Alustasarja 9000:een

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Alustasarja 9000:een

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Heh,

Sain eilen asennettua Sachsin alustasarjan tonnariini (http://www.speedparts.se). Sarja laskee -10 mm, eli ei siis paljon....mutta mun käyttöön -35 mm olisikin ollut aivan liikaa.

Tilasin sarjan Procar Servicen kautta, jonka palvelu oli esimerkillisen hyvää : ) Kun käväisin joululomalla Jyväskylän kautta matkalla pohjoiseen, niin Seijari tuli avaamaan liikkeensä ovet perjantaina iltayhdeksältä ja vielä joululomallaan !!!! Eipä vastaavaa palvelua saa juuri mistään mun tuntemasta liikkeestä.

Joka tapauksessa vaihdos uuteen alustaan oli aivan järisyttävä kokemus. Uusi alusta on aivan hel...vetin hyvä ja auto on 1000 % parempi ajaa kuin ennen :D

Niin ja kahdelta mieheltä (ammattimies ja minä) sarjan vaihtamiseen alle meni about 2 tuntia, kun nuo vanhat takaiskarit ovat varsin v...mäiset irrottaa.

Riemusta kiljuen !

kapsu & 9000 2.3 T steg-1
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Oli kyllä hieno sarja, auto muuttui aivan toiseksi. Tilasin sen aikanaan tonnariini suoraan speedpartsilta. vm 91 auto oli parempi ja vakaampi ajaa kuin pakasta vedetty uusi 9-3 johon tonnarin vaihdoin keväällä..

(ja asentajalla jolla sen asennutin meni koko päivä kun ei osannut just tota takapäätä purkaa.. :lol: (ja olin sopinut kiinteän asennushinnan, en tuntiveloitusta)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Olen muuten suunnitellut omaani tota samaa alustasarjaa. Paljonkos tuli noin suurinpiirtein maksaan?? :roll:
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Taitaa Speedpartsilla olla hintana 3950 kr, paljonkohan sitten oli PCS:n kautta? Vaikuttaa sen verran hyvältä paketilta (hinnaltaankin), että omaanikin tuota harkitsen.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Procar Servicen listahinta paketille 470 euroo, vähennettynä saab-klubi alennuksella. Muista ostaa heiltä erikseen myös takavakaajan etummaiset helat (20 euroo). Ne saattavat mennä ähellyksessä rikki...mä en kuitenkaan joutunut niitä vaihtamaan.

Sitten asennus päälle, jolloin pahimmillaan hommaan menee 6 tuntii...etuosa helppo, siihen menee about 1 tunti ja takaosa voi olla tosi kinkkinen, kun takaiskareiden alapultti tuppaa silloin tällöin juuttumaan. Mulla meni siis kaksi tuntia, joten kustannus oli 2*40 euroo.

Yhteensä siis 550 euroa.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

kapsu kirjoitti:Procar Servicen listahinta paketille 470 euroo, vähennettynä saab-klubi alennuksella. Muista ostaa heiltä erikseen myös takavakaajan etummaiset helat (20 euroo). Ne saattavat mennä ähellyksessä rikki...mä en kuitenkaan joutunut niitä vaihtamaan.

Sitten asennus päälle, jolloin pahimmillaan hommaan menee 6 tuntii...etuosa helppo, siihen menee about 1 tunti ja takaosa voi olla tosi kinkkinen, kun takaiskareiden alapultti tuppaa silloin tällöin juuttumaan. Mulla meni siis kaksi tuntia, joten kustannus oli 2*40 euroo.

