AC tuossa 9-5:n otsikon alla totesi, että BSR:n mittauksissa on todettu 00-01 ja 02- aeron koneet saman tehoisiksi ja vääntöisiksi eli 250/400 ja Steg1:n vaikutukset molempiin samat.
Tuntuu liian uskomattomalta ollakseen totta. Onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta ? Muutoin tuli justiinsa tolokuttoman halvalla 20 heppaa ja 50 newtonia lisää omaan kiesiin.
Halpa viritys
Re: Halpa viritys
Ei mene mulla ainakaan jakeluun.jkairt kirjoitti:AC tuossa 9-5:n otsikon alla totesi, että BSR:n mittauksissa on todettu 00-01 ja 02- aeron koneet saman tehoisiksi ja vääntöisiksi eli 250/400 ja Steg1:n vaikutukset molempiin samat.
Tuntuu liian uskomattomalta ollakseen totta. Onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta ? Muutoin tuli justiinsa tolokuttoman halvalla 20 heppaa ja 50 newtonia lisää omaan kiesiin.
Katso esim. Saabisti2:n dynokäppyrä stage II virisarjalla. Virityksen jälkeen auton tehot vastaa suunnilleen uuden aeron tehoja. Eli, jos tuo yllä oleva pitää paikkansa, niin tuo sp:n stage II on hyödytön. Saabisti2 voi varmaan kuitaja, että tehoja tuli lisää virityksen myötä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
BSR:n sivujen mukaan tolla StageII:lla pitäis saada 275hv. Ja kerran dynotettu on toi ~250hv, niin jossain on vikaa. Toki voi olla et dynoissa on eroja (tuskin noin paljoa), voi myös olla että ne on laittanu molemmille Aeroille samat teho- ja vääntöarvot ihan vaan laiskuuttaan.
Jos tuossa 230hv -Aerossa nyt olisikin 250hv, niin eikö Viggenissäkin olisi sitten samat tehot, koneissa ei kai paljon eroja ole?
Jos tuossa 230hv -Aerossa nyt olisikin 250hv, niin eikö Viggenissäkin olisi sitten samat tehot, koneissa ei kai paljon eroja ole?

BMW 320dA Coupe LCI
Niinhän ne jenkit väittää, etenkin yks punaniskaAC kirjoitti: Jos tuossa 230hv -Aerossa nyt olisikin 250hv, niin eikö Viggenissäkin olisi sitten samat tehot, koneissa ei kai paljon eroja ole?

Mä rohkenen kyllä väittää että vakiona tosta viggen pannusta ei paljon yli 230 löydy. Olen nähnyt muutaman käppyrän, jossa saatu tasan tuo tulos. Maptunin Fredrik tiesi myös kertoa, että kaikki hänen dynoamansa vakio viggenit ovat ollet +-5hp tosta ko. arvosta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Halpa viritys
Joo kuitataan pois. Kyllä se Stage 1 + hilut =Stage 2 paransi takapuolituntumalla menohaluja. Ei paljoa mutta hiukka kuitenkin.Vigge kirjoitti: Ei mene mulla ainakaan jakeluun.
Katso esim. Saabisti2:n dynokäppyrä stage II virisarjalla. Virityksen jälkeen auton tehot vastaa suunnilleen uuden aeron tehoja. Eli, jos tuo yllä oleva pitää paikkansa, niin tuo sp:n stage II on hyödytön. Saabisti2 voi varmaan kuitaja, että tehoja tuli lisää virityksen myötä.

Mutta kuten jo aiemmin todettu, niin se dynotus jäi kertayritykseen, enkä ollu edes itte "ratissa", ja sinä
päivänä oli hallissa + 33 Celsiusta lämmintä, joten se coolerin viilennys oli kyseenalaista... ja seli seli seli.....

Varsinaine hyöty tuli turboviiveen poistumisena ( lähes kokonaan, mutta ei ihan )
ja enenkaikkea lisäpotkuna yläkierroksille.

t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.