JT:n DP on persiistä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: JT:n DP on persiistä

Viesti Kirjoittaja harzam »

Vigge kirjoitti: uusi customina väännetty DP joustobiitin kera tuli halvemmaksi ja sille annettiin sentään elinikäinen takuu, poislukien pohjakosketukset.
Mistä ja paljonko, jos saapi kysäistä? Olisi ainakin dp:n uusinta edessä...

Harri
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Jt:n DP ollut viikon kiinni. Saumat oli ihan asiallisen näköiset. Ihmetytti vaan miksei putkessa ollut minkäänlaista tukea moottoriin kiinnitettäväksi. Parin päivän päästä turbon laippa olikin sitten aivan läysällä ja putki oli miten sattuu. Nyt onkin hitsattuna tuki 4mm paksusta lattaraudasta ja on tukusa.
9000 CS 2.3t
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

JT:n puolisarja ollut yli kaksi vuotta eikä vielä ruostumista taikka mitään muutakaan lahoamiseen viittavaa. Yllätys kyllä minun kohdalla. :? Ja dp ollut kohta kaksi vuotta ja ei muuta oireilua kuin löystyminen. Tai no joustokohdan ajoin kivetykseen ja siinä on nyt reikä. :twisted: Mut uusi jousto on jo hyllyssä odottamassa että saan uuden turbon ja vaihdan sen sitten samalla.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla on ollut 1,5 vuotta kiinni ja saumat ja mutterit on hyvännäköisiä, ainakin vielä. Niin on putken loppuosakin vaikka se näytti sellaiselta foliopaperista valmistetulta että ei kauaa kestä.
Downpipen irtoamisen turbolta sain kuriin kun laitoin tupla mutterit. Kolinoiden ja sovitusten kanssa oli aluksi ongelmia ja putki onkin asennettu kahteen kertaan kokonaan ja downpipe kolmeen kertaan.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotenkin näyttäsi, että onkohan tuo DP edes hapotettu kunnolla? Tommoset rosteripalikathan pitäis aina pudottaa happopönttöön ja isot sivellään aineella, jos ei sovi hapotusastiaan. Hitsauksen jäljiltähän sinne saumojen luokse jää kuonaa jne, joka saa kyllä ruostumisen alkuun...

Niin, ja vähän faktaa ruostumattomasta teräksestä. Sehän ruostuu, jos pintaan jää tai joutuu hiiltä. Pelkästään paskarautainen (siis normaali hiiliterästä) metallin kappale nojaa rosteriin, niin rosterikin saa ruostepinnan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuinka paksusta aineesta tuo DP oli tehty? Meinaan jos alkaisi haalimaan kasaan 3" kulmia downpipea varten, rosteripuikolla olisi tarkoitus nivoa kasaan joten saisi olla muutaman millin vahvaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tuleehan niitä vastauksia sylttytehtaalta kun tarpeeksi monta kertaa lähettää saman mailin...
Tässä vastaus
Hej

Våra downpipes är gjorda av ROSTFRITT MATERIAL sis 2333 punkt och slut.
De bilder på svetssömmar som du bifogar är otydliga, men såvitt vi kan se är dessa inte gjorda av oss, utan uppenbarligen ändrade / eftersvetsade. T.ex lamdbatätningen är definitivt inte gjord av oss
Vi svetsar alltid med rostfri tråd i rostfritt material
Mvh
JT
Miksi mulla on aina tällainen tuuri? Yllä lukee suunnilleen näin
Meidän DP:t on tehty rosterista sis 2333 piste ja loppu.
Kuvissa olevat saumat ovat epätavllisia ja meidän näkemyksen mukaan ne eivät ole meidän tekemiä, vaan jälkeenpäin muutettuja. Esim Lambdamutskan sauma ei tod ole meidän tekemä. Me hitsataan kaikki miedän romut rosterilangalla.

Nyt herää sitten kysymys kuka on pissinyt mua silmään, jos tuo rööri ei ole JT:n tekemä, koska sellaisena se minulle on myyty. Onneksi mulla on orkkis pakkausloota vielä jemmassa ja voin katsoa siitä mitä siinä lukee.
Kyllä tämä svedujen kanssa toimiminen on sitten kivaa :lol:
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jaahas. Odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Mistä päin löytyy syyllinen... 8O
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Milli kirjoitti:Jaahas. Odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Mistä päin löytyy syyllinen... 8O
Löytyy ilmeisesti JT:n ja SP:n välimaastosta.
Täytyypä raapia seuraavaksi maili vanhalle kamulle, eli SP:n Peterille. Ilahtuu varmaan suunnattomasti yhteenotosta... :lol:
#1730
500whp.net member
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

No, tuntuu kuuluvan tämän threadin alle minunkin kokemukseni, joskaan lopullisesta kestävyydestä en vielä osaa sanoa.

Ostin tonnariin DP:n jo reilu vuosi sitten, kesäkuussa 2004. Se odotteli asennusta aina huhtikuun/2005 loppuun, jolloin koko putki meni uusiksi -rosterista tietysti. 8)

Vasta tällöin otin DP:n tarkemman tarkastelun alle, jolloin huomasin että jousto-osan jälkeinen suora näytti galvanoidulta, samoin ainakin toinen ahtimelta lähtevistä mutkista 8O 8O . No, suora oli joka tapauksessa liian lyhyt tulevaan kokoonpanoon, joten se korvattiin takaosaa hitsatessa siinä käytetyllä 76.1x2mm rosteripätkällä.

No, auton luonne muuttui kerta heitolla, ja ainoat ongelmat oli itse tehdyn takaosan kiinnityksen kanssa. Vasta Trollhättanista tullessa (MetroAuton pihasta ikkunat ja luukku auki lähdettäessä) otti korvaan auton (taas) pitämä paha ääni. Kotona auto ylös ja toteamus, että DP:n jousto-osa, haitari oli murtunut 1/3 kierrosta poikki haitarin takimmaisen "palkeen" pohjasta.

Putkella oli kilometrejä takanaan aika tarkkaan 3000, ikää auton alla alle 2kk. Pohjakosketusta ei oltu saatu, joten ensimmäisenä tuli mieleen sen takimmaisen suoran vaihto: olisiko ottanut lämmöstä nokkiinsa? Ainakin putken linja oli jouston kohdalta täysin suora, joten jatkuvaa rasitusta ei haitari ollut saanut osakseen.

Osaltani homma päättyi toistaiseksi onnellisesti. Soitin PCS:een Rikulle joka lupasi -takuuajan päättymisestä huolimatta(!)- heti laittaa uuden, parannellun jousto-osan tulemaan. Oli kuulemma aiemminkin ollut ongelmia noiden joustojen kanssa joissain erissä. Olisin saanut myös kokonaan uuden DP:n, mutta siinähän olisi ollut edessä sama muutosoperaatio takasuoran osalta. Joka tapauksessa minun piti nähdä DP irrota-ja-kiinnitä-vaiva, koska Jyväskylään lähtö ei tullut kysymykseen.

Uusi, punoksella vahvistettu joustohaitari tuli MH:lla seuraavana päivänä, ja auto saatiin nopeasti nippuun. DP:n irroituskin oli toisella kertaa HUOMATTAVASTI nopeampaa kuin keväällä. PCS toimi taas kerran hienosti, tosin vika oli alunperinkin tuotteessa, ei jälleenmyyjässä.

Nyt mielenkiinnolla odotetaan etumutkien kestämistä, koko hässäkän kestämistä ja lambdan reiän muodonmuutosta. Mielestäni nimittäin lambdan mutteri ei ollut rosteria. Siihen on nyt (kiireeseen vedoten :roll: ) mällätty tiivistetahnaa ja sytytystulppa, joten lienevät jo yhtä puuta joka tapauksessa... :oops: :oops:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ensimmäisen sylttytehtaan vastaus olikin jo tossa yllä. Tässä toisen pelurin.
kan du kolla vilket faktura nr o återkomma ?
sedan vill jag gärna veta vad problemet är ?
Mikäköhän tossa putkessa nyt oli se ongelma... tai pikemminkin missä siinä ei ole ongelmaa... Ei perkele :evil:
#1730
500whp.net member
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mullon kanssa tontus kii toi JT 3" DP. Saumat siinä ahtimen lähellä oli vähän huolimattoma näkösiä, muttei läheskään noin pahoja kun Ollilla.
Mulla oli se joustobiitti kans sillain punosvahvistettua. Asennuksessa hieman tuotti ongelmaa että putki menee todella läheltä öljypohjaa, väliä vaan jotain alle sentti. pohjan kiinnityskorvakkeet sai vääntää ihan mutkalle että putki tulis alemmaks. Pitääpä nyt seurata kuinka tuo kestää.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti:Ensimmäisen sylttytehtaan vastaus olikin jo tossa yllä. Tässä toisen pelurin.
kan du kolla vilket faktura nr o återkomma ?
sedan vill jag gärna veta vad problemet är ?
Mikäköhän tossa putkessa nyt oli se ongelma... tai pikemminkin missä siinä ei ole ongelmaa... Ei perkele :evil:
Leikitäänkö sitä tyhmää ja ollaanko sitä tyhmiä?

Edelliseen vastaus
ser du inget problem på bilderna?
Från slutet av orig email
>Följan fel finns på DP

>-början/slutet av några svetsar läcker
ha kåll på bild Jj1.jpg

>-lambda mutter är svart stål och rotten, samma med plug som sitter innut i den. Gaske har varit Zinc coat på dessa, men de mälter bort efter >200Deg C
Ha kåll på JT4.jpg

>-tråd som använt till svets är inte rostfritt, svart stål eller liknande
>-Ser ut som den är svetsad utom gas
Ha kåll på JT2 och JT3.jpg

>-Borde en rostfritt DP har flera hål i sig efter 1.5år?

Vad tycker du?
ja tähän vastaus
men det är tätt ?
det läcker inte ?
ja tähän
Som skrivit
>-början/slutet av några svetsar läker

Så det finns altså ett hål om det läcker ;)

-Olli
#1730
500whp.net member
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Jepjep, haukkukaa vaan tyhmää, mut mä en tajuu mitään noista ruottalaasista jutuista.......

Nimim. Ostetaan Ruotsin tunteja ja palkataan suomentaja :oops:
#1747
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suomennokset lainauksien seassa
Vigge kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Ensimmäisen sylttytehtaan vastaus olikin jo tossa yllä. Tässä toisen pelurin.
kan du kolla vilket faktura nr o återkomma ?
sedan vill jag gärna veta vad problemet är ?
"voitko katsoa mikä on laskun numero ja palata asiaan.
Sitten haluaisin todella tietää mikä ongelma on

Mikäköhän tossa putkessa nyt oli se ongelma... tai pikemminkin missä siinä ei ole ongelmaa... Ei perkele :evil:
Leikitäänkö sitä tyhmää ja ollaanko sitä tyhmiä?

Edelliseen vastaus
ser du inget problem på bilderna?
Från slutet av orig email
>Följan fel finns på DP

>-början/slutet av några svetsar läcker
ha kåll på bild Jj1.jpg

Aloituskohta vuotaa, katso kuva 1

>-lambda mutter är svart stål och rotten, samma med plug som sitter innut i den. Gaske har varit Zinc coat på dessa, men de mälter bort efter >200Deg C
Ha kåll på JT4.jpg

Lambdamutteri ja hattu mustaa rautaa, ehkä ollut jotain sinkattua kamaa mutta se ei kestä yli 200deg C lämpöä, katso kuva 4
>-tråd som använt till svets är inte rostfritt, svart stål eller liknande
>-Ser ut som den är svetsad utom gas
Ha kåll på JT2 och JT3.jpg
Hitsaukseen käytetty lanka ei rosteria, mustaa tai jotain sinne päin.
Näyttää myös siltä että hitsattu ilman kaasua.
>-Borde en rostfritt DP har flera hål i sig efter 1.5år?
Kuuluuko 1.5v vanhassa putkessa olla useita reikiä?
Vad tycker du?
mitä mieltä olet

ja tähän vastaus
men det är tätt ?
det läcker inte ?
Onko se tiivis?
ei siis vuoda?

ja tähän
Som skrivit
>-början/slutet av några svetsar läker
niin kuin kirjoitin aloituskohta vuotaa.
Så det finns altså ett hål om det läcker ;)
eli siinä on siis reikä jos se vuotaa
-Olli
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin