...
Eikös tuon isomman putken pitäis tasottaa ahtopiikkejä? Pelkkä 3"DP ainakin niin teki (siis mulla). Olisit dynottanut sen silloin niin tietäs missä tehoissa ja väännöissä tuo räyhäke on, tomaatin rajoilla vaiko ei?
Tuo piikaus voi johtua esim. siitä että katti, vaimennin tai putki on tukossa
osittain. Eli pakopaine on suurempi kuin normaali putkessa.
V-M
Tuo piikaus voi johtua esim. siitä että katti, vaimennin tai putki on tukossa
osittain. Eli pakopaine on suurempi kuin normaali putkessa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Siis öh nyt en ymmärrä, Pyöräteho on se ainoo ja sama facta kuin keppi vehkeissäkin? Laskemallahan se moottoriteho niistäkin niistäkin tehdään käppyrän muotoon. Se on periaattessa aivan sama minkä verran koneessa on paukkuja jos se ei tule pyöriltä tiehen. Ei tuo kummosia laskenta operaatioita tarvi kuten tuosta tekemästäni häviö taulukosta näät. (se taulukko dyno topiikissa).9000cst kirjoitti:Toivottavasti olet oikeassa että isompi putki tasottas piikkejä, nythän minulla pakoputki vuotaa 4:stä paikasta ja takapään putki on liitetty pelti-klemmari systeemillä pönttöjen välillä. En dynottanut sen takia että no money ja että siitä käyrästä ei nähnyt suoraa kuin suuntaa antavaa tietoa automaatin takia. Matematiikka ei suju ja kiinnosta että alkais laskemaan jotain arvoja jostain epämääräisestä käyrästä. Harmittaa ettei tuota tonnarinpaskaa saa dynotettua sillain että tulis paperille tulokset kuten keppikamppeissakin. En tiiä sitten pitääkö sitä dynoa harkita putken vaihdon jälkeen, mutta haluan tuon hevetin maptunin softan kuntoon myös...V-M kirjoitti:Eikös tuon isomman putken pitäis tasottaa ahtopiikkejä? Pelkkä 3"DP ainakin niin teki (siis mulla). Olisit dynottanut sen silloin niin tietäs missä tehoissa ja väännöissä tuo räyhäke on, tomaatin rajoilla vaiko ei?
Tuo piikaus voi johtua esim. siitä että katti, vaimennin tai putki on tukossa
osittain. Eli pakopaine on suurempi kuin normaali putkessa.
V-M
Eikös tuo korjautuis vaihtamalla normi acun? Eihän sulla vaan hukkiksen akseli takertele? On sellaisia ollut että se hukkiksen akseli on lähtenyt valumaan ulos päin ja osuu sinne ulos menon sienään ja takertelee tai että siellä on vain kakkaa akselilla ja sen takia takertelee.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ekalla lenkillä moottoritiellä boxin asennuksen jälkeen tuo minun pirssi heitteli mittarin mukaan piikkejä jopa 1,6 bariin. Pikkuisen hirvitti. Muutenkin ahdot oli melko korkealla. No, ajelin rauhassa pari päivää.
Sitten Rost-offia reilusti hukkaportin/tangon kaikkiin vivustoihin - lisää rost-offia ja sitten auton alle nitkuttamaan sitä tankoa oikein ajan kanssa. Nyt ahdot pysyy kun mennään kaasu pohjassa 1.0-1.1 tienoilla ja piikki käy pikaisesti jossain 1,3-1,4 barin tietämissä. Käsittääkseni ihan OK..?
Tuo auto oli ollut vanhalla papalla, joka kertoi ajaneensa melko rauhallisesti. Nyt alkaa varmaan pahimmat karstat olemaan poissa...
Sitten Rost-offia reilusti hukkaportin/tangon kaikkiin vivustoihin - lisää rost-offia ja sitten auton alle nitkuttamaan sitä tankoa oikein ajan kanssa. Nyt ahdot pysyy kun mennään kaasu pohjassa 1.0-1.1 tienoilla ja piikki käy pikaisesti jossain 1,3-1,4 barin tietämissä. Käsittääkseni ihan OK..?
Tuo auto oli ollut vanhalla papalla, joka kertoi ajaneensa melko rauhallisesti. Nyt alkaa varmaan pahimmat karstat olemaan poissa...
-tevisu-
Sulla siis steg1? Ihmeen korkeita piikkejä oli noi 1.6 bar. Onko pressure guard toiminnassa? Mulla lyö pelin poikki( fuel cut heti 1.5 bar Revotecin mukaan. ( Meni forgen kellosta kalvo paskas ja paineet tappiin). Steg3 piikkaa n.1.45-1.4 sitten jää 1.3 bar ja laskee 5500 rpm. mennessä 1.2 bar.
Sulla siis steg1? Ihmeen korkeita piikkejä oli noi 1.6 bar. Onko pressure guard toiminnassa? Mulla lyö pelin poikki( fuel cut heti 1.5 bar Revotecin mukaan. ( Meni forgen kellosta kalvo paskas ja paineet tappiin). Steg3 piikkaa n.1.45-1.4 sitten jää 1.3 bar ja laskee 5500 rpm. mennessä 1.2 bar.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Niin, steg-1 on kiinni. Korkeaa piikkia ihmettelin itsekin ja olin yhteydessä Maptunin pääkallopaikalle Ruotsiin. Freetu kertoi, että ei voi pitää paikkaansa - hänen mielestään ahtopainemittari ei näytä oikein, softa katkaisee 1,5 barin kohdalla. Nyt ei kuitenkaan korkeita piikkejä enää tule, se on pääasia.deportivo kirjoitti:-tevisu-
Sulla siis steg1? Ihmeen korkeita piikkejä oli noi 1.6 bar. Onko pressure guard toiminnassa? Mulla lyö pelin poikki( fuel cut heti 1.5 bar Revotecin mukaan. ( Meni forgen kellosta kalvo paskas ja paineet tappiin). Steg3 piikkaa n.1.45-1.4 sitten jää 1.3 bar ja laskee 5500 rpm. mennessä 1.2 bar.
Jaaha... nyt se sitten aloitti takkuamisen taas meikäläiselläkin...
Iskee painetta oikein isän kädestä fuel-cut tulee kyllä n. 1,6 barissa...ei hyvä. Kierroksilla tosiaan toimii ihan ok. Neloselta kun vaihtaa vitoselle ja tinttaa kaasua, niin piikki käy 1,7 barissa.... ....kele!
Kokeiltua:
1. Mankkuvenan piuha irti, paineet 0,7 bar Jotain häikkää, eikö?
2. W ja C letku kiinni toisiinsa, eli mankkuvenan ohitus. Paineet 0,3-0,4 bar.
3. Toteamus: mankkuvena rikki. Ajelen nyt sitten mankkuvenan piuha irti, ei huvita hajottaa autoa.
Arvoisa raati olenko oikeassa?
Iskee painetta oikein isän kädestä fuel-cut tulee kyllä n. 1,6 barissa...ei hyvä. Kierroksilla tosiaan toimii ihan ok. Neloselta kun vaihtaa vitoselle ja tinttaa kaasua, niin piikki käy 1,7 barissa.... ....kele!
Kokeiltua:
1. Mankkuvenan piuha irti, paineet 0,7 bar Jotain häikkää, eikö?
2. W ja C letku kiinni toisiinsa, eli mankkuvenan ohitus. Paineet 0,3-0,4 bar.
3. Toteamus: mankkuvena rikki. Ajelen nyt sitten mankkuvenan piuha irti, ei huvita hajottaa autoa.
Arvoisa raati olenko oikeassa?
Kyllä tuo Revotec näyttää mielestäni ihan oikein. Fuel-cut tulee tuossa 1,6 barin kohdalla, ei tosin salamannopeasti. Kai tuossa softassa on joku puolen sekunnin viive ja sitten katkaisee.deportivo kirjoitti:Mag.vena varmaankin rikki. Ihmetyttää silti noi korkealle pääsevät paineet. Onko mittari ok?
Maptun tosin väittää, että raja on 1,5 baria.
Ilman koko mankkuvenaa (W+C yhdistetty) sama mittari näytti pahimman piikin 0,4 bariin eli peruspaineen.