Tiptronic tonnariin
Tiptronic tonnariin
Hei kertokaas mitä mieltä olette tälläisen idean toteuttamismahdollisuuksista. Itsellä kun ei ole niin paljon asentajan verta suonissa, että osaisi arvioida miten mahdoton juttu olisi saada tiptronic - tai joku muu "suoravalinta" tyyppinen vaihteisto asennetuksi tonnariin.
Haaveissa olis siis sellainen "ralli" tyyppinen eteenpäin-taaksepäin keppiä tökkäämällä (nopeasti) vaihtava laatikko. Tai tiptronic tyyppinen joka in vähän niinkun hybridia automaatista ja manuaalista.
Paljonkohan tuollaisesta tulis kustannuksia, siis vahdelaatikon lisäksi? Mitä kaikkea joutuu muuttamaan? Ja paljonkohan työtunteja vois asiansa osaavalta kulua...
t.Kimmo
Haaveissa olis siis sellainen "ralli" tyyppinen eteenpäin-taaksepäin keppiä tökkäämällä (nopeasti) vaihtava laatikko. Tai tiptronic tyyppinen joka in vähän niinkun hybridia automaatista ja manuaalista.
Paljonkohan tuollaisesta tulis kustannuksia, siis vahdelaatikon lisäksi? Mitä kaikkea joutuu muuttamaan? Ja paljonkohan työtunteja vois asiansa osaavalta kulua...
t.Kimmo
Kyllähän tuolta maailmalta saa noita settejä, missä hydrauliikka- tai pneumatiikkapumpuilla hoidetaan kytkimen ja vaihdekepin työ. Vaihteet vaihtuu napeista ylös ja alas. Noi toimii myös ihan automaattivaihteistona, kunhan systeemin boksille säädetään sopivat vaihtokohdat ylös ja alaspäin.
Jollain ruotsisaitilla tuli aikoinaan tollanen vastaan, olisko ollu joku Proshift-merkkinen tms. Hinta jotain 15-20 tkr. Eri asia sitten, kuinka iso homma tollanen on saada asennetuksi, halvalla tuskin siitäkään selviää...
Jollain ruotsisaitilla tuli aikoinaan tollanen vastaan, olisko ollu joku Proshift-merkkinen tms. Hinta jotain 15-20 tkr. Eri asia sitten, kuinka iso homma tollanen on saada asennetuksi, halvalla tuskin siitäkään selviää...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Selviäisköhän tuttu ex-rata-automekaanikko ja jokapaikan koti-insinööri hommasta? ps. Se en siis ole minä
Minusta 20000kr eli jotain reilut 2000 ei ole liikaa moisesta laitteistosta. Jos joku tietää mistä noita saa tai on kokemuksia vastaavista projekteista niin laittakkee infoa!
t.Koo
Minusta 20000kr eli jotain reilut 2000 ei ole liikaa moisesta laitteistosta. Jos joku tietää mistä noita saa tai on kokemuksia vastaavista projekteista niin laittakkee infoa!
t.Koo
Jaape kirjoitti:Kyllähän tuolta maailmalta saa noita settejä, missä hydrauliikka- tai pneumatiikkapumpuilla hoidetaan kytkimen ja vaihdekepin työ. Vaihteet vaihtuu napeista ylös ja alas. Noi toimii myös ihan automaattivaihteistona, kunhan systeemin boksille säädetään sopivat vaihtokohdat ylös ja alaspäin.
Jollain ruotsisaitilla tuli aikoinaan tollanen vastaan, olisko ollu joku Proshift-merkkinen tms. Hinta jotain 15-20 tkr. Eri asia sitten, kuinka iso homma tollanen on saada asennetuksi, halvalla tuskin siitäkään selviää...
Automaatin kaveriksi räikkäshifteri, noitahan on jenkkiautoissa ollu jo vuosikymmeniä, saa halutessaan itse pykällellä, muutoin automaagi hoitaa vaihdot.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83