bleed valve
bleed valve
Moron
Kertokaahan jotain faktaa tuosta bleed valvesta. Omassa autossa ilmeisesti joskus kyseinen viritys ollut (mangneettiventtiililtä hukkaportin kellolle menevä letku katkaistu) ja olisi kiva tietää aiheesta vähän enemmän. Auto siis 9000 turbo -87.
Paljonko kyseisellä virityksellä pystyy kasvattamaan tehoja ja kuinka turvallista se on koneen hyvinvoinnin kannalta?
Kertokaahan jotain faktaa tuosta bleed valvesta. Omassa autossa ilmeisesti joskus kyseinen viritys ollut (mangneettiventtiililtä hukkaportin kellolle menevä letku katkaistu) ja olisi kiva tietää aiheesta vähän enemmän. Auto siis 9000 turbo -87.
Paljonko kyseisellä virityksellä pystyy kasvattamaan tehoja ja kuinka turvallista se on koneen hyvinvoinnin kannalta?
Itselläni on väliin laitettu muistaakseni 0,6mm suutin joka sitten vuotaa sen verran että ahdot nousevat n. 1.3bar ja laskevat tuosta sitten 1bar kun apc tulee mukaan. Mielestäni hyvinkin turvallinen viritys ja juurikin ohitukseen tulee potku, muualla sillä nyt ei niin suurta käyttöä ole normiajossa...
Tehoista en osaa sanoa, pitäisi itsekin käydä penkittämässä.. mutta eikös esim. aerossa ole 1.05bar ja 225hp? 2.3 koneella 1.0bar on 200hp.
Tehoista en osaa sanoa, pitäisi itsekin käydä penkittämässä.. mutta eikös esim. aerossa ole 1.05bar ja 225hp? 2.3 koneella 1.0bar on 200hp.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Onko kukaan käyttänyt tätä viritystä NG900/OG9-3:sissa? Voisiko se pelata näin uusissa autoissa? Saisi huippuahdot nostettua sinne jonnekin vähän päälle 0,5 baarin, niin menokin voisi olla sen mukainen.
Siinähän voisi käyttää sellaista T-haara-letkuliitintä? Ulos menevässä osassa voisi olla jopa vielä herkkuna säätösysteemi.
Siinähän voisi käyttää sellaista T-haara-letkuliitintä? Ulos menevässä osassa voisi olla jopa vielä herkkuna säätösysteemi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jos se on ihan vaan haara, niin ei tohdi... siinä haarassa on ollut liitettynä venttiili, jolla virtausta voi säätää. jos siinä ei ole mitään, niin ahdot nousee liikaa... 2.2 bar...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Mistäs hukkaportin pitäis ottaa tietonsa jos autossa ei oo mitään APC:tä eikä mitään, mulla joku aiempi omistaja on värkänny hukkaportin ottamaan tietonsa imuilmasta, heti ilmamassamittarin jälkeen ennen turboa. Onko toteutus oikea vai mistä hukkiksen pitäis tietonsa saada ?
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
No mielellään saman paksuista letkua kuin alunperinkin, eli onkos se nyt 8mm tai 10mm sisähalkaisijaltaan. Eli ihan ne pienimmät nipat ei välttämättä riitä, mutta helppohan tuo on kokeilla.TuomasJ kirjoitti:Elikkä imusarjan paineesta. Onko väliä letkun paksuudella jos siirrän hukkikselta tulevan letkun imusarjaan jonhonkin reikään ?
Foxbody turbo
eikös IMM pidä olla ennen by-pass venaa? ja kai se on jotenkin säädetty vakioilmanpaineelle? tuskin toimis painepuolella?tamtami kirjoitti:HMMMMMM.... mitäs tapahtuis jos siirtäis tuon immun tuohon kaasuläpän eteen. Siihen samaan kumiin kiinni mikä menee siihen läppäkoteloon. Sais laitettua sit tuon vapaavirtaussuodattimenkin.