Yhteensä siis 550 euroa.
hinta näyttää olevan suunnilleen sama kuin oli vuonna 2001 kun ton ite ostin..eli nykykruunun kurssilla ilpo-itara tilaa speedpartsilta satsin suoraan, mutta iikka isänmaanystävä jättää veromarkkaa suomelle-jyväskylälle ja jyviä vielä procarille ja ottaa samalla asennuksen
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Kunkas paljon tuo madalsi?
Tukevuutta tuli lissä, mutta kärsikö mukavuus kuinka paljon?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

madaltaa 10 mm, mutta esim mulla oli kai niin loppu noi 200 000 km ajetut iskarit&jouset, että käytännössä tuntui että auto jopa nousi :P ..eli madallus ei ole ton sarjan pääpointti, vaan se tukevuus ja ajovakaus
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Eikös tuo ole sama alustasarja mikä on 9000 sportin alla tehtaalta? Mulla tuo alusta on pistetty edellisen omistajan toimesta uusiksi tuolla samaisella sarjalla. Vaikka on aivan sama kuin alkuperäinen. Ainakin niin luulen. Mutta ihan kiva se on ajaa 8)

PS: kyllä se auto matalampi voisi olla :roll:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Jamppa kirjoitti:Eikös tuo ole sama alustasarja mikä on 9000 sportin alla tehtaalta? Mulla tuo alusta on pistetty edellisen omistajan toimesta uusiksi tuolla samaisella sarjalla. Vaikka on aivan sama kuin alkuperäinen. Ainakin niin luulen. Mutta ihan kiva se on ajaa 8)

PS: kyllä se auto matalampi voisi olla :roll:
Samaa mulle Sp:n Claes aikanaan kertoi, eli näin taitaa olla (toimitusajat&syyt ovat sitten nykypäivänä asioita mihin ei kannattane uskoa :x )
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Itse päädyi H&R + koni

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Puntaroin pitkään kumman ottaisi, ton sportti satsin vai h&Rn ja konit. Nyt autossa on H&R laskusarja ja konit takapäässä (keväällä pitää ostaa etupään iskaritkin), ja utosta tuli melkolailla kova ajettava. Talvella ei oikein pääse kokeilemaan mutkateitä, mutta todenäköisesti on melkolailla tukeva, varsinkin kun saan investoitua etuiskarit.

Jos haluaa säilyttää mukavuustason lähellä alkuperäistä, niin suosittelen tuota sportti sarjaa, sillä ainakin H&R:n satsilla mukavuus kärsii melko lailla.

PS. mulla olisi tuo takapään puslaraja ylimääräisenä, Avaamaton paketti hintaan 15€, voidaan sovittaessa toimittaa johonkin Saabbi tapahtumaan tai lJyväskylän ympäristöön ohi kulkiessani. (myös mahdollisesti joskus JKL-Tampere-Pori sektorilla)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onkos jollakin tonnarin omistajista -40mm alusta?? Olis mukava tietää mikä on ajaa semmonen koska itse vähän epäröin tilata semmosta.Paljonkos laski autoa "oikiasti" ?? :roll: Siksi olenkin tilaamassa vain tota -10mm alustaa.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

On paikallaan

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

eli voin ottaa kuvan nykyisestä tasosta ja mulla pitäisi olla kesällä otettuja kuvia n.160tkm ajettuna vakioalustalla.

Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä vaikka YV:llä
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Miten hyvin mahtuu 17" alut alle jos tosiaan laittas ton -40 madaltavan alustan??
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Mulla on H&R 40mm (Turbo -25mm) madallusjouset ja Koni sport iskarit 9000 Turbossa

se on mielestäni mukava alustasarja
(vrt sporttisiin alustasarjoihin joita valmistetaan Opel Astra, VW Golf jne)

kuluneeseen alkup. alustaan (johon vielä oli eteen vaihdettu Bil-Helveten jouset) verrattuna kuopissa mukavampi jousto vaikka madaltaa

mutkaisella tiellä tai vaikka Saab-Clubin pujotteluradalla Malmilla huomattavasti tukevampi ajaa

samoin hyvä 240km/h motarilla :)

jäykkyys on luokkaa kuin oli Eibach Opel Omegassa

-----

ps renkaatkin vaikuttavat

vaihto 185/65r15 vanhat goodyearit ja misukat -> uudet nokian nrv-i 205/55r16 muuttui jousto _mukavammaksi_
eli koko ajan renkaiden rungot kehittyvät ja uusi hieman matalampi voikin olla mukavampi (ainakin laatumerkeissä)
lisäksi ko nokian nrv-i renkailla on myös hyvä pito sateella
Viimeksi muokannut T16, Ma Tammi 12, 2004 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin