekkakellon 200rpm heittoa alaspäin, ikävä kyllä, mutta sen kanssa voi elää.
Kojelaudan purku oli helpompaa kuin muistelin, joten poppia asennellessa taidan korjata tuon vian.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Päätänpäs tämän ketjun, satkuhan ei ole enää minulla, mutta yli vuoden jälkeenkään ei ollut mittaristo alkanut kuplia.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin