...
Eihän tuolla kukkopillillä kummosia tehoja oteta, hyötysuhde alkaa kärsiä 1bar jälkeen, jolloin pakopaineet alkaa vastustamaan. Moni Nismo-mies on käyttänyt 1.2-1.3bar ahtoja 9000:sen coolerin kanssa. 230-250hv alkaa olemaan maksimitehot, ehkä ylikin jos haluaa ahtimen leviävän ennen aikojaan.
Foxbody turbo
Tuossa muutamia poimintoja tuolta book markeista:
Mutta esim. tietoa mitä eroa T25 ja T25M malleilla on en löytänyt mistään.
http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/
http://www.gcg.com.au/Technical%20Data/ ... %20map.jpg
Tuolta teoriaa ja sieltä löytyy taulukko jossa T25:sta
http://www.powerpage.dk/turbolader.htm
Tuollakin taisi olla juttua 3":sta putkesta ja puhaltimesta
http://www.saabturboclub.com/faq/turbofaq.html
Jossain oli maininta ainakin T25:n kohdalla että max teho olis 250hp, mutta tarkoittanee sellaista "turvallista" tehoa. Kun yli tuon on tainnut olla monella muullakin (toisilla kestää ja toisilla ei, aikansa).
Omastahan avarsin hieman sitä pakopuolen ulos menevää aukkoa, kartion malliseksi niin että suurenee ulospäin n.3mm ulkoreunasta mitattuna.
V-M
Mutta esim. tietoa mitä eroa T25 ja T25M malleilla on en löytänyt mistään.
http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/
http://www.gcg.com.au/Technical%20Data/ ... %20map.jpg
Tuolta teoriaa ja sieltä löytyy taulukko jossa T25:sta
http://www.powerpage.dk/turbolader.htm
Tuollakin taisi olla juttua 3":sta putkesta ja puhaltimesta
http://www.saabturboclub.com/faq/turbofaq.html
Jossain oli maininta ainakin T25:n kohdalla että max teho olis 250hp, mutta tarkoittanee sellaista "turvallista" tehoa. Kun yli tuon on tainnut olla monella muullakin (toisilla kestää ja toisilla ei, aikansa).
Omastahan avarsin hieman sitä pakopuolen ulos menevää aukkoa, kartion malliseksi niin että suurenee ulospäin n.3mm ulkoreunasta mitattuna.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mulla kesti 1.5 bar paineita noin 5 kk:tta. Hepoja oli noin 2?0-2?0. Sitten halkesi pakopesä kahdesta kohtaa liian lämmön seurauksena. Nyt GT ?? ??. Ja isolla pakopesällä, ei meinaan pitäisi haljeta.
Viimeksi muokannut tamtami, Ke Loka 26, 2005 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Garret T25
Tässä tietoja, joita olen itse keräillyt netistä / saanut mm. Maptunin Fredrikiltä.9000cst kirjoitti:Moro, en löytänyt netistä googlettamalla speksejä turbolle. Eli lähinnä muiden speksien ohella kiinnostaa:
-max HP(paljonko antaa hepokatteja)
-max BAR (paljonko kestää painetta valmistajan mukaan)
-ja spoolup RPM (missä kierroksissa suurinpiirtein menee spoolup)
Kiitos...
T25:n maksimitehot: joku STCS:n jäsen on dynottanut tonnaristaan (en tarkkaan muista, oliko moottori 2.0 vai 2.3?) 281,4 hv:n piikin Garrettin T25:lla. Jatkuvaa maksimitehoa en tiedä.
Maksimiahtopaine, jonka Trionic 5:lla voi säätää T25:lle, on 1,5 bar. Tällöin joutuu ottamaan pois päältä Trionicin pressure guard:in, joka rajoittaa maksimiahtopaineet letkurikon tai hukkaportille menevän letkun irtoamisen jälkeen 1,5 bariin. Jos pressure guard otetaan pois, tällöin letkurikon tai hukkaportille menevän letkun irtoamisen jälkeen maksimiahtopaine on 2,2 bar ja siinä voi sitten käydä köpelösti. Maksimi stabiili ahtopaine (jotta ahdot ei "seilaa") T25:lle on 1,3 bar. Maksimiahtopaine, jonka Trionic 5:lla voi säätää ottamatta pressure guardia softasta pois, on 1,3 bar.
Spool up on muistaakseni jossain vähän yli 2000 rpm:n paikkeilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jostain muistan lukeneeni että kun ahdin vetästään kartalla aivan oikeaan laitaan tuottaa se 405CFM, kun taas 15T tuottaa yhtä paskalla hyötysuhteella 420CFM.
Tässä yks esimerkki mitä on odotettavissa kun halutaan säilyttää edes jonkun asteinen hyötysuhde. Kysessä Hirschin custom tuunaama NG900
Tässä yks esimerkki mitä on odotettavissa kun halutaan säilyttää edes jonkun asteinen hyötysuhde. Kysessä Hirschin custom tuunaama NG900
#1730
500whp.net member
500whp.net member