bleed valve

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

bleed valve

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Moron

Kertokaahan jotain faktaa tuosta bleed valvesta. Omassa autossa ilmeisesti joskus kyseinen viritys ollut (mangneettiventtiililtä hukkaportin kellolle menevä letku katkaistu) ja olisi kiva tietää aiheesta vähän enemmän. Auto siis 9000 turbo -87.

Paljonko kyseisellä virityksellä pystyy kasvattamaan tehoja ja kuinka turvallista se on koneen hyvinvoinnin kannalta? :roll:
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Itselläni on väliin laitettu muistaakseni 0,6mm suutin joka sitten vuotaa sen verran että ahdot nousevat n. 1.3bar ja laskevat tuosta sitten 1bar kun apc tulee mukaan. Mielestäni hyvinkin turvallinen viritys ja juurikin ohitukseen tulee potku, muualla sillä nyt ei niin suurta käyttöä ole normiajossa... :)
Tehoista en osaa sanoa, pitäisi itsekin käydä penkittämässä.. mutta eikös esim. aerossa ole 1.05bar ja 225hp? 2.3 koneella 1.0bar on 200hp.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onko kukaan käyttänyt tätä viritystä NG900/OG9-3:sissa? Voisiko se pelata näin uusissa autoissa? Saisi huippuahdot nostettua sinne jonnekin vähän päälle 0,5 baarin, niin menokin voisi olla sen mukainen.

Siinähän voisi käyttää sellaista T-haara-letkuliitintä? :wink: Ulos menevässä osassa voisi olla jopa vielä herkkuna säätösysteemi. :roll:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Itsellä on isellä entisen omistajan jäljilta sellainen t-haara liitin, mistä on se yks haara sitten tulpattu. Uskaltaakohan sitä aukaista ja koittaa mitä käy ;)
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

jos se on ihan vaan haara, niin ei tohdi... siinä haarassa on ollut liitettynä venttiili, jolla virtausta voi säätää. jos siinä ei ole mitään, niin ahdot nousee liikaa... 2.2 bar...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Mistäs hukkaportin pitäis ottaa tietonsa jos autossa ei oo mitään APC:tä eikä mitään, mulla joku aiempi omistaja on värkänny hukkaportin ottamaan tietonsa imuilmasta, heti ilmamassamittarin jälkeen ennen turboa. Onko toteutus oikea vai mistä hukkiksen pitäis tietonsa saada ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa tonnarissa tieto tulee imusarjan juuresta.
Foxbody turbo
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Elikkä imusarjan paineesta. Onko väliä letkun paksuudella jos siirrän hukkikselta tulevan letkun imusarjaan jonhonkin reikään ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hukkis ei todellakaan toimi, ja on koko ajan täydet paineet, jos se olisi heti immun jälkeen otettu!

ainoa ja oikea paikka on turbon ja kaasuläpän väliltä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

mikkoimp kirjoitti:hukkis ei todellakaan toimi, ja on koko ajan täydet paineet, jos se olisi heti immun jälkeen otettu!

ainoa ja oikea paikka on turbon ja kaasuläpän väliltä.
Eiks tuo IMM ole just tossa :?: LH:ssa siis.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kurko kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:hukkis ei todellakaan toimi, ja on koko ajan täydet paineet, jos se olisi heti immun jälkeen otettu!

ainoa ja oikea paikka on turbon ja kaasuläpän väliltä.
Eiks tuo IMM ole just tossa :?: LH:ssa siis.
Eip ole, on ilmanputsarin ja turbon välissä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No ompas hölmö paikka, kun ei ole paineistettu.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

TuomasJ kirjoitti:Elikkä imusarjan paineesta. Onko väliä letkun paksuudella jos siirrän hukkikselta tulevan letkun imusarjaan jonhonkin reikään ?
No mielellään saman paksuista letkua kuin alunperinkin, eli onkos se nyt 8mm tai 10mm sisähalkaisijaltaan. Eli ihan ne pienimmät nipat ei välttämättä riitä, mutta helppohan tuo on kokeilla.
Foxbody turbo
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

HMMMMMM.... mitäs tapahtuis jos siirtäis tuon immun tuohon kaasuläpän eteen. Siihen samaan kumiin kiinni mikä menee siihen läppäkoteloon. Sais laitettua sit tuon vapaavirtaussuodattimenkin.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

tamtami kirjoitti:HMMMMMM.... mitäs tapahtuis jos siirtäis tuon immun tuohon kaasuläpän eteen. Siihen samaan kumiin kiinni mikä menee siihen läppäkoteloon. Sais laitettua sit tuon vapaavirtaussuodattimenkin.
eikös IMM pidä olla ennen by-pass venaa? ja kai se on jotenkin säädetty vakioilmanpaineelle? tuskin toimis painepuolella?
Vastaa Viestiin