Virityksen tehonlisäys alle 20%
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Virityksen tehonlisäys alle 20%
moi,
mites se nyt menikään eli jos pistää 2,3t (orig 185 hv) 9-5 vectoriin Nordicin steg ykkösen, joka antaa 220 hv niin oman matikan mukaan tehonlisäys on alle 20%. Tarvitaanko mitään muutoshömppää ja onko ok vakuutusten kannalta ?
9-5 Nordic
mites se nyt menikään eli jos pistää 2,3t (orig 185 hv) 9-5 vectoriin Nordicin steg ykkösen, joka antaa 220 hv niin oman matikan mukaan tehonlisäys on alle 20%. Tarvitaanko mitään muutoshömppää ja onko ok vakuutusten kannalta ?
9-5 Nordic
Re: Virityksen tehonlisäys alle 20%
Voit unohtaa muutoskatsastuksen, jos kyseessä ei ole saabin oma tai Hirsch:in paketti. Ei onnistu johtuen päästölapauista, toki ne saat VTT:ltä (ehkä) mutta se hieman maksaa...9-5 Nordic kirjoitti:moi,
mites se nyt menikään eli jos pistää 2,3t (orig 185 hv) 9-5 vectoriin Nordicin steg ykkösen, joka antaa 220 hv niin oman matikan mukaan tehonlisäys on alle 20%. Tarvitaanko mitään muutoshömppää ja onko ok vakuutusten kannalta ?
9-5 Nordic
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Liikenneministeriön päätöksessä http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
auton rakenteen muuttamisesta sanotaan näin: Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Lisäksi todetaan, että "autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna." Muutoskatsastukseen tarvitsee Saabilta dokumentin, jossa todetaan, että versiot ovat teknisesti identtisiä. Saab toimittaa omien ja Hirsch-virityssarjojen mukana em. dokumentin. Muut virityssarjat ovat laittomia.
20% sääntö koskee vapaastihengittäviä moottoreita. Ahdetut on aina muutoskatsastettava.
Eski
auton rakenteen muuttamisesta sanotaan näin: Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Lisäksi todetaan, että "autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna." Muutoskatsastukseen tarvitsee Saabilta dokumentin, jossa todetaan, että versiot ovat teknisesti identtisiä. Saab toimittaa omien ja Hirsch-virityssarjojen mukana em. dokumentin. Muut virityssarjat ovat laittomia.
20% sääntö koskee vapaastihengittäviä moottoreita. Ahdetut on aina muutoskatsastettava.
Eski
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
osu muuten niin pirun hieno ja sopiva kärry kohdalle et menin tekee kaupat tietäen et ei se mihinkään kulje. Olin kyllä tosissani kiinnostunut sun Aerosta enkä yhtään epäile että se ei olisi huippukuntoinen ja täytyyhän tässä jättää jotain tavoiteltavaa tulevaisuuteen.
Totta on et Aeron kanssa ei tarvi miettii näitä helvetin viritysjuttuja, mutta 185hv ei vaan piisaa ton kokoiseen autoon.
9-5 Nordic
Totta on et Aeron kanssa ei tarvi miettii näitä helvetin viritysjuttuja, mutta 185hv ei vaan piisaa ton kokoiseen autoon.
9-5 Nordic
Joo, 1700 kilonen möykky ei kyllä panisi yhtään pahakseen lisätehoista. Pitäisi varmaan yrittää saada jostain Hirschin steg 1, joka on ainakin TüV-hyväksytty.9-5 Nordic kirjoitti: Totta on et Aeron kanssa ei tarvi miettii näitä helvetin viritysjuttuja, mutta 185hv ei vaan piisaa ton kokoiseen autoon.
Länsiautostakin kysyin mielenkiinnosta, ovatko tilailleet sarjoja mutta heidän kokemuksensa rajoittuvat Aeron sarjaan. Sen hinta on muuten 4464 jurpoa, jos jotakuta kiinnostaa + työt päälle.
Luulisi, että jos jostain saisi vaivattomasti (lue:lähistöltä/Suomesta) tuon Hirschin Steg 1 -sarjan, niin sen hinnan pitäisi olla huomattavasti inhimillisempi kuin Aeron sarjan.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Virityksen tehonlisäys alle 20%
Sarjassamme, tulipa selvitettyä:9-5 Nordic kirjoitti: mites se nyt menikään eli jos pistää 2,3t (orig 185 hv) 9-5 vectoriin Nordicin steg ykkösen, joka antaa 220 hv niin oman matikan mukaan tehonlisäys on alle 20%.
Hirschin setti 9-5 2.3t 185->220 maksaa Lohjan PP-Autossa 1600 euroa asennettuna. Ei ole kuulemma muutoskatsastettavissa.
Onhan tolla hintaa, mutta etuna on jo moneen kertaan mainittu kiinteä yhteistystyö Saabin kanssa eli Saab hyväksyy sarjan, joten mahdollisten takuuasioiden kanssa ei pitäisi tulla ongelmia.
GM Asiakaspalvelu 18.7.2005 kirjoitti: Takuu Hirschin osalta toimii siten, että Hirsch-antaa takuun
omille osilleen ja jos ne asennetaan valtuutetussa Saab liikkeessä säilyy auton takuu
muuttamattomien osien osalta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jaa-a, perheautossa on tehtaan virilastulla maustettu kaksilitrainenkin piisannut. Lienee sitten yli tuon kriittisen 185 pollen9-5 Nordic kirjoitti:osu muuten niin pirun hieno ja sopiva kärry kohdalle et menin tekee kaupat tietäen et ei se mihinkään kulje. Olin kyllä tosissani kiinnostunut sun Aerosta enkä yhtään epäile että se ei olisi huippukuntoinen ja täytyyhän tässä jättää jotain tavoiteltavaa tulevaisuuteen.
Totta on et Aeron kanssa ei tarvi miettii näitä helvetin viritysjuttuja, mutta 185hv ei vaan piisaa ton kokoiseen autoon.
9-5 Nordic
Mielenkiintoista..kun vertaa automaatti-Aeron ja omani 0-100 km/h kiihtyvyysarvoja (8.5 s), niin eroa ei juuri ole. Miten herännee Aeron automaatti ohitustilanteessa?
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllähän tuolla http://www.hirsch-performance.ch/pdf/9- ... 0%20PS.pdf lukee jotta sarja olisi TUV hyväksytty ja hintaa Saksassa 1276 eskoo.
Kuulosti niin tyyriiltä tuo aeron satsi jotta oli pakko tarkistaa ja maksaahan tuo saksassakin ton 4tonnia vaan alkaishan teholukemat 3:sella.
Kuulosti niin tyyriiltä tuo aeron satsi jotta oli pakko tarkistaa ja maksaahan tuo saksassakin ton 4tonnia vaan alkaishan teholukemat 3:sella.