Maptun Stege1:sen tehoista
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Maptun Stege1:sen tehoista
Hommasin otsikon boksin 9000 lpt:hen mutta tuntuu ettei noita luvattuja tehoja löydy. Lisäksi asennuttuna JT:n 3" putkisto turbolta. Voisi kuvitella että alkaa piirtämään viivaa asfalttiin kun kakkos vaihteella lyö lutun pohjaan jostain 3500 rpm kohilta mutta ei niin ei. Kilometrejä takana 265000 jolla luonnollisesti oma vaikutus asiaan, mutta silti... Ahdot alkaa hiipumaan jossain 4200 rpm jälkeen siihen asti pysyy 1.2 barissa. Onko normaalia vai onko turbo tullut jo tiensä päähän?
Onkos joku käynyt penkittämässä noita Stege1:siä ja mitä tehoja on löytynyt?
Onkos joku käynyt penkittämässä noita Stege1:siä ja mitä tehoja on löytynyt?
9000 CS 2.3t
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Jos sulla on 3" putkisto niin miksi softana stage 1 eikä 3?
Ainakin mulla oli vakio softalla ja 3" röörillä kulku on huonompaa kuin vakio putkella ja vakio softalla. Softa aina hardwaren mukaiseksi.
Joka tapauksessa jos on alusta ja renkaat kunnossa niin ei auto vielä stage 3:sellakaan sudi kakkosella kuivalla asvaltilla.
Ainakin mulla oli vakio softalla ja 3" röörillä kulku on huonompaa kuin vakio putkella ja vakio softalla. Softa aina hardwaren mukaiseksi.
Joka tapauksessa jos on alusta ja renkaat kunnossa niin ei auto vielä stage 3:sellakaan sudi kakkosella kuivalla asvaltilla.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Re: Maptun Stege1:sen tehoista
ahtojen ei pitäisi tippua alle 0.9bar rajoittimella ja onko perupaineet varmasti kohdallaan ? Eikä se noilla tehoilla ala piirtämään asfalttiin kakkosella jos et oo ensin sujittanu ykkösellä...mikvil kirjoitti:Hommasin otsikon boksin 9000 lpt:hen mutta tuntuu ettei noita luvattuja tehoja löydy. Lisäksi asennuttuna JT:n 3" putkisto turbolta. Voisi kuvitella että alkaa piirtämään viivaa asfalttiin kun kakkos vaihteella lyö lutun pohjaan jostain 3500 rpm kohilta mutta ei niin ei. Kilometrejä takana 265000 jolla luonnollisesti oma vaikutus asiaan, mutta silti... Ahdot alkaa hiipumaan jossain 4200 rpm jälkeen siihen asti pysyy 1.2 barissa. Onko normaalia vai onko turbo tullut jo tiensä päähän?
Onkos joku käynyt penkittämässä noita Stege1:siä ja mitä tehoja on löytynyt?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Taitaa vaatia vesikelin että kakkosella jaksaa tyhjää pyörähtää ja huonot renkaat st 1:llä, taitaa vaatia vähintään 3:n jos haluaa räppäillä tai jopa 3+:n ja paremma ahtimen? Mulla vingahtelee kun 50:n vauhdista polkasee kickd:n niin piirtelee kuivalla pätkän.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Minkäslaista teholuokkaa sinulla sitten on?V-M kirjoitti:Taitaa vaatia vesikelin että kakkosella jaksaa tyhjää pyörähtää ja huonot renkaat st 1:llä, taitaa vaatia vähintään 3:n jos haluaa räppäillä tai jopa 3+:n ja paremma ahtimen? Mulla vingahtelee kun 50:n vauhdista polkasee kickd:n niin piirtelee kuivalla pätkän.
V-M
Saab 900 2.0t Cab -97
Tuollahan noita dyno tuloksia on ->http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=105
eli silloisilla 0.9bar paineilla 165kW renkailta ja 350Nm vääntöä renkailta,
nyt sitten paineita n.1-1.1
V-M
eli silloisilla 0.9bar paineilla 165kW renkailta ja 350Nm vääntöä renkailta,
nyt sitten paineita n.1-1.1
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Alusta on ihan uus bilstein+H&R ja alla uudet 215 leveet nakit. Ilmeisesti pito sitten kohillaan. Vaikee kyllä uskoa että veis tehoja toi 3" rööri. Vakio softalla ainakin toi lisää potkua.NG900SET -95 kirjoitti:Jos sulla on 3" putkisto niin miksi softana stage 1 eikä 3?
Ainakin mulla oli vakio softalla ja 3" röörillä kulku on huonompaa kuin vakio putkella ja vakio softalla. Softa aina hardwaren mukaiseksi.
Joka tapauksessa jos on alusta ja renkaat kunnossa niin ei auto vielä stage 3:sellakaan sudi kakkosella kuivalla asvaltilla.
9000 CS 2.3t
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä tuolla alustalla sutimaan saaminen voi olla vaikeaa. Mulla Koni+H&R ja 205 nakit ja kakkosella saa sutimaan sillä että vähän heilauttaa rattia edestakas. Kytkimellä leikkimällä saa myös sutimaan mutta kumpikaan tee hyvää autolle.mikvil kirjoitti:Alusta on ihan uus bilstein+H&R ja alla uudet 215 leveet nakit. Ilmeisesti pito sitten kohillaan. Vaikee kyllä uskoa että veis tehoja toi 3" rööri. Vakio softalla ainakin toi lisää potkua.
Jos mahdollista niin päivitä stage 3 softaan. Meno muuttui mulla selvästi enemmän kuin vakio korkeapaine turbosta stage 1:seen siirryttäessä muuttui. Sekkari vahvisti tuon tuntemuksen.
Mulla 80-160 kiihdytys aika pysyi samana kun oli vakio softa ja kokeilin eri putkilla. Isolla putkella alavääntö huononi mutta yläkierroksilla 4500rpm jälkeen meno vastaavasti parani. Moottorin ominaisuudet kuitenkin huononi mielesäni.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Täytyy varmaan päivittää kun saa uuden turbon, kun vanha verkonpaino jo levisi. Ei uskalla pitää enää kuin peruspaineita ettei tuhoudu ihan kokonaan. Pitää päästä pari viikkoa vielä käymään töissä ennen lomaa. Sitten rassataan.NG900SET -95 kirjoitti:Kyllä tuolla alustalla sutimaan saaminen voi olla vaikeaa. Mulla Koni+H&R ja 205 nakit ja kakkosella saa sutimaan sillä että vähän heilauttaa rattia edestakas. Kytkimellä leikkimällä saa myös sutimaan mutta kumpikaan tee hyvää autolle.mikvil kirjoitti:Alusta on ihan uus bilstein+H&R ja alla uudet 215 leveet nakit. Ilmeisesti pito sitten kohillaan. Vaikee kyllä uskoa että veis tehoja toi 3" rööri. Vakio softalla ainakin toi lisää potkua.
Jos mahdollista niin päivitä stage 3 softaan. Meno muuttui mulla selvästi enemmän kuin vakio korkeapaine turbosta stage 1:seen siirryttäessä muuttui. Sekkari vahvisti tuon tuntemuksen.
Mulla 80-160 kiihdytys aika pysyi samana kun oli vakio softa ja kokeilin eri putkilla. Isolla putkella alavääntö huononi mutta yläkierroksilla 4500rpm jälkeen meno vastaavasti parani. Moottorin ominaisuudet kuitenkin huononi mielesäni.
9000 CS 2.3t
Aika hyvin olisi vääntöä melkein jos tuo vääntölukema pitäisi paikkansa noilla paineilla.Kellään ole ollut vielä noin tehokasta ja muistaakseni sulla oli vielä t25 paikallaan eli vakiofööni!Eli pikanen laskutoimitus ja sulla on nyt vähintään noilla 1-1.1 paineilla 200KW ja 500Nm!JIIIHAAA.Eikö tehojen mittaus ollut aika vaikeaa koska mittauspaikassa ei osattu/kyetty automaattivaihteisen auton mittaus?Jossain vaiheessa sulle saatiin muistaakseni yli 600Nm lukemat,joten lähellä tuota mainitsemaasi lukemaa ollaan mut ehkä... Mietin vain.Tämä ei ollut epäluottamuslause kirjoittamaasi vastaan vaan tuon mittauksen todellisuus on ollut mielestäni hiukka hukassa.V-M kirjoitti:Tuollahan noita dyno tuloksia on ->http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=105
eli silloisilla 0.9bar paineilla 165kW renkailta ja 350Nm vääntöä renkailta,
nyt sitten paineita n.1-1.1
V-M
Niin dynohan näyttää sen mitä sieltä ulos tulee? Ainoostaan moottori teho ja moottori vääntö on laskennallisia arvoja, dynö lapussa oleva Ppyörä on se mitattu teho. Se ensimmäinen veto oli asetus arvoiltaan väärin ja sen takia ne lukemat oli mitä sattuu eli sen mukaan mun kone kiersi 7500 ja mittaaja pukkas kick dovnille heti tyhjäkäynniltä eli se eka meni monelta osin pieleen eikä se kerro mitään.
Taidan tehdä sitten tänään soitto kierroksen noille säätö guruille asiasta.
(M.Karala, AMWorks ainakin)
Mutta jos lukemat on suurempia kuin pitäisi niin eikös ne ole sitten kaikilla? Vielä kun tuo mun kottero dynotiin viimeisenä. Ja jos lukemat
on suurempia renkaalta kuin koneesta niin sitten saab on keksinyt ikiliikkujan.
Käyrän muotohan ei tuossa muutu vaan se Ptol. määrää tuon korjaus kertoimen joka on se voimansiirron ja siihen liittyvien aiheuttaman teho häviö.
Mutta toisaalta nuo on vain lukemia...
V-M
Taidan tehdä sitten tänään soitto kierroksen noille säätö guruille asiasta.
(M.Karala, AMWorks ainakin)
Mutta jos lukemat on suurempia kuin pitäisi niin eikös ne ole sitten kaikilla? Vielä kun tuo mun kottero dynotiin viimeisenä. Ja jos lukemat
on suurempia renkaalta kuin koneesta niin sitten saab on keksinyt ikiliikkujan.
Käyrän muotohan ei tuossa muutu vaan se Ptol. määrää tuon korjaus kertoimen joka on se voimansiirron ja siihen liittyvien aiheuttaman teho häviö.
Mutta toisaalta nuo on vain lukemia...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